Hoeveel appen jullie met partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:25

wij appen de ene keer veel en de andere keer weinig, maar meestal gaat het zoals bij meerdere over 'wat eten we vanavond' (wonen samen) of andere praktische dingen of sturen we een grappige foto van werk, memes, oid. En ja ook; heb je enige idee hoe laat het wordt :) Meestal als we onderweg naar huis zijn gooien we een live google maps open, dan weet de ander wanneer die kan beginnen met koken oid.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:29

Leo schreef:
Wisselt heel erg. We appen boodschappenlijstjes naar elkaar :')
En inderdaad als we naar huis vertrekken of als het iets later wordt als anders bijv. En soms overdag als er iets leuks is, of een fotootje ofzo.

Jullie ook!! *\o/* _/-\o_ wij ook! Zo vergeten we niks!

Eerder, begin van onze relatie, enige regelmaat. Maar dat had er ook mee te maken dat ik een aantal relaties heb gehad waarbij er van mij werd verwacht bijna alles wat ik deed, door te appen. Jappp ik had enorme controle freaks. En dan direct bellen als ik 15 minuten later dan verwacht, kon reageren. (Ze hadden angst voor vreemdgaan, maar deden dit zelf des te harder.)

Na vijf en een half jaar appen we nog amper. :')
Delen wat fotos uit, zeker als hij eten op zn werk krijgt omdat hij vergaderingen heeft :D :o en mij jaloers wilt maken. Knurft haha!

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 10:30

Eleeke schreef:
Doen jullie dat appen al heel lang, en is het sinds kort dat hij het controlerend vindt terwijl hij dat vroeger nooit vond?
Dan vind ik het namelijk een alarmbel.

We appen idd al lang zo en af en toe komt dit naar voren, hij is bekend met bindingsangst (hij ontkent dat, maar ik zie dat wel :+ ) En ik doe dan een tandje terug en dan benauwd het hem niet meer.. Hebben er ook wel goede gesprekken over en dan ziet hij zelf ook wel in dat het niet altijd heel reëel is wat hij zegt..

Was nu dus vooral benieuwd hoe het bij anderen gaat, maar zie wel dat het alle kanten op gaat

@8annemiek _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:33

Ts als hij weg is met jouw auto en die heb je nodig moet hij niet zeuren dat je vraagt hoe laat hij thuis is.
Mijn auto zou hij niet meer meekrijgen.

Wij appen soms vaak en soms niet.
Bij ziekenhuisbezoeken laat ik even weten hoe het is gegaan.
Hij appt na een functioneringsgesprek of andere spannende dingen op zijn werk.

Als ik iets met orkest heb en niet weet hoe laat het gaat worden app ik als ik op weg ga naar huis.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:33

Hoeveel wij appen verschilt per dag. Maar of hij later kwam vergat hij meestal. Dus om gezeur te voorkomen heeft hij nu de Google maps aan staan. Als ik ga koken kijk ik gewoon even waar hij is, dus dat scheelt weer.

Maar tussendoor appjes over grappige dieren/mooie wolken (van mij) tot vragen over hoe het met de hond gaat (van hem) zitten er altijd wel bij.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:34

Wij appen elkaar:
- boodschappen
- dingen die we niet moeten vergeten
- info over onze verbouwing
- foto's/filmpjes van kind of kat
- reels/filmpjes die we aan elkaar willen laten zien

Soms dagen niet, soms veel op een dag. Het is heel onsamenhangend en er valt geen gesprek in te lezen.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:37

Wij appen de hele dag door. Maar het is langeafstand, dus dit is onze manier om contact te houden. Maar als hij opeens 6 uur lang niet reageert dan heb ik 'm ook wel hoog zitten :o Maar het is denk ik anders als je in verschillende landen zit, als er dan iets gebeurt sta je machteloos.

nicole_floor

Re: Hoeveel appen jullie met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:46

Wij appen niet veel. Alleen boodschappenlijstjes, of we iets speciaals willen eten vanavond. Of leuke filmpjes of foto's van de hond of van TikTok of Instagram.

