Probleem met inkomensverklaring vs zoeken naar woning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110976
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:16

Urielle schreef:
Het probleem is dat er zo’n gat zit tussen sociale huur en particuliere huur. Ik woon nu voor 600 Euro met mijn kinderen in een eengezinswoning, probeer te verhuizen (850-1000) maar ik ben ook uit de sociale huur aan het groeien. En dan krijg ik een probleem want als alleenstaande lacht de bank me in mijn gezicht uit maar een eengezinswoning voor mij en de kinderen begint vanaf 1600 euro. Zoveel komt er nou ook weer niet binnen per maand… dus hier heeft HR ook voorgesteld om mijn inkomen kunstmatig laag te houden (niet gedaan want wil toch doorgroeien, ook in salaris).


Vanaf 1600 euro :wow: ? In welke regio zoek je dan?
Wij woonden tot een paar jaar geleden in een heel riante hoekwoning (twee onder één kap) in een buitenwijk van Den Bosch, met grote tuin en dubbele garage.
Particuliere huur voor net iets boven de 1000 euro per maand.
Zijn de prijzen dan zo gigantisch gestegen?

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 13:23

Vandaag nog even geen steek wijzer geworden.
De persoon waarmee we het gesprek hadden had het niet in zijn agenda gezet dus na herhaald bellen, voicemail inspreken en appjes sturen zijn we iets anders gaan doen.
Heb ook nog 30 minuten in de wacht gehangen met de woningstichting, uiteindelijk bij bijna 33 minuten maar opgehangen.


Toen hij eindelijk terugbelde wist hij nog wel dat ik langs was geweest en dat we hadden gesproken maar niet dat we een datum hadden gepland _-:(


Ik heb later deze week weer overleg met de huurcommisie en de woonbond en zal het dan nogmaals voorleggen en even kijken of ik mijn jaaropgaaf en inkomensverklaring kan verruilen voor een ander jaar.

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Probleem met inkomensverklaring vs zoeken naar woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:39


leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:44

Ik zou rustig afwachten wat er uit het gesprek komt. Schrijf al je vragen op, zodat je zeker weet dat je al je zorgen en twijfels kwijt kunt. Maak ook aantekeningen van de antwoorden.

Komt heus goed. Woningcorporaties hebben een belang om jou een andere woning te bieden. Dat doen ze echt wel netjes.

En let even goed op: omdat je urgentie krijgt vanwege sloop van je woning, maak je waarschijnlijk aanspraak op wat uitzonderingen in de regelgeving m.b.t. het maximale inkomen. Dus ik snap dat je je goed in wilt lezen, maar laat jezelf niet te gek maken met die regels. Vraag het echt aan die begeleider van de woningstichting.

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:11

En als het goed is krijg je ook een verhuiskosten vergoeding omdat je onvrijwillig verhuist vanwege sloop oude woning.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:04

Cayenne schreef:
Urielle schreef:
Het probleem is dat er zo’n gat zit tussen sociale huur en particuliere huur. Ik woon nu voor 600 Euro met mijn kinderen in een eengezinswoning, probeer te verhuizen (850-1000) maar ik ben ook uit de sociale huur aan het groeien. En dan krijg ik een probleem want als alleenstaande lacht de bank me in mijn gezicht uit maar een eengezinswoning voor mij en de kinderen begint vanaf 1600 euro. Zoveel komt er nou ook weer niet binnen per maand… dus hier heeft HR ook voorgesteld om mijn inkomen kunstmatig laag te houden (niet gedaan want wil toch doorgroeien, ook in salaris).


Vanaf 1600 euro :wow: ? In welke regio zoek je dan?
Wij woonden tot een paar jaar geleden in een heel riante hoekwoning (twee onder één kap) in een buitenwijk van Den Bosch, met grote tuin en dubbele garage.
Particuliere huur voor net iets boven de 1000 euro per maand.
Zijn de prijzen dan zo gigantisch gestegen?

West Brabant. Dus niet in de Randstad ofzo.

Op zoek naar een gezinswoning met vier slaapkamers of met drie slaapkamers en een bewoonbare/ bewoonbaar te maken zolder. Mijn vriend huurt particulier en heeft een appartement met 1 slaapkamer, voor 860 euro in de maand (betaalt dus meer dan ik voor mijn sociale huurwoning met drie slaapkamers, voor- en achtertuin!) .

Saar4
Berichten: 2356
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:31

Cayenne schreef:
Urielle schreef:
Het probleem is dat er zo’n gat zit tussen sociale huur en particuliere huur. Ik woon nu voor 600 Euro met mijn kinderen in een eengezinswoning, probeer te verhuizen (850-1000) maar ik ben ook uit de sociale huur aan het groeien. En dan krijg ik een probleem want als alleenstaande lacht de bank me in mijn gezicht uit maar een eengezinswoning voor mij en de kinderen begint vanaf 1600 euro. Zoveel komt er nou ook weer niet binnen per maand… dus hier heeft HR ook voorgesteld om mijn inkomen kunstmatig laag te houden (niet gedaan want wil toch doorgroeien, ook in salaris).


Vanaf 1600 euro :wow: ? In welke regio zoek je dan?
Wij woonden tot een paar jaar geleden in een heel riante hoekwoning (twee onder één kap) in een buitenwijk van Den Bosch, met grote tuin en dubbele garage.
Particuliere huur voor net iets boven de 1000 euro per maand.
Zijn de prijzen dan zo gigantisch gestegen?


@Cayenne Kijk voor de grap eens even naar deze huurprijzen. https://www.funda.nl/zoeken/huur?select ... echt%22%5D
1600 is nog niks.

@TS, zoals eerder gezegd rustig afwachten. Kennis van mij zat een paar jaar geleden in een soortgelijke situatie. Verdiende ook teveel en het huis moet in zijn geval opgeknapt worden waardoor hij 3 maanden weg moest. Hij kreeg een dusdanig hoge oprotpremie van de woningbouw dat hij besloot een huis te kopen. Huurders zijn in Nederland goed beschermd dus er komt wel een oplossing.