Testament

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:09

Ik snap dat wel Rien.
Maar het is wel zo dat mensen er mee geholpen kunnen zijn om te weten dat je dus in je testament mensen kunt uitsluiten.
Of juist mensen kunt opnemen in je testament. Ik dacht hier vroeger nooit over na maar in mijn familie is dat nooit goed geregeld geweest met een hoop gedoe als iemand overlijdt. En heb dat ook bij anderen gezien. Na wat gebeurtenissen en nadat ik zelf erg ziek werd heb ik besloten dat ik dingen wel geregeld wilde. Niet alleen de "erfenis" trouwens.
Ik kan iedereen echt aanraden om daar over na te denken dingen vast te laten leggen. Ook over wie executeur is. Wat gebeurd er met je dieren, wat gebeurd er met je woning? Etc en nog veel meer zaken.

Suzanne F.

Re: Testament

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:19

Bij mij heel simpel. Ik heb 1 dochter en daar gaat alles naar toe.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:21

rien10 schreef:
Nee, echt? Walgelijk.

Ja joh. Ik vond het eerst ook pijnlijk want je bent gelijk je familie kwijt. Maar nu ben ik blij de waarheid te weten en hoef ik ook geen tijd en energie meer te besteden aan allerlei familiebijeenkomsten. Beter en leuker een vriendenkring op te bouwen met gelijkgestemden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:04

rien10 schreef:
Jeetje, dat jullie dit allemaal op Bokt zetten.
Wij hebben een testament. En dat is alles wat ik er over ga zeggen :+

Oke dit voegt toch niks toe?
Het is goed dat erover gesproken word en dat er over nagedacht word. Het is nog te vaak dat het niet goed is geregeld en dat is voor nabestaanden ook echt niet altijd fijn/makkelijk.

Hier is het niet zo spannend. Getrouwd, kindjes en goed contact met familie

Al moet ik zeggen dat ik er nu over nadenk het wel interessant kan zijn om wat aanpassingen te doen. Stel dat ik en mijn gezin omkomen dan erven mijn ouders nu. Maar zou het liever zien dat het naar mijn zussen gaat die kunnen het beter gebruiken.

rien10

Re: Testament

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:09

Daar heb je gelijk in. Het voegt niets toe. Ik sprak mijn verbazing uit. Maar toegevoegde waarde heeft mijn verbazing niet.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 15:32

StalNollie schreef:
rien10 schreef:
Jeetje, dat jullie dit allemaal op Bokt zetten.
Wij hebben een testament. En dat is alles wat ik er over ga zeggen :+

Oke dit voegt toch niks toe?
Het is goed dat erover gesproken word en dat er over nagedacht word. Het is nog te vaak dat het niet goed is geregeld en dat is voor nabestaanden ook echt niet altijd fijn/makkelijk.

Hier is het niet zo spannend. Getrouwd, kindjes en goed contact met familie

Al moet ik zeggen dat ik er nu over nadenk het wel interessant kan zijn om wat aanpassingen te doen. Stel dat ik en mijn gezin omkomen dan erven mijn ouders nu. Maar zou het liever zien dat het naar mijn zussen gaat die kunnen het beter gebruiken.

Nog belangrijker, als jij en je man omkomen, wat gebeurt er dan met je kinderen. Volgens mij is dat als ouder toch wel belangrijk om vast te leggen. Je kunt een voogd aanwijzen bijvoorbeeld :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:14

Klopt dat is allemaal geregeld.

Zo ben ik ook hoofd aansprakelijk voor iemand als zei beide komen te overlijden en dat is een samen gesteld gezin ik heb dan beheer over het geld wat naar de kinderen moet zodat die vader dus ex partner daar niks mee kan zonder mijn.

Toch allemaal dingen in het leven wat belangrijk is dit goed op papier te hebben

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 16:39

StalNollie schreef:
Klopt dat is allemaal geregeld.

Zo ben ik ook hoofd aansprakelijk voor iemand als zei beide komen te overlijden en dat is een samen gesteld gezin ik heb dan beheer over het geld wat naar de kinderen moet zodat die vader dus ex partner daar niks mee kan zonder mijn.

Toch allemaal dingen in het leven wat belangrijk is dit goed op papier te hebben

Ja precies, mijn vriend heeft dat voor zijn dochter idd ook helemaal geregeld, zijn broer beheert dan de erfenis van haar tot ze 18 (of 21?) wordt geloof ik. Er gaat geen cent naar haar moeder iig :n