Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bellatrix schreef:Ja, heet dat zo? Dat lijkt mij echt mooi, dan ben jij voedsel om iets anders te laten groeien, ik vind dat gewoon een mooie gedachte. Dat die boom dan groeit door mij.
moonsparkle schreef:@shena nu ben ik wel nieuwsgierig wat je wil
Yavanna schreef:Mijn partner en ik hebben hetzelfde, zo simpel mogelijk, alleen partner bij uitvaart en daarna met mijn kids een feestje vieren op het water. Geen muziek, geen kaarten, niks. En mochten we tegelijk gaan, dan weten de kids ook dat wij dat zo willen en dan samen uitgestrooid op ons favo plekje.
Geen reanimatie, met een ernstige ziekte nemen we zelf afscheid zolang we nog bij zinnen zijn en mocht het zo zijn dat we niet meer wilsbekwaam zijn, is ook alles al geregeld.
Wij willen niet als kasplant verder. Of zonder wil..
Shenavallie schreef:Warboel schreef:Verzekeringen wel, ook qua huis, maar qua uitvaart heb ik niks op papier staan. Maakt mij echt niet uit, ben er zelf toch niet bij. Ik zeg altijd, hark er maar een hoopje bladeren overheen
Dat is ook een goede!
moonsparkle schreef:Shena een wilsverklaring kun je in principe zelf opstellen, wel belangrijk om het te ondertekenen en ook met je huisarts te bespreken zodat het in het dossier wordt genoteerd.
Shenavallie schreef:moonsparkle schreef:@shena nu ben ik wel nieuwsgierig wat je wil
Eigenlijk heel simpel: een gat in de grond (weide/natuurgebied), daarin gedroogde bladeren, takken en stro, dan kom ik in een hele simpele juten zak daarin liggen, dan weer gedroogde bladeren, takken en stro en dan mogen de omstanders mij met een fakkel in de vlammen zetten. Als het een beetje goed is gegaan, dan zand erover en klaar. Geen trieste bedoening, maar een beetje een feestje. De één zegt dat het op een Indiase crematie lijkt, de ander noemt het weer een Keltische begrafenis en ik heb geen idee hoe het genoemd wordt.Recent heb ik opnieuw onze verzekeraar hierover een bericht gestuurd en kreeg wederom te horen dat het (nog steeds) niet mogelijk is. Alleen cremeren of begraven. Ik wacht gewoon net zolang af tot het wel mag.
![]()
Mijn gezin heeft in ieder geval daarna de opdracht om 7x met elkaar te gaan uiteten (dus of elke dag van één week of 7 weken lang elke week één keer). Waarom, geen idee, maar uit eten vind ik gewoon gezellig en is niet vanzelfsprekend. Oh ja, en mijn afscheidskaartje moet roze met glitter zijn en de tekst: "Jullie kunnen opgelucht ademhalen nu ik dat niet meer doe". Met een smiley erachter. Dit was ooit een tekst uit Biks van Plien en Bianca, waar ik indertijd onderhand in bleef van het lachen.
Wij zijn thuis erg open in het bespreken van dit soort dingen en vooral met de nodige dosis humor. Natuurlijk kunnen we ook serieus zijn, maar het moet allemaal niet te zwaar worden.
Ik wil hoe dan ook niet in een oven (maar zoals het er volgens de wet nu naar uitziet, is dat helaas toch waar het op uitdraait), omdat ik het een vies idee vind dat er nog restjes van een voorganger in kunnen liggen - je weet niet wat diegene voor narigheid heeft uitgehaald. En begraven vind ik niet fris, omdat je niet weet met wie je het graf moet delen of wie er al in gelegen heeft. Dan mag je me net zo goed in de GFT-bak dumpen, maar dat is weer niet zo handig wat maden aangaat.En anders haalt de Rendac me maar op.
Hoe dan ook, ik weet dat het voor buitenstaanders als een rare kronkel klinkt, maar ik ga gewoon het liefst helemaal alleen en "schoon". Mijn vader wil graag natuurlijk begraven worden en zoals ik het begrijp is de kans groter dat je dan alleen op zo'n plek ligt. Dat lijkt me wel wat.
Mochten mijn man en ik tegelijk komen te overlijden, dan hebben we vanaf dat we verkering hadden gezegd dat men dan onze as samen in een grote pot mag schudden en dan ergens in Schotland mag legen. Maar ja, het blijft een lastig iets.
Ooit een afscheidskaartje van iemand gezien op Internet, waar ze een ouija-bord op had laten zetten en de tekst: "Dan kunnen we na mijn dood nog contact houden". Hilarisch vond ik die!
Shenavallie schreef:cissy schreef:Je wilt niet in een oven omdat er resten van anderen kunnen liggen maar wel opgehaald worden door de Rendac....??
Mij ben je even kwijt nu
De Rendac haalt geen mensen op, met dieren heb ik geen moeite.