Hoe trim jij het gras bij de schutting?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 23:39

Century schreef:
Is de draad helemaal op? Of is het stukje dat uitsteekt te kort geworden? Want die kan je weer verder eruit trekken en dan kan je weer verder :)
Draad verslijt wel enigszins snel als je ergens tegenaan komt, maar dat neem ik vaak maar voor lief, als je toch ergens langs wilt trimmen dan houd je dat toch een beetje.

Laat ik het zo zeggen het draad brak steeds zo snel af of werd zo snel kort dat ik steeds weer draad tevoorschijn moest toveren en op magische wijze was het toen heel snel op... Oke misschien niet totaal in 1 dag, laten we er 2 van maken. Ik weet niet of het aan het kwaliteit draad lag of aan het apparaat, heb wel het draad nog een keer vervangen maar het was vrij snel hetzelfde verhaal

Century

Re: Hoe trim jij het gras bij de schutting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 23:41

Oh, dat hoort niet inderdaad! Ik kan hier vaak wel even een stukje doen met een stukje draad.
Geen idee wat voor draad ik heb trouwens, heb de maaier op de rommelmarkt gekocht met draad en al.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 07:26

Wat voor trimmer heb je?
Mogelijk ligt het aan hoe je de trimkop houdt. Meestal zit er namelijk een beugeltje aan die je tegen, in dit geval de schutting, kunt laten leunen, het draadje komt dan niet continu tegen de schutting. Ook kun je de kop iets schuin houden dat het draadje tegen de grond slaat ipv tegen de schutting. Dan zou het ook langer mee moeten gaan. Jeetje dit is echt lastig uitleggen :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:32

Je hebt kantjesmaaiers met een mes, maar het klinkt alsof er iets niet helemaal goed gaat. Is het draad dik genoeg? Wij hebben na 2 jaar pas het spoeltje moeten vervangen.