Siers83 schreef:JorineV schreef:Vreemde gang van zaken... Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens te horen heb gekregen dat ik prima een eenmalige donatie kon doen. Moest ik me alleen na de eerste betaling weer uitschrijven...
Dit werd ons laatst ook verteld. Waren wervers van Kika. Eerst was het eenmalig en later in het verhaal werd het maandelijks. Toen heb ik gelijk nee gezegd, voelde niet goed
Hier ook aan de deur gehad, vaak jongeren met een vlotte babbel die het als bijbaantje (?) doen.
Inmiddels heb ik voor mezelf de regel; "geen ouderwetse, normale collectebus? (en natuurlijk te verifiëren) dan heb je pech gehad". Ik ga niet moeilijk doen met nieuwerwetse QR codes scannen, en/of allerlei gegevens verstrekken.
En het smoesje "eenmalige gift, máár daarna moet je weer zelf opzeggen" (en dat laatste is maar al te vaak heel moeilijk/lastig), heb ik al helemaal een hekel aan. Net als bijv. de vriendenloterij, ook zo iets.
En als ik eenmalig iets wil overmaken, dan doe ik dat graag zelf ipv automatische incasso.