Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:...ik ben in Vught geweest met een dochter van een vrouw die 'het bunkerdrama' overleefd heeft.
"Hier,in deze ruimte heeft mijn moeder het trauma opgelopen dat ook mijn leven zo moeilijk heeft gemaakt...."
Dat maakte het voor mij heel indrukwekkend.
(Objectieve gegevens over wat er precies te zien is, zijn mij niet bijgebleven.
Wel dat de beruchte EBI op bijna hetzelfde terrein ligt.)
Nimber schreef:Hier in het topic zag ik al een paar meer tips dus die ga ik ook toevoegen aan mijn lijstje
Cayenne schreef:Ik zou ook nog eens naar Auschwitz-Birkenau willen, maar ik ben bang dat het te heftig gaat zijn.
Pantykous schreef:Wat bij mij het meeste indruk maakt in Auschwitz was de schaal. Vernietiging geperfectioneerd. Niet uit te leggen als je er niet bent geweest.
Maar ik ben blij dat ik ben geweest, het is belangrijk dat het gezien wordt.
marleen_usar schreef:Kamp Westerbork ben ik ooit geweest, ik vond het niet erg indrukwekkend. Ik weet niet hoe het nu is.
mvdbijl schreef:Cayenne schreef:Ik zou ook nog eens naar Auschwitz-Birkenau willen, maar ik ben bang dat het te heftig gaat zijn.
Daar ben ik geweest, een privé tour met gids die zijn ouders er hadden gezeten en welke door de jaren heen veel mensen leerde kennen die het overleefd hadden. Ik heb er dagen slecht van geslapen.