Shenavallie schreef:On-topic: Niets doen vind ik zelf ook erg ongemakkelijk. Daar ben ik veel te onrustig voor. In 2005 en twee jaar geleden door een heftige burnout gedwongen thuis komen te zitten, maar de muren kwamen op me af. Ik wist niet hoe snel ik weer aan de slag moest met werken. Lichamelijk zou ik het sowieso rustiger aan moeten doen, maar het lijkt er (met name geestelijk) niet in te zitten. Voel me ontzettend nutteloos en slecht. Op Bokt zijn zie ik vooralsnog als niksen.
Ik had dit ook toen ik mijn eerste burn out kreeg. Maar ben uiteindelijk toch goed ingestort en dat voor mijn 20ste. Mijn familie is nogal van als je niet tien ballen hoog houd ben je lui en luie mensen verdienen alleen slechte dingen. Ben in therapie gegaan en gaan werken aan dat stemmetje dat altijd zei, blijf toch doorgaan. Niks doen is wel wat doen rusten, en dat doen we in deze huidige maatschappij echt veel te weinig.
Niemands waarde is verbonden aan productie en luiheid is een verzonnen concept om mensen zich slecht te laten voelen over rust.
Maar even on topic, kijk een film of een serie, lees een boek of magazine. Ga games als daar je interesse ligt, ik ben tot kort geleden weer eens lid geworden van zo'n online paardenspelletje. gewoon voor de nostalgie, ga wandelen, bakken, tuinieren, zinloos uren op tiktok scrollen of ga op het internet een rabbit hole in.