Aanhanger voor huisdier.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 21:03

Douce schreef:
Ik heb een kinderfietskar dus wat dat betreft heb je weinig aan mijn ervaring maar ik heb (helaas) ervaring met een omkiepende fiets en bij mijn bevestiging op de achteras (e bike ook wel) bleef de fietskar (leeg) netjes staan.

Hij zit zoals eerder omschreven zag ik, met een bolletje in de bevestiging. Daardoor kan de fiets alle kanten op zonder dat de kar mee hoeft.

:j +:)+

Voor mij is veiligheid een hogere prioriteit dan comfort. Maar er ís over nagedacht hoor; de wieltjes zijn wel kleiner doch de banden dubbel zo breed en kunnen met lagere luchtdruk gereden worden waarbij de geringe belasting echt het minimum aan druk vraagt.

Overigens bedankt allemaal voor het meedenken!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 22:38

Bij de Doggyride is de bevestiging middels een soort veer, deze zorgt er ook voor dat de kar rechtop blijft als de fiets omvalt (ja, ook helaas ervaring mee).
Overigens heb ik die kar al een jaar of 4 en het ding is onwijs fijn, heel degelijk ook. Echt zijn geld waard, ook in combinatie met de wandel set.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 08:29

xSCWx schreef:
Bij de Doggyride is de bevestiging middels een soort veer, deze zorgt er ook voor dat de kar rechtop blijft als de fiets omvalt (ja, ook helaas ervaring mee).

dat is simpelweg een gegeven. Vroeg of laat.

Heb de knop ingedrukt; kar komt eraan. Inderdaad met een flexibele veerkoppeling. De bevestiging past niet op de achteras van mijn fiets doch daar verzin ik wel wat op.

xSCWx

Re: Aanhanger voor huisdier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 13:06

Leuk, welke heb je besteld?
Mijn fiets valt nooit om gelukkig maar doordat mijn herder van 35kg zo zat te bewegen in de kar duwde die de fiets om. Maar daar zal jij geen last van hebben met 5kg hond :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 16:59

xSCWx schreef:
Leuk, welke heb je besteld?

Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:18

De 'PAPILIOSHOP KUMA aanhanger voor fiets kinderwagen transport hond'?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 18:08

Ja.

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:40

Afbeelding

Afbeelding

Je hebt ook deze koppelingen waarmee je de fietskar kan bevestigen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 09:14

Bedankt Hummer!

De eerste is een goed Plan E.
´Eerst´ een DX11 beugel proberen. Tussen haakjes want een paar onvoorziene dingen komen voor nu.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:23

Huertecilla schreef:
_Christina schreef:
Ik zou geen ademend wezen, of het nou een kind of dier is, achter een voertuig hangen dat uitlaatgassen produceert :x

Dat is nogal schokkend voor alle paardentrailers :Y)

Bedankt voor de tip over ´hondenkar´ op Bokt :j

Achter een fiets kan het prima om een kar te plaatsen, maar achter een scooter is - naast hetgeen _Christina noemt - ook het geluid van de uitlaat extreem vervelend voor honden. Zij horen klanken die wij niet (meer) horen en als je daar een aardige tijd in moet zitten, inclusief uitlaatgassen... Niet erg prettig. Een zijspan zou wellicht nog een optie kunnen zijn, maar dat rijdt wel heel anders dan dat je gewend bent en ik weet niet of die voor brommers bestaan. Eventueel een hokje op de achterkant bouwen, daar waar je bij veel (bezorg)scooters ook een rekje voor 'delivery' hebt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 10:05

Ik rij al 40 jaar zijspan ;) en ze bestaan zelfs voor electrische fietsen trouwens.

Enfin, het hooi voor het jaar ligt onder dak.
De fiets staat aan de lader.
Nu naar Málaga, morgen naar Madrid en dán de aanganger. Die zal er wel zijn inmiddles. Wordt in het dorp bij de boekwinkel afgegeven. Anders bij de garage of bij de benzinepomp of... en dander vragen ze in het dorp naar mij en komt het ook goed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 11:32

Zit erop, testritje zonder pup +:)+

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 12:31

aan het wennen met brokjes.

Afbeelding

en nu naar het dorp voor een lekker zacht bedje/´mandje´ (met kussen) wat in de kar past.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:45

Ziet er goed uit! Inderdaad een kar achter een scooter zou ik echt niet doen. Niet veilig en heel vervelend voor de hond.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 13:18

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 16:02

stapje voor stapje

Afbeelding

Later in de middag weer een keer en met nog een familielid prijzen en brokje geven.
Béétje extra tijd lijkt wellicht voor menigeen overdreven doch als de hond/kat vindt dat de eerste ervaring een slechte is, heb je grote kans dat het niet gaat lukken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 17:10

Misschien omdat een trailer massief is en gesloten is aan de voorkant tijdens rijden en de uitlaat dus niet rechtstreeks de trailer in waait vol in het gezicht van het paard ??

Maar de aanhanger voor de hond een stoffen ding is met gaas en veel korter op de uitlaat van de scooter hangt en de rook vol door de open gaas voorkant het gezicht van de hond in waait??

Zo moeilijk is dat niet te snappen lijkt me...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 18:45

Little_Gift schreef:
Misschien omdat een trailer massief is en gesloten is aan de voorkant tijdens rijden en de uitlaat dus niet rechtstreeks de trailer in waait vol in het gezicht van het paard ??

Maar de aanhanger voor de hond een stoffen ding is met gaas en veel korter op de uitlaat van de scooter hangt en de rook vol door de open gaas voorkant het gezicht van de hond in waait??

Zo moeilijk is dat niet te snappen lijkt me...

kijk de videos eens :)* ook niet moeilijk, lijkt me.
Laat verder maar. Een ´stoffen ding met open gaas aan de voorkant´ is inderdaad geen goed idee: je hebt helemaal gelijk +:)+ Vandaar dat ik daar diréct al wat over opmerkte ;)

Voor jouw info; zelfs achter de fiets rol ik de voorkant dicht tegen het stof.

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:25

Dat houdt geen uitlaatgassen tegen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:39

Makkelijk te testen, achter een brommer hangen, eigen hoofd een tijdje in het ding steken terwijl de brommer aan staat en genieten van de aroma's of het gebrek van aroma's.
Bij mijn scooter zou ik het niet proberen, daar heb ik al eens achteraan gereden in de auto. Sindsdien heb ik al medelijden met fietsers die ik ermee inhaal :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:44

Little_Gift schreef:

Dit ding is niet ontworpen op de snelheid van een scooter of brommer, enkel voor een fiets en dan max. iets van 15km/uur. Hele probleem bestaat dus niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 00:07

tamary schreef:
Little_Gift schreef:

Dit ding is niet ontworpen op de snelheid van een scooter of brommer, enkel voor een fiets en dan max. iets van 15km/uur. Hele probleem bestaat dus niet.

Tatááá! _/-\o_
Het slaat inderdaad nérgens op.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:10

Het was nochtans jijzelf die zei om het achter je scooter te hangen hoor... Breek nou mijn klomp

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:17

Nee ze zoekt voor haar scooter een eenwieler. Staat al in de op.
Maar ze wil eerst kijken hoe de achter de fiets vind.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:25

Ik reageerde op het stuk dat die niet snapt waarom dat niet zou kunnen achter een scooter en de vergelijking met een paardentrailer achter een auto...

Die vergelijking is krom want een paarden trailer komt boxen de uitlaatgassen en is dicht en massief.