Stankoverlast buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:08

Ik zou zeker ook de wijkagent inschakelen. Een drugsverslaafde met slangen is ook echt niet veilig. Je weet niet wat voor slangen hij heeft.

Verder voor nu als je op je balkon wil zitten kun je inderdaad met een ventilator de stank wegblazen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:09

Heel veel zaken die gezegd worden heeft ts dus al gedaan!
En het is toch van de zotte dat je iemand moet melden bij de uitkeringsinstantie igv uitkering. Let op want hij verdient zwart bij met slangen fokken. Hier moet de woningbouwvereniging gewoon ingrijpen, of aan de regels houden of eruit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:09

Cookies schreef:
Ik zou zeker ook de wijkagent inschakelen. Een drugsverslaafde met slangen is ook echt niet veilig. Je weet niet wat voor slangen hij heeft.

Verder voor nu als je op je balkon wil zitten kun je inderdaad met een ventilator de stank wegblazen.

Giftig of gevaarlijk zullen ze niet zijn, zijn vast pythons of rattenslangetjes.

purny

Re: Stankoverlast buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:52

Iemand verlinken bij het uwv gemeente... Ik vind daar wat van.
Wie weet meld hij dat ook netjes...
Dat zou ik never nooit niet doen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 10:21

Er zitten ook gifslangen tussen, er hangt ook een sticker op de deur mbt gifslangen in huis en op zijn Facebookpagina staat het.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:04

purny schreef:

Nee dat doe ik ook nooit. Als ik last heb ergens van dan meld ik de overlast maar ik geef nooit iemand aan om zwart-financiele reden. Al heb ik het 1 keer in een heel ernstig geval waar ik zwaar werd gepest en aangevallen wel overwogen. Maar toch niet gedaan. Je hebt er zelf ook niets aan om iemand zijn \haar geld af te laten pakken. Dit probleem werd nu netjes en mooi opgelost m.b.v. een advocaat van mijn rechtsbijstandverzekering. Ik denk dat het probleem van ts gemakkelijker kan worden opgelost omdat deze meneer zich naar alle waarschijnlijkheid niet houdt aan zijn huurcontract wat betreft het aantal huisdieren en de overlast daarvan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:07

purny schreef:

als deze overlastgevende persoon een uitkering ontvangt en bijverdiend, dan pleegt hij fraude. Diefstal dus. Als ik buur was en er zoveel last van ondervindt vind ik het niet zo'n probleem om alle manieren te onderzoeken om de overlast te laten stoppen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:09

Ik heb nog nooit zwart werken gemeld maar vind het zeker iets dat je prima zou mogen doen.
Het is immers niet iemand zijn / haar geld af laten pakken, als diegene helemaal geen recht heeft op dat gemeenschaps geld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:11

Ziet er uit als iemand die hulp nodig heeft. Hebben jullie bemoeizorg vanuit de ggz/gemeente? Anders kan je altijd via meldpunt bezorgd een melding maken. Of via de wijkagent.
Dan heb je 2 vliegen in een klap, mensen die gaan kijken wat er binnen de regels en wetgeving kan en moet gebeuren, maar ook dat de buurman hulp krijgt indien dit nodig is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:17

c_alsemgeest schreef:
Ziet er uit als iemand die hulp nodig heeft. Hebben jullie bemoeizorg vanuit de ggz/gemeente? Anders kan je altijd via meldpunt bezorgd een melding maken. Of via de wijkagent.
Dan heb je 2 vliegen in een klap, mensen die gaan kijken wat er binnen de regels en wetgeving kan en moet gebeuren, maar ook dat de buurman hulp krijgt indien dit nodig is.

Ik denk dat er ook hulp nodig is voor zijn dieren, want het lijkt me niet dat die daar een florissant leventje hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:20

anjali schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik denk dat er ook hulp nodig is voor zijn dieren, want het lijkt me niet dat die daar een florissant leventje hebben.

