Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meggiemeg schreef:Ze wilden bij ons op de weg voor het huis drempels gaan aanleggen om de snelheid naar beneden te halen, er wordt inderdaad hard gereden. Nu was ook op de informatieavond een vertegenwoordiger van de hulpdiensten aanwezig. Zij vonden het geen strak plan want wij zitten op dit stuk al met de maximale aanrijtijden, door de drempels wordt deze tijd alleen maar langer. Het plan is daardoor dus uiteindelijk van tafel gegaan. Je kunt wellicht eens navraag doen bij de brandweer en ambulance hoe zij tegen dit soort dingen aankijken. Ook voor hun wordt het er niet makkelijker op om hun werk te moeten doen.
beert schreef:Je zou eens kunnen kijken of er lokale wet- en regelgeving is: https://lokaleregelgeving.overheid.nl/zoeken
Op je gemeente zoeken. Bij ons heet het iets als "handboek inrichting", maar dat zal in elk gemeente anders zijn. Wellicht hebben ze zelf al richtlijnen over leefbaarheid en wat veilig is.
Maar goed, er is inspraak dus best kans dat ze naar jullie luisteren. Zit er trouwens een raam aan die kant van de parkeerplaats?
Petpa schreef:meggiemeg schreef:Ze wilden bij ons op de weg voor het huis drempels gaan aanleggen om de snelheid naar beneden te halen, er wordt inderdaad hard gereden. Nu was ook op de informatieavond een vertegenwoordiger van de hulpdiensten aanwezig. Zij vonden het geen strak plan want wij zitten op dit stuk al met de maximale aanrijtijden, door de drempels wordt deze tijd alleen maar langer. Het plan is daardoor dus uiteindelijk van tafel gegaan. Je kunt wellicht eens navraag doen bij de brandweer en ambulance hoe zij tegen dit soort dingen aankijken. Ook voor hun wordt het er niet makkelijker op om hun werk te moeten doen.
Wat voor hinder kunnen hulpdiensten ondervinden van deze parkeerplaats?
Petpa schreef:meggiemeg schreef:Ze wilden bij ons op de weg voor het huis drempels gaan aanleggen om de snelheid naar beneden te halen, er wordt inderdaad hard gereden. Nu was ook op de informatieavond een vertegenwoordiger van de hulpdiensten aanwezig. Zij vonden het geen strak plan want wij zitten op dit stuk al met de maximale aanrijtijden, door de drempels wordt deze tijd alleen maar langer. Het plan is daardoor dus uiteindelijk van tafel gegaan. Je kunt wellicht eens navraag doen bij de brandweer en ambulance hoe zij tegen dit soort dingen aankijken. Ook voor hun wordt het er niet makkelijker op om hun werk te moeten doen.
Wat voor hinder kunnen hulpdiensten ondervinden van deze parkeerplaats?
Anomien schreef:Lees het bestemmingsplan een na via
Regelsopdekaart.nl
Lees je huis aan huis blad?
Ik snap wel dat je het gemist hebt hoor. Maar meestal worden zulke dingen veel eerder gepubliceerd dan een brief dat ze het al uitvoeren.
Ibbel schreef:Ik rijd regelmatig in het donker een grote parkeerplaats af. De uitgang ligt recht tegenover een woning, ik zie mijn lampen altijd fel gereflecteerd in het raam. Nou is dat wat anders, want er rijden daar natuurlijk regelmatig auto's weg, maar het lijkt mij echt heel irritant, iedere keer die lichten in je huis. En dat is dan op 10 meter afstand. Ik kan me best voorstellen dat parkerende auto's op 50 cm afstand die met de koplampen naar binnen schijnen, al is dat maar 1x per avond, best vervelend kan zijn.
Ik zie op die plattegrond wel 2 kleuren parkeerplaatsen: grijs bij jullie voor de deur, groen aan de rechterkant. Ik zou eerst eens uitzoeken wat het onderscheid daarin is. Als die grijze helemaal (nog) niet aangelegd wordt maar bv alvast is ingetekend voor de toekomst (laadpaalplek bv?) is het ook weer een ander verhaal.
Stybba schreef:Bij de supermarkt bij ons in de buurt is er al een paar keer een auto tegen de gevel aangereden, met als gevolg dat er flink was schade was aan de gevel. En daar heb je ook een stoepje (incl. brede, hoge stoepband) van +/- 50cm voor.
Dan zou ik er echt niet op zitten te wachten op een openbare parkeerplek zo dicht bij mijn woning te hebben... Voor je het weet zet iemand de auto in de verkeerde versnelling en heb je schade aan je woning. Als je geluk hebt stoppen ze een briefje in de bus, maar anders zit je er mooi mee te kijken als je niet thuis bent.
beert schreef:Anomien schreef:Lees het bestemmingsplan een na via
Regelsopdekaart.nl
Lees je huis aan huis blad?
Ik snap wel dat je het gemist hebt hoor. Maar meestal worden zulke dingen veel eerder gepubliceerd dan een brief dat ze het al uitvoeren.
Publicatie in een huis aan huisblad is niet (meer) verplicht, wel via de digitale weg. Via de website van officiële bekendmakingen kan ze dit mogelijk terugvinden.
Maar het kan nog zijn dat dit helemaal niet vastgesteld is en dat ze dit willen overleggen. Anders zou er geen ruimte zijn om bezwaar te maken. Dus dan is er wellicht niet altijd al een publicatie over.