En nu ik zwangerschapsverlof heb en hij werkt toch al thuis, al bijna helemaal niet meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:48

De hele dag door eigenlijk, boodschappenlijstjes, foto's van de kinderen of het werk, lieve berichtjes, dingen om te onthouden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:52

Wij appen na bijna 9 jaar samen nog steeds wel veel <3
Dat kan om praktische dingen gaan, maar ook om leuke dingetjes op werk of juist ergernissen, of gewoon een heel simpel 'he liefje'.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:56

Wij wonen samen en appen eigenlijk heel weinig ook. Enkel als er dingen zijn door de dag heen eigenlijk. Of als een van ons later thuis is dan "normaal" zoals bijvoorbeeld als ik op mijn werk een onverwacht iets heb zoals de dierenarts ofzo.
Als ik in NL ben of mijn vriend is een paar dagen niet thuis, dan appen we eigenlijk altijd wel 's ochtends en 's avonds voor goedemorgen en slaap lekker enz.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:57

De hele dag door wel, vooral rond pauze tijden of als we klaar zijn met werk en naar huis komen.
We sturen vooral foto's van onze meiden, dingen die ik niet moet vergeten, hartjes etc. Hij is meestal half 7 naar het werk en ik kom na een werkdag 18.15 thuis. Dus een appje vind ik wel fijn.
(En onze meiden willen ook graag een foto versturen, of een filmpje)
Maar als we het heel druk hebben dan komt er pas heel laat een reactie.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:10

We appen hier regelmatig door de dag heen - vooral praktische zaken eigenlijk, dingen die we niet moeten vergeten, even laten weten hoe de dag gaat, hoe laat we thuis zijn, welke boodschappen nog even gedaan moeten worden en hoe laat welk kind waar opgehaald moeten worden.

Sowieso wel zo praktisch om beetje te weten hoe laat we thuis zijn ivm koken/kinderen ophalen dus er is eigenlijk altijd een berichtje van degene die op kantoor werkt en reistijd heeft :j

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:15

Laatste appje was 3 juni :+

We bellen even als we iets moeten weten en soms foto of filmpje wat we door appen

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:15

Appen helemaal niet, sms soms als ik iets voor de tractors of ander werk gerelateerde items moet halen in de stad dan stuurt hij een foto door met wat het moet zijn. Als er iets dringend is dan bellen we.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:18

Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe lang je bij elkaar bent.
Want als je dit aan het begin van onze relatie had gevraagd, had ik waarschijnlijk gezegd: 5 tot 10 keer per dag (o wacht, toen was er nog geen eens app...haha toen waren het nog smsjes).
Vraag je het nu, dan is het antwoord een enkele keer per week.
(En dat is dan omdat hij de telefoon niet op neemt en ik wil weten hoe laat hij thuis is voor het werk, of om een foto van de kleine door te sturen).

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:21

Als ik thuis ben en hij gaat naar zijn werk dan belt hij even gesprek stelt niet veel voor en dan paar apjes tussen door maar niet veel en soms ook niet . Als die later thuis is appt die wel maar verder belt hij mij als die onderweg naar huis is. Verder appen we weinig .

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:21

12,5 jaar samen, 10 jaar getrouwd _O-
We hebben elkaar via de app (via via) leren kennen en die trend van veel appen hebben we al die tijd voortgezet :=

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:25

Mijn man is vrachtwagenchauffeur, dus wij bellen meer, dan dat we appen.. Maar we bellen toch zo'n 3x per dag zeker even.. Bij het wakker worden.. Middags ff en bij het slapen gaan.. En mochten we tussendoor wat te melden hé ben, of we moeten ff wat overleggen, dan een keertje vaker.. :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:26

Sky_As schreef:
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe lang je bij elkaar bent.
Want als je dit aan het begin van onze relatie had gevraagd, had ik waarschijnlijk gezegd: 5 tot 10 keer per dag (o wacht, toen was er nog geen eens app...haha toen waren het nog smsjes).
Vraag je het nu, dan is het antwoord een enkele keer per week.
(En dat is dan omdat hij de telefoon niet op neemt en ik wil weten hoe laat hij thuis is voor het werk, of om een foto van de kleine door te sturen).

