Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sherivey schreef:XLoki, ohh aan verpleegkunde had ik zeker niet gedacht. Ga ik ook naar kijken
Opzich vind ik het medische wel interessant, maar dan niet in de zin dat ik daadwerkelijk op de SEH oid zou willen werken.
Anomien, bedrijfskunde trekt me echt totaal niet en denk dat het dan erg lastig wordt om gemotiveerd te blijven.
Ict is wel interessant, maar daar heb ik echt 0,0 aanleg voor.
eestheer schreef:Hoe is je leven nu? Heb je kinderen/man etc? En wat wil je op korte termijn daarmee?
Er zijn best veel bedrijven die werknemers zoeken, en die ook bereid zijn je opleiding te betalen. Ik zou de tips volgen die hierboven staan, en vooral kijken naar welke baan je interessant vind.
Wees je wel bewust als je werkt en studeert, je vaak 5 dagen bezig bent. 4 dagen werken, en 1 dag school.. (Werkgevers gaan niet snel een opleiding betalen als je maar 3 dagen werkt)
Sector waar ook veel werken/leren is, is tandartsassisente/preventieassistente)
Anomien schreef:Sherivey schreef:XLoki, ohh aan verpleegkunde had ik zeker niet gedacht. Ga ik ook naar kijken
Opzich vind ik het medische wel interessant, maar dan niet in de zin dat ik daadwerkelijk op de SEH oid zou willen werken.
Anomien, bedrijfskunde trekt me echt totaal niet en denk dat het dan erg lastig wordt om gemotiveerd te blijven.
Ict is wel interessant, maar daar heb ik echt 0,0 aanleg voor.
Jammer. Maar ieder zo zijn/haar interesses
Verpleegkunde is idd ook een baan dat je weet dat je wel goed zit qua baankansen.
Maar wil je in het ziekenhuis werken kan het zijn dat ze kijken naar zorggerelateerde werkervaring en daar een startsalaris aan koppelen.
Echt beschamend wat men in de zorg verdient… helemaal als je later in de zorg wil, dan verdien je net zoveel als een startende 21 jarige als je geen echte zorg jaren hebt gemaakt. Tenminste dat is hier zo. Ken iemand die toch echt stap terug moest.
En het salaris en ook onregelmatig werken.. tja. Ik vind daar dus echt wat van. Onwijs zonde dat dat zo werkt in Nederland. Je moet de zorg wel echt heel leuk vinden, want qua salaris…
Thuiszorg schijnt beter te verdienen.
xLoki schreef:Anomien schreef:
Jammer. Maar ieder zo zijn/haar interesses
Verpleegkunde is idd ook een baan dat je weet dat je wel goed zit qua baankansen.
Maar wil je in het ziekenhuis werken kan het zijn dat ze kijken naar zorggerelateerde werkervaring en daar een startsalaris aan koppelen.
Echt beschamend wat men in de zorg verdient… helemaal als je later in de zorg wil, dan verdien je net zoveel als een startende 21 jarige als je geen echte zorg jaren hebt gemaakt. Tenminste dat is hier zo. Ken iemand die toch echt stap terug moest.
En het salaris en ook onregelmatig werken.. tja. Ik vind daar dus echt wat van. Onwijs zonde dat dat zo werkt in Nederland. Je moet de zorg wel echt heel leuk vinden, want qua salaris…
Thuiszorg schijnt beter te verdienen.
Salaris in de ggz is niet echt slecht te noemen na je opleiding hoor.
Als hbo-verpleegkundige in een FACT-team zit je in schaal 50, dat is bij aanvang van de schaal €3218 bruto bij 36u, en aan het einde van de schaal €4263. Als je het slim aanpakt kan je wel wat onderhandelen. Ik ben direct na mijn opleiding in schaal 50.3 gekomen en vanaf daar bij iedere banenwissel ook een extra stap in salaris erbij gevraagd (en gekregen).
Op plekken waar de tekorten nog groter zijn (bijv. in Amsterdam) bieden ze voor ambulante functies soms zelfs schaal 55 aan, dat is van €3616 - €4785.
Anomien schreef:Oké, de ggz blijkbaar niet. Maar over het algemeen zijn de salarissen niet echt hoog in de zorg. Dat ben je toch met me eens?
Moet toegeven dat de salarissen hierboven al wel beter zijn, nog gaan mijn ogen er niet wijd open van staan.
4785 bruto (hoogste in je eigen salarisvoorbeeld) is nog maar iets van 3500 netto in de maand. Als je geluk hebt. Dat is dan het hoogst haalbare? Dan moet je al wel wat jaren ervaring op je cv hebben staan, mag ik aannemen?. En dat heeft TS niet.
Hier is net beginnen in de zorg (ook al ben je 30) 2500-2600 bruto voor 36 uur onregelmatig werken. Dat is schandalig.
En wat zijn de minimaal vereisten om in een FACT team te komen naast je hbo-v diploma?
Of mag eenieder solliciteren?
Sherivey schreef:Met een salaris van 2500/2600 pm kom ik de maand rond hoor.
Mijn interesse gaat idd meer uit naar de ggz richting.
Heb zelf inmiddels ook wat zitten googlen naar de opleidingen/ banen. Denk dat social work me het meeste trekt.
Zag ook dat je voor de deeltijdopleiding niet direct in het eerste jaar een werkplek moet hebben, maar dat je bvb ook vrijwilligerswerk kan doen in het sociaal domein. Dus dat geeft alweer meer kansen.
BeFunny schreef:Welk van die kanten licht jou het meest?
Een vriendin van mij is paravetairinair en daar is op dit moment hier in de regio lastig werk in te vinden (zij is sinds kort werkloos omdat de praktijk waar ze werkte failliet is gegaan) alleen voor jonge meiden op de èèn of andere manier.
Ik weet niet hoe dat in andere regio's is.
Earth schreef:Hier in het oosten is de banenmarkt voor PV ook wel verzadigd hoor. Er wordt aan alle kanten afgeraden de opleiding te doen![]()
Vanuit de opleiding zelf zeggen ze dat maar 1 op de 5 studenten werk vindt binnen het vakgebied.
Mama3 schreef:Als je twijfelt of de zorg voor je paarden, verhuizing, school etc teveel voor je is zou je ook een Ad kunnen overwegen. Dat is een 2 jarige hbo opleiding. Dan is de investeringsduur minder lang en nog wel "te doen ". Mocht het goed te doen blijken kun je altijd nog (evt via werkgever) voor de 4 jaar gaan.