Kun je van veel suiker eten suikerziekte krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:23

Nee, je hoeft niet lid te zijn.
Dan betaal je idd de prijs uit de linkerkolom.

Richtlijndosering en gebruik
2 x daags 1 capsule bij een maaltijd innemen, tenzij anders geadviseerd door een deskundige.

Maarja, jij wil niet naar een deskundige Tong uitsteken Knipoog

Nam er zelf ook altijd 2 per dag. Nu al een tijd niet meer trouwens, maar het heeft me goed op weg geholpen in het begin in ieder geval.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:31

Nee volgens mij niet. Wat wel zo is, is dat dikke mensen een verhoogd risico hebben op diabetes 2, als je veel suiker eet is er natuurlijk kans dat je dik wordt etc.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 20:38

Misser schreef:
Nee volgens mij niet. Wat wel zo is, is dat dikke mensen een verhoogd risico hebben op diabetes 2, als je veel suiker eet is er natuurlijk kans dat je dik wordt etc.

Ik kan heeeeel veel snoepen en niet dikker worden. Ik weeg 55 kg op het moment (meestal 65 a 57 kg) en ben 1.84 lang Lachen.
Van suikerziekte word je dikker toch? Of is dat meer van de medicijnen?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 20:40

Cody schreef:
2 x daags 1 capsule bij een maaltijd innemen, tenzij anders geadviseerd door een deskundige.

Maarja, jij wil niet naar een deskundige Tong uitsteken Knipoog

Nam er zelf ook altijd 2 per dag. Nu al een tijd niet meer trouwens, maar het heeft me goed op weg geholpen in het begin in ieder geval.

Wil of zich wel naar een deskundige als is het allemaal maar om erkenning te krijgen. Maar de dokter vind het niets. Die houd niet van alternatieve geneeswijzen want ik neem aan dat die er ook onder valt of niet?
Maar die capsules denk dat ik die wel ga bestellen. Er zitten er 60 in zag ik dus even een maand uitproberen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:40

Van een onderkende suikerziekte wordt je juist magerder. Dikker wordt je weer als het bekend is en je waardes weer in orde zijn.

een paar goede hypo's, (dat gene wat jij dus hebt) en je verliest heel veel gewicht. Dan kun je eten wat je wilt, maar vergeet het maar zwaarder wordt je niet.

Het is beter om als je last hebt een droge witte boterham te eten, dit zorgt voor een glucosestoot in je lijf. Raar maar waar. Daarna gelijk "goede/verpakte" koolhydraten eten, bruin brood, appel.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:09

Dat er zoveel dikke kindertjes in de VS suikerziekte krijgen komt toch ook door hun slechte voeding? Na het zien van zo`n docu over Obesitas-kindertjes denk ik altijd weer even drie keer na voordat ik in een snoepje hap....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:24

gouda"]
[quote="Misser schreef:

Ik kan heeeeel veel snoepen en niet dikker worden. Ik weeg 55 kg op het moment (meestal 65 a 57 kg) en ben 1.84 lang Lachen.
Van suikerziekte word je dikker toch? Of is dat meer van de medicijnen?
[/quote]

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat je van suikerziekte aankomt... (niet dat ik er zoveel vanaf weet). Alleen dat dikke mensen dus een groter risico hebben.

Ik moest een keer een taak maken voor m'n studie over diabetes, heb ff gekeken maar heb m niet meer compleet op de computer staan.

scapaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:53

ik denk dat je er wel suikerziekte van kunt krijgen, waarom heet het anders suikerziekte Knipoog Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:59

ik heb niet heel het topci gelezen, maar je kan er geen suikerziekte van krijgen.

wel kan je als je veel nep-suikers, zoals zoetjes en light producten etc gebruikt last van oa je alvleesklier krijgen, die dnekt dan oh suike!en dat blijkt geen suiker te zijn, op die manier komt er te weinig suiker in je bloed, en wordt er teveel/teweinig(?) insuline aangemaakt

zoiets is uitgelegd in een kliniek voor eetstoornissen etc waar mn zus heeft gezeten.

verder heb je evrschillende soorten suikers, als je bv veel snoept, danwordt je erg sloom.

ik ben een echte zoetekauw maar wel iemand die altijd druk is en leuke dingen wil doen etc

regelmatig haal ik een grote puntzak vor snoep, meestal gaat die zeker voor de helft leeg achter elkaar, daarna ben ik zo sloom! heb ik nergens zin in, maar wel nog meer zin in zoetigheid etc

dat ligt dan aan t soort suiker wat je binnen hebt gekregen, iig dat is wat de huisarts me heeft uitgelegd, ik was daar toen voor mn knieën maar ik dnek ik vraag het maar meteen want ik snapte ook niet dat ik me na al dat snoepen zo moe sloom en flauw voelde en nog meer behoefte aan zoetigheid had.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:38

Van suikerziekte wordt je niet dikker, juist magerder en als je wel wat opgezetter wordt kan dat komen doro je schildklier (wat een bijwerking kan zijn nav lange tijd slecht geregelde suikers) of vocht vasthouden.

En sukkerziekte heet zo omdat het gaat om de suikres in je bloed, niet die je eet.