Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Alle wandelapps, boekjes en info op het www ten spijt, ik denk dat er in dd toeristenbranche altijd werk zal blijven.
Mensen krijgen niet alleen steeds meer tools toegereikt, ze worden daardoor ook steeds dommer/minder zelfstandig.
Ik heb wekelijkse paniekaanvallen aan de telefoon van mensen die niet online kunnen inchecken "boehoehoe hoe moet dat nu?"
Gewoon naar de luchthaven en aan de balie gaan staan, hier doen we nog niet aan online inchecken.
Slechts een voorbeeld, maar dat hoemoetdatnu drama is mijn werk en ze zullen altijd wel wat hebben.
En wat meer tijd om op mijn land te werken zou ik ook niet erg vinden.
mysa schreef:Nee, vertaler en redactiewerk. Dat is al bezig (te vroeg) te verdwijnen.
Boekhouden doe ik ook, verdwijnt ook al op vrij korte termijn.
Selina schreef:Ik doe marketing en ik denk niet dat social media over 50 jaar nog bestaat. En nu wordt al veel overgenomen door AI. Teksten laat ik nu ook al door ChatGPT schrijven.
cissy schreef:mysa schreef:Nee, vertaler en redactiewerk. Dat is al bezig (te vroeg) te verdwijnen.
Boekhouden doe ik ook, verdwijnt ook al op vrij korte termijn.
Over boekhouden zeiden ze dat tig jaar geleden ook al. Als ik zie hoe het nu gaat in een geautomatiseerd programma en hoeveel je daarop nog zelf moet doen en bijsturen, nah dat duurt nog wel even voordat dat niet meer bestaat.
Wij werken nu met Af@s, maar wat een vreselijk programma is dat, zoveel parameters die moeten worden ingericht en hoeveel er mis loopt. Hoeveel consultancy uren het al niet gekost heeft om het enigszins aan het bedrijf aan te passen.
Dat redt AI niet.
Lielle schreef:prompter schreef:Dan leef ik niet meer, maar mijn beroep (veiligheidskundige) zal zeker nog bestaan.
hier kwaliteitsmanager. Ik denk zeker dat AI een enorme bijdrage kan leveren, maar niet vervangen
La_Lune schreef:Ik denk dat mijn beroep (logopedist) over 50 jaar zeker is veranderd door de nieuwe technologieën, zo denk ik dat het afnemen van taal en articulatie testen dan volledig gedigitaliseerd is, de behandelingen op het gebied van voeding, slikken, gehoor en stotteren zullen, denk ik, blijvend menselijke aandacht nodig hebben.