Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cookies schreef:Ik zou zeker ook de wijkagent inschakelen. Een drugsverslaafde met slangen is ook echt niet veilig. Je weet niet wat voor slangen hij heeft.
Verder voor nu als je op je balkon wil zitten kun je inderdaad met een ventilator de stank wegblazen.
purny schreef:Iemand verlinken bij het uwv gemeente... Ik vind daar wat van.
Wie weet meld hij dat ook netjes...
Dat zou ik never nooit niet doen.
purny schreef:Iemand verlinken bij het uwv gemeente... Ik vind daar wat van.
c_alsemgeest schreef:Ziet er uit als iemand die hulp nodig heeft. Hebben jullie bemoeizorg vanuit de ggz/gemeente? Anders kan je altijd via meldpunt bezorgd een melding maken. Of via de wijkagent.
Dan heb je 2 vliegen in een klap, mensen die gaan kijken wat er binnen de regels en wetgeving kan en moet gebeuren, maar ook dat de buurman hulp krijgt indien dit nodig is.
anjali schreef:c_alsemgeest schreef:Ziet er uit als iemand die hulp nodig heeft. Hebben jullie bemoeizorg vanuit de ggz/gemeente? Anders kan je altijd via meldpunt bezorgd een melding maken. Of via de wijkagent.
Dan heb je 2 vliegen in een klap, mensen die gaan kijken wat er binnen de regels en wetgeving kan en moet gebeuren, maar ook dat de buurman hulp krijgt indien dit nodig is.
Ik denk dat er ook hulp nodig is voor zijn dieren, want het lijkt me niet dat die daar een florissant leventje hebben.
anjali schreef:purny schreef:Iemand verlinken bij het uwv gemeente... Ik vind daar wat van.
Nee dat doe ik ook nooit. Als ik last heb ergens van dan meld ik de overlast maar ik geef nooit iemand aan om zwart-financiele reden. Al heb ik het 1 keer in een heel ernstig geval waar ik zwaar werd gepest en aangevallen wel overwogen. Maar toch niet gedaan. Je hebt er zelf ook niets aan om iemand zijn \haar geld af te laten pakken. Dit probleem werd nu netjes en mooi opgelost m.b.v. een advocaat van mijn rechtsbijstandverzekering. Ik denk dat het probleem van ts gemakkelijker kan worden opgelost omdat deze meneer zich naar alle waarschijnlijkheid niet houdt aan zijn huurcontract wat betreft het aantal huisdieren en de overlast daarvan.
anjali schreef:@AmyJamess: Je hebt gelijk, ik weet niet wat in zijn huurcontract staat wat betreft het houden van dieren.Echter, ts woont in hetzelfde gebouw dus waarschijnlijk met hetzelfde huurcontract en zij kan dat dan zelf nakijken. Het is een flat, en dan zijn er vrijwel altijd regels wat betreft huisdieren.Er zijn zelfs flats waar je niet eens (wilde) duiven mag voeren op je balkon! En wat hier gebeurt is erger.
AmyJamess schreef:anjali schreef:@AmyJamess: Je hebt gelijk, ik weet niet wat in zijn huurcontract staat wat betreft het houden van dieren.Echter, ts woont in hetzelfde gebouw dus waarschijnlijk met hetzelfde huurcontract en zij kan dat dan zelf nakijken. Het is een flat, en dan zijn er vrijwel altijd regels wat betreft huisdieren.Er zijn zelfs flats waar je niet eens (wilde) duiven mag voeren op je balkon! En wat hier gebeurt is erger.
Dat zal dan per regio verschillen, ik heb ook een flat en staat namelijk echt niets in over dieren of voeren etc.
Maar denk voor ts wel een goede is om haar contract na te kijken of er inderdaad iets instaat. Mocht het wel zo zijn sta je denk ik ook sterker.
Little_Gift schreef:Het is niet verboden giftige slangen te houden mits men daar melding van gemaakt heeft destijds of bepaalde voorwaarden voldaan heeft.
Men kan niet weten of deze man dat gedaan heeft, dus voor hetzelfde geld mag hij prima die gifslangen houden.
Feit dat hij weet dat jij degene bent die de meldingen gedaan heeft, kan net niet het gewenste resultaat opleveren.
Als je dan toch melding doet, had je het beter gelijk zo gedaan en niet eerst via hem.
Nu weet hij zonder twijfel immers dat jij erachter zit.