Bemoeizorg werk intensief samen met de dieren politie. In ieder geval dat deed mijn team en ik zelf toen ik bemoeizorg en de wvggz uitvoerde. Dan zoek je ook direct een betere plek voor ze als de leefomstandigheden te slecht zijn. En zorg je er ook in een langdurig traject voor dat er òf geen dieren meer komen dmv een maatregel of dat de persoon stabiel genoeg is om de zorg goed uit te voeren.
Dat je de persoon wil helpen wil niet zeggen dat je de dieren links laat liggen. Het is 1 geheel wat je aan pakt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:27

anjali schreef:
purny schreef:

Nee dat doe ik ook nooit. Als ik last heb ergens van dan meld ik de overlast maar ik geef nooit iemand aan om zwart-financiele reden. Al heb ik het 1 keer in een heel ernstig geval waar ik zwaar werd gepest en aangevallen wel overwogen. Maar toch niet gedaan. Je hebt er zelf ook niets aan om iemand zijn \haar geld af te laten pakken. Dit probleem werd nu netjes en mooi opgelost m.b.v. een advocaat van mijn rechtsbijstandverzekering. Ik denk dat het probleem van ts gemakkelijker kan worden opgelost omdat deze meneer zich naar alle waarschijnlijkheid niet houdt aan zijn huurcontract wat betreft het aantal huisdieren en de overlast daarvan.

Maar hoe weet jij dat hij z'n huircontract niet naleeft betreft de dieren?
Ik huur ook via een woningbouw en in mijn contract staat niets betreft het houden van dieren. Dus in theorie zou ik rustig 30 slangen kunnen houden.
Is het verantwoord of gezond? Nee vind ik niet.
Er is dus een kans dat in hun contract ook niets staat betreft het houden van dieren (misschien dat TS dat kan nakijken?)
Als het er niet in staat kunnen ze hem moeilijk dwingen dieren weg te doen of te minderen.
Tenzij er wettelijk hier wat voor vast staat? Geen idee hoe het wettelijk zit nu met houden van veel dieren en of gevaarlijke dieren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:31

Zodra ze verwaarloosd zijn of een gezondheidsrisico vormen... wat al snel is als er flinke stank vanaf komt, kan je daar zeker wat mee. Je kan de ggd (eventueel samen met de dierenpolitie) de risico's laten inschatten voor mens en dier. (Niet zelf in te schakelen, maar door een professional zoals gemeente, woningbouw, bemoeizorg of politie)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:35

@AmyJamess: Je hebt gelijk, ik weet niet wat in zijn huurcontract staat wat betreft het houden van dieren.Echter, ts woont in hetzelfde gebouw dus waarschijnlijk met hetzelfde huurcontract en zij kan dat dan zelf nakijken. Het is een flat, en dan zijn er vrijwel altijd regels wat betreft huisdieren.Er zijn zelfs flats waar je niet eens (wilde) duiven mag voeren op je balkon! En wat hier gebeurt is erger.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:40

anjali schreef:
@AmyJamess: Je hebt gelijk, ik weet niet wat in zijn huurcontract staat wat betreft het houden van dieren.Echter, ts woont in hetzelfde gebouw dus waarschijnlijk met hetzelfde huurcontract en zij kan dat dan zelf nakijken. Het is een flat, en dan zijn er vrijwel altijd regels wat betreft huisdieren.Er zijn zelfs flats waar je niet eens (wilde) duiven mag voeren op je balkon! En wat hier gebeurt is erger.

Dat zal dan per regio verschillen, ik heb ook een flat en staat namelijk echt niets in over dieren of voeren etc.

Maar denk voor ts wel een goede is om haar contract na te kijken of er inderdaad iets instaat. Mocht het wel zo zijn sta je denk ik ook sterker.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:51

AmyJamess schreef:
anjali schreef:

Dat zal dan per regio verschillen, ik heb ook een flat en staat namelijk echt niets in over dieren of voeren etc.

Maar denk voor ts wel een goede is om haar contract na te kijken of er inderdaad iets instaat. Mocht het wel zo zijn sta je denk ik ook sterker.

