Benzz schreef:Dus ik mag niet via AH.nl wat dingen bestellen voor je en bij je thuis laten bezorgen van de gemeente?
Dat mag wel. Maar niet structureel.
Dan zal TS dat moeten aangeven en wordt ze gekort
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Mri schreef:Ligt het muntje nog er bovenop? Dan is er helemaal niks aan de hand. Ligt die onderop? Dan moet je alles weggooien (zonder twijfel) want dan is ALLES volledig ontdooit geweest.
Ach wat een advies. Lang leve de voedselverspilling.
Als je vriezer écht compleet ontdooid is geweest (wat zelden het geval is, meeste vriezers houden het prima 24 uur uit zolang je 'm dicht houdt en nee, niet op -18 maar dat hoeft ook niet) dan kan je heel simpel alles wat er in lag bereiden en als maaltijden weer invriezen.
Ja, is wat werk, maar beter dan de hele zooi wegflikkeren waar dat heus niet altijd nodig is.
Een deels ontdooien of minder koud worden dan -18 geeft hooguit wat kwaliteitsverlies, maar geen gillende voedselvergiftiging. Of ik lag al 40 jaar onder de groene zoden.
Maar TS heeft alleen een vriesvakje, zo te lezen, dus wat daar in lag aan diepvries eten zal vrij snel te bereiden zijn en dan opnieuw in te vriezen.
CrazyCat schreef:Oh dit is echt mijn nachtmerrie dat ik niet thuis ben en de stroom langer dan 2 uur uitvalt. Ik heb een zeeaquarium en dan heb je echt vissoep als je thuis komt. Noodstroom kan het een tijdje opvangen, maar zeker geen 12 uur.
daantjuhhh schreef:Benzz schreef:Dus ik mag niet via AH.nl wat dingen bestellen voor je en bij je thuis laten bezorgen van de gemeente?
Dat mag wel. Maar niet structureel.
Dan zal TS dat moeten aangeven en wordt ze gekort
speurneusc schreef:en miss denken om te gaan wecken, dat kan met een grote soeppan en 2e hands potjes van bv hak, mayo, tomatensaus etc.
daarmee maak je je voedsel levenslang houdbaar zonder vriezer en kan zo in de kast. Dus geen stroomverbruik en ontdooien meer.
DuoPenotti schreef:speurneusc schreef:en miss denken om te gaan wecken, dat kan met een grote soeppan en 2e hands potjes van bv hak, mayo, tomatensaus etc.
daarmee maak je je voedsel levenslang houdbaar zonder vriezer en kan zo in de kast. Dus geen stroomverbruik en ontdooien meer.
Maar kost dat niet heel veel energie om te doen. En dan bedoel ik geen elasticiteit maar lijfelijke energie.
Wat MWM niet veel heeft.
HorsePassion schreef:Van wie zijn de elektriciteitshuisjes? Enexis?
Dan eens naar hen bellen.
DuoPenotti schreef:speurneusc schreef:en miss denken om te gaan wecken, dat kan met een grote soeppan en 2e hands potjes van bv hak, mayo, tomatensaus etc.
Maar kost dat niet heel veel energie om te doen. En dan bedoel ik geen elasticiteit maar lijfelijke energie.
Wat MWM niet veel heeft.