BeFunny schreef:Hoe weet je nou dat zo'n kraampje niet opgegeven wordt? Als er tot een bepaald bedrag verdient wordt hoeft er helemaal geen belasting betaald te worden.
Mensen die niets stelen aan de schandpaal nagelen is niet ok en vind ik ook niet kunnen zoals ik al zei. Maar als je je vingers brand moet je op de blaren zitten. Dus daar heb ik geen medelijden mee. Men kan ook een briefje erbij hangen dat er camera bewaking is en dat er niet geschroomd wordt de beelden te delen dan is iemand alvast gewaarschuwd. De kraampjes staan vaak op eigen terrein of ergens met toestemming.
Het is wel degelijk vergelijkbaar met de supermarkt, bloemist, ijsboer of waar dan ook. Je hebt gewoon niet te stelen. En jawel van een supermarkt worden ook wel eens beelden gedeeld of van een juwelier of iets anders waarbij bijv een beroving is geweest en iemand heel duidelijk met de bakkes in beeld is. Net als de man die de bloemen jatte. Waarom zou iemand dat met een kraampje waar producten van eigen erf waar iemand hard voor heeft moeten werken meestal in staan dat niet mogen? Omdat het hobbies is? Stelen blijft stelen. En ja hoe dat wettelijk is dat weet ik niet. Maar een dief zal zich denk ik eerder de ogen uit de kop schamen als die in beeld komt dan dat die actie onderneemt. Als er niet duidelijk gestolen is dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Of iemand dat wel of niet opgeeft weet ook ik niet. Maar de dag dat iemand van zo'n kraampje mij publiekelijk beticht van diefstal zonder zinnig bewijs is de dag dat ik zelf ga zorgen dat dat word uitgezocht door de instanties.
Laten we eerlijk zijn: het gros is zwart. Ik ben de laatste die daar normaliter over valt. Maar je moet niet gaan lopen hufteren, want dat kan ik ook. En als de belastingdienst begint met graven....