De woning van ts is volgens haar atavar in de Haag. In de Randstad zullen ze zeker strenger zijn dan in de provincie. Mijn vriendin woont in Leiden en daar mag je zelfs gewoon buiten geen meeuwen voeren. Zij woont in een sociale huurwoning en is voortdurend bang dat haar (kleine) hondje zal worden afgenomen omdat een buurvrouw van meerdere huizen verderop klaagt over zijn gekef. Ja ze heeft al diverse hondenscholen en trainingen gedaan maar 100% stil lukt niet.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 12:02

Bedankt voor jullie reacties weer! Ik heb lang aan de telefoon gezeten. De woningbouw gaat vandaag opnieuw proberen contact te leggen met de overlastgever. De 2 mannen die gisteren van de woningbouw zijn geweest, zijn vandaag vrij maar kennelijk nemen ze het wel serieus want ze zouden toch vandaag in hun vrije dag proberen met de huurder te spreken. Als dit gelukt is bellen ze mij. Ook vroeg de woningbouw of ik bij de politie wilde melden. Politie gaf aan dat ik eerst een melding moest doen bij de gemeente alvorens hun konden optreden. De melding bij de gemeente kon niet want daarvoor was de woningbouw verantwoordelijk zei de gemeente. Opnieuw de politie gebeld. Aardige agente alleen die verwees terug naar woningbouw, ze zei uiteindelijk heb je kans op buurtbemiddeling waar dit op uit kan draaien. En dat de woningbouw echt dit moet oplossen. Ook zei ze melding maken bij 144. Kennelijk zit die dierenpolitie dan ergens anders. Ook de tip om meer buren erbij te gaan betrekken. Vragen of meer mensen dit ruiken of vliegen hebben.
Ik ga mijn huurcontract ook nog nachecken. Je mag hier wel dieren hebben, alleen ik dacht geen overlast veroorzaken. Ik zal eens kijken of er meer over instaat.
Gisteren heb ik ook de vlees vliegen boven het balkon kunnen filmen.
Mbt meldpunt verward, mijn buurvrouw zegt ook steeds deze jongen heeft begeleiding nodig, dus ik heb daar nu mijn telefoon nummer achtergelaten en aangegeven dat er troep op balkon ligt en hevige stank uit de woning komt.
Nee de dieren zitten er vast niet goed bij, kan niet met deze stank. Zeker tamme ratten hebben vaak ook luchtwegproblemen dus deze stank zal ook niet goed zijn voor hun. Of slangen ook ruiken en hier last van hebben weet ik niet.
Ja het gaat hier om een appartement midden in een woonwijk in Den Haag.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:10

Als je in Den Haag zit, kan het inderdaad via meldpunt bezorgd, parnassia voert dan iswm de gemeente het uit en doet ook het contact leggen.

Gemeentes en woningbouw verenigingen wijzen vaak naar elkaar in zulke situaties, daarom is het belangrijk om een sleutelfiguur in te zetten die alles samen kan brengen en tot een oplossing komt. Als burger is het vaak lastig om ergens beweging in te krijgen. Via meldpunt bezorgd/bemoeizorg gaat dat sneller. Ik zou zelf ook altijd los melden, meer meldingen maken snel duidelijk dat er meer mensen last van hebben.
Je kan anoniem melden, althans je blijft dan anoniem voor de overlast veroorzaker. Bij het meldpunt zelf geef je wel je gegevens maar kan je aangeven dat je anoniem wil blijven voor de veroorzaker van de overlast.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:22

Mijn situatie is anders, ik heb een buurvrouw die graag haar 'muziek' te hard heeft staan. 2 jaar geleden liep dat enorm uit de hand. Dat ze echt de muziek aanzetten als ik binnen kwam. Toen ook via de buurtbemiddeling een gesprek gehad. Dat leek even te werken. Maar sinds dit jaar kan je hier in Breda geen buurtbemiddeling meer krijgen als je een koophuis hebt. Mijn buurvrouw huurt en ik heb een koophuis. Begin deze maand weer terug in contact gekomen met haar woningbouw. En as we speak staat er weer iets van techno aan in haar huis. Ik heb eerst altijd via de politie gemeld, later pas contact opgenomen met haar woningbouw. En sindsdien het vaak gemeld bij de handhaving. Ik geloof dat dan vaak ook de wijkboa op de hoogte gehouden wordt. Het rotte is dat mijn contact persoon bij die woningbouw een nieuwe functie heeft en die haar baan heeft overgenomen het op lijkt te nemen als een nieuwe zaak.