Wij zijn deze maand 9 jaar samen

fleurtjeuh schreef:
Mijn vriend en ik appen de hele dag door :P
Ik laat altijd even weten dat ik veilig op mn werk ben aangekomen, en verder hebben we het over vanalles en nog wat. En als ik weer onderweg naar huis ga deel ik mijn locatie, zodat hij zich geen zorgen te maken als het druk is op de weg en het langer duurt.
Hij heeft vrij veel angst en stress rondom het verkeer(vooral dat ik zou verongelukken) en op deze manier heeft hij dat niet. Kleine moeite, groot plezier zegmaar :P
Verder hebben we het door de dag heen over alles. Hoe we ons voelen, wat zijn we aan het doen, wat zijn de plannen vandaag, wat eten we vanavond, heb je zus of zo gelezen op nu.nl
We wonen al enkele jaren samen maar raken niet uitgepraat :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:26

Hier ook 12,5 jaar samen. Wij schreven destijds nog emails naar elkaar haha. En gewoon smsjes. Mijn vriend had zo’n oude Nokia, die kon niet eens appen haha.
We kunnen elkaar nu wel volgen, dus appen voor het eten is niet nodig. Als ik iets wil weten dan bel ik gewoon.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:27

Ik vraag wel dat hij me appt als hij savonds weg gaat naar de voetbal bv en weer terug naar huis komt. Ik ben enorm schrikachtig en denk meteen dat er een inbreker in huis staat...
En als hij ver weg moet vraag ik wel of hij stuurt als hij aankomt en weer vertrekt. Dat ik ongeveer kan inschatten hoe lang het zal duren eer hij thuis komt. Maar dat is ook uit ongerustheid, dat ik me niet onnodig moet zorgen maken dat er iets gebeurd is.

Voor de rest sturen wij redelijk weinig. Hij is de typische man die enkel op het laatst verzonden appje zal antwoorden, de voorgaande leest hij precies niet _O-

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:27

We wonen samen en appen niet mega veel. Als we appen is dat over hoe het gaat op zijn werk, of een foto van de dieren. Of omdat we momenteel bezig zijn met het kijken naar huizen, een huis :')
Hij belt mij wel altijd als hij onderweg is naar huis.
Soms gaat hij op de fiets naar werk en dan zet hij zijn route aan zodat ik kan zien dat hij veilig is aangekomen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:29

Nauwelijks. Hij is zo niet met zijn telefoon bezig dat het meestal zinloos is om hem te appen omdat ik hem waarschijnlijk sneller weer zie. Ik ben tegenwoordig voor mijn werk af en toe een nachtje niet thuis, dan appen we wel een beetje, maar dat kan dan net zo goed even een telefoontje zijn.
Hij appt me wel als hij op vrijdag nog even op het werk blijft plakken voor een drankje, zodat ik niet bang hoef te zijn dattie dood in een greppel ligt ergens (hij is altijd op exact het zelfde tijdstip thuis namelijk, en ik ben een doemdenker :') )

Situatieschets; 21 jaar samen, waarvan 15 getrouwd. Wonen samen.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 10-06-24 11:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:30

Als mijn partner op zee zit voor zijn werk, appen we veel, omdat dat vaak de enige manier is van contact met elkaar hebben. Soms kunnen we gelukkig wel even bellen. Als hij thuis is appen we eigenlijk alleen over praktische zaken zoals boodschappen en dingen voor in de agenda. :j