Wat leg ik op de BBQ voor vegetariërs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Wat leg ik op de BBQ voor vegetariërs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:55

Ik lust als vegetariër amper groente dus kies altijd voor de vleesvervangers

Wat ik fijn vind is of om zelf merken door te geven wat ik lekker vind of ik geef aan dat ik zelf een paar pakjes meeneem. Er is ontzettend veel aanbod en ze zijn gewoon niet allemaal even lekker

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:55

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:59

Griekse pita even op de bbq tot dat die warm is, humus er op en wat komkommer, tomaat en sla eventueel nog wat pitten mix.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:12

Maïskolf, maar niet zo op de bbq kwakken: insmeren met boter en dan tuinkruidenbouillon erop <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:15

Karlijnxxx schreef:
Vraag even of je vegetarische gasten wel van vleesvervangers houden. Sommigen eten dit liever niet en houden het bij een lekkere salade of mss wat gegrilde groenten, mais, met brood en smeersels. Zonde om dan van alles te halen.

Dit wilde ik ook zeggen. Ik eet geen vleesvervangers en ook geen geitenkaas enzovoorts. Maar wel groentes van de bbq, brood met smeersels en soms salades. (Oké ik ben geen vegetariër, maar eet geen vlees met bbq en heb vriendinnen die het wel zijn en precies hetzelfde eten als ik, omdat ze de vleesvervangers niet lekker vinden)

Er zijn zoveel opties in alles dat je het beter aan henzelf kan vragen. Want hoe goed het ook klinkt, veel opties die in de berichten in dit topic staan zou ik niet eten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:25

Een BBQ met alleen vlees en vis vind ik sowieso wat karig.
Er zijn zoveel lekkere dingen voor op de BBQ :9

Gevulde courgette, gevulde champignons, gevulde paprika’s, gemarineerde maïskolf, gepofte aardappel met vulling en als toetje banaan met amaretto.

Vleesvervangers vind ik niet te eten, ik zou even vragen of ze er blij van worden zodat je er niet mee blijft zitten.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:49

Tip : vraag ook ff na of ze het een probleem vinden als je alles op dezelfde bbq bereid..
Daar ging het hier een keer mis, iemand die weigerde omdat de vegaburger naast kip gelegen had.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:59

Om het te vragen, ligt misschien aan de relatie ook.
Ik wil niet 'tot last zijn' dus zeg dan ook joh, alles is prima. Wel zeg ik altijd dat ik geen grote eter ben. Vind het niet fijn als mensen speciaal voor mij vega halen en ik dan niet alle vervangers op eet.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 23:14

friezenfan2 schreef:
Wat voor vlees gooi je er nu op? En waarom koop je niet een plantaardig alternatief?
Van die vega hamburgers zijn vaak best lekker.
Deze heb ik een paar weken terug op en vond ik ook best lekker.
https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... rst-smokey

Ben zelf ook enorm fan van deze!! :j
De rest van dit merk is ook lekker

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 23:27

Karlijnxxx schreef:
Vraag even of je vegetarische gasten wel van vleesvervangers houden. Sommigen eten dit liever niet en houden het bij een lekkere salade of mss wat gegrilde groenten, mais, met brood en smeersels. Zonde om dan van alles te halen.

Ik ben juist het tegenovergestelde :')

Ik merk dat ik bij bbq’s van anderen altijd in mijn ogen ‘vreemde’ dingen voorgeschoteld krijg zoals gevulde champignons, geroosterde courgetten, dingen gevuld met roomkaas. Dat vind ik persoonlijk niet lekker, geef mij maar een normale vega hamburger en vega balletjes op een sateprikker. Huismerk Lidl is prima :')

Oftewel: soms best lastig TS. Iedereen heeft weer andere voorkeuren, haha! Maar als je het mij vraagt zou ik zeker een bakje met vega balletjes of vega burgers halen.

Edit: ik neem soms ook liever zelf wat mee. Weet ik zeker dat ik het lekker vind :P

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 23:32

Gekruide Aardappel krieltjes op spies
Groente spiesjes
Je kan de mensen zelf misschien ook vragen wat hun zelf altijd er op doen en wat ze lekker vinden.
Misschien is een kleine bbq er naast plaatsen ook een optie . Dan hoef je niet te grillen op t rooster waar ook vlees heeft gelegen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 23:36

Watermeloen streak. Dikke plakken watermeloen grillen. Daarna feta erop verkruimelen en munt erop doen.

Salade parelcouscous met gegrilde nectarine, komkommer, veldsla, olie en azijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 06:27

rien10 schreef:
Watermeloen streak. Dikke plakken watermeloen grillen. Daarna feta erop verkruimelen en munt erop doen.

Dit lijkt me zo lekker!
Hoe grill je die watermeloen? Gaat dan niet al het water weg en dat er een vierkante mm overblijft aan meloen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 06:59

Watermeloen grillen gaat het goed.
Dikke plakken snijden en kort even kleur geven op direct vuur, omdraaien, ook kort kleur geven en dan isie klaar.

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:51

Zoete aardappel in aluminium folie poffen, doorsnijden, hüttenkase erop en garneren met lente ui en grof zeezout vind ik super lekker en is heel simpel te maken.

Ik ben juist niet dol op vleesvervangers die zo veel mogelijk naar vlees moeten smaken want dat lukt eigenlijk toch nooit

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:06

verootjoo schreef:
rien10 schreef:

Dit lijkt me zo lekker!
Hoe grill je die watermeloen? Gaat dan niet al het water weg en dat er een vierkante mm overblijft aan meloen?

Nee, de suikers karamelliseren. Echt, het is heerlijk. Plakken van 1,5 cm. Zo op de bbq. Heel gemakkelijk.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 11-07-24 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:22

Ik vind t fijn als men t even checkt. Ik vind bijna alle vleesvervangers smerig (maar eet ze wel braaf op als iemand ze speciaal voor mij haalt). Doe mij maar een groentespiesje oid. Maak je vooral niet te druk zeg ik altijd, mijn 'probleem' dat ik geen vlees eet, niet dat van de gastheer/vrouw.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:13

Ik ben wel benieuwd naar wat je hem gekozen en hoe de reacties waren.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 19:46

Ik heb spiesjes gemaakt met falafel balletjes, halloumikaas en paprika. Daarnaast wat groenteburgers van AHTerra en de smokey bbqworst van AHTerra. Van alles is met smaak gegeten, vooral de worstjes vielen in goede smaak, ook bij degene die vleesvervangers meestal droge kost vindt. Daarnaast ook wat zalm in folie voor de vegetariërs die wel vis wilden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:59

Fijn te horen dat je wat had aan onze suggesties.
En voor iedereen die de worstjes willen proberen vanaf morgen in de bonus.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:48

Halloumi.
Gegrilde plakken aubergine, en dan nog een beetje tomatensaus en een plakje mozzarella erop!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:18

Corn ribs
Tempeh