Heel veel sterkte en blijf het melden. Hier hebben we ook een buitenbeter app waar je dit soort dingen in kan melden. Al werkt het bellen met de handhaving beter. Die komen bijna altijd terwijl die app sinds de update vorig jaar eigenlijk niet meer werkt hier.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:31

Je wordt inderdaad vaak van het kastje naar de muur gestuurd. De echte verantwoordlijke zal toch de verhuurder van de woning zijn. Die krijgen immers geld voor die woning, hebben een zakelijk contract met de bewoner. Politie komt mogelijk pas in actie als het om criminele activiteiten gaat. Zoiets als een wijkagent gaat wel al wat doen als het nog niet echt crimineel is maar wel flinke overlast. Maar ja krijg zo iemand maar eens ingeschakeld, overal is personeelsgebrek.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 20:35

Inmiddels heb ik dankzij jullie info ook meldpunt bezorgd een melding uitgezet.
Op zijn Facebookpagina heb ik gezien de geboorte van 8 groene witlip adders, bij elkaar in een klein plastic bakje met een paar sprietjes gras, bakje met een deksel en erin luchtgaten. Ik heb ook 144 gemeld na overleg politie die zei je moet dit via 144 spelen. Ik heb nu wel waar ik kan denk ik gemeld dus nu is het afwachten wat overlastgever doet en de woningbouw zou mij op de hoogte houden zodra ze de overlastgever gesproken hebben.
De onderbuurvrouw ook gevraagd en zij had ook last van vliegen in huis en een andere buurvrouw geeft aan een vliegenplaag te hebben sinds deze man hier deze hobby heeft..

@friezemfan2
Muziek overlast is ook erg. Vreselijk dat iemand dat doet en dan zo opzettelijk ook. En wat een ellende ook dat mensen zich zo gedragen expres. Nu de overlastgever weet dat ik er last van heb dmv mijn briefje om de bakken weg te halen en zijn huis schoon te maken en vervolgens nog meer vuile kooien en bakken onder mijn slaapkamer heeft gezet vind ik ook echt pestgedrag.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:41

Ach wat naar, die dieren en alle betrokkenen in zo'n situatie. Het kost energie maar blijven melden, bellen, mailen met de feiten. Laat ook je emoties over de situatie zien. Dat de het een ongezonde situatie is, dat de buurman verdovende middelen gebruikt (weet je dit zeker?) en dat er gifslangen zijn. "Het gif van deze addersoort is voor mensen gevaarlijk omdat het gif bestaat uit componenten die het bloed aantasten." is resultaat van een snelle google.

Dit creeërt urgentie. Mocht je hulp nodig hebben wat betreft rechtsgang of brieven opstellen kun je me altijd DM-en.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:05

Het is niet verboden giftige slangen te houden mits men daar melding van gemaakt heeft destijds of bepaalde voorwaarden voldaan heeft.
Men kan niet weten of deze man dat gedaan heeft, dus voor hetzelfde geld mag hij prima die gifslangen houden.

Feit dat hij weet dat jij degene bent die de meldingen gedaan heeft, kan net niet het gewenste resultaat opleveren.
Als je dan toch melding doet, had je het beter gelijk zo gedaan en niet eerst via hem.
Nu weet hij zonder twijfel immers dat jij erachter zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:11

Little_Gift schreef:
Het is niet verboden giftige slangen te houden mits men daar melding van gemaakt heeft destijds of bepaalde voorwaarden voldaan heeft.
Men kan niet weten of deze man dat gedaan heeft, dus voor hetzelfde geld mag hij prima die gifslangen houden.

Feit dat hij weet dat jij degene bent die de meldingen gedaan heeft, kan net niet het gewenste resultaat opleveren.
Als je dan toch melding doet, had je het beter gelijk zo gedaan en niet eerst via hem.
Nu weet hij zonder twijfel immers dat jij erachter zit.

Je hoeft geen melding te maken dat je een (gif)slang houdt, en de enige voorwaarden waar je aan moet voldoen, is de standaard zorg waar alle dieren recht op hebben.

In Nederland, iig.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:28

Inderdaad een ventilator op balkon zal helpen. In de woning zou ik bij voorkeur een Hepa filter nemen, eventueel in combinatie met een type welke een aangenaam luchtje kan verspreiden zoals lavendel, mountain enz. Eventueel een luchtwasser die ook kan bevochtigen. Ook refurbished. Dit soort apparaten zijn er in vele maten en uitvoeringen, hier in regio bijvoorbeeld Clean Air Optima ze verzenden heel Europa.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 30-06-24 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt