Paniek… morning after pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:06

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!

Ik heb net op aanraden ook van een bokker in pb (superbedankt) de HAP gebeld en die geven aan dat ik, net wat veel al zeggen, gelukkig een enorme kleine kans op zwangerschap heb. Idd dinsdag moet ik de huisarts of GGD bellen voor een Soatest. Ik heb ook het nummer van het centrum tegen (denk ik?) seksueel geweld gekregen, zodat ik even mijn verhaal kwijt kan zo. En ze zei dat ik de rest van Pinksteren de HAP altijd mag bellen, als ik maar een klein beetje me zorgen maak, dus dat is superfijn. Ik heb ook allemaal markeringen enzo op mn lichaam, maar gelukkig niet zichtbaar dus dat is wel heel fijn

Petpa

Re: Paniek… morning after pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:08

Heb je ook gevraagd waarom ze geen morning after pil voorschrijven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:11

Lavitabella schreef:
_San87_ schreef:

Slik je de pil zoals het hoort? Want dan ben in je principe veilig.

Ik zou die vent nog een keer bezoeken en 'm een schop in zijn ballen geven.

In principe ben je veilig maar ik zou het toch niet riskeren. Ookal heb je goed geslikt, bij deze jongen zou ik zeker een morning after pil halen. -O-

Ik zei ook in principe veilig. En dat is ook gewoon zo. Maar dan moet je hem dus wel goed gebruiken.

De morning after pil kun je, afhankelijk van welke soort je kiest, 3 tot 5 dagen na de seks innemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:12

Ja omdat ik mijn pil op vandaag na heel steady heb geslikt. Mijn laatste stopweek was in april

Mocht iemand van jullie hem willen bezoeken en schoppen, hij woont in Groningen :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:13

_San87_ schreef:
De morning after pil kun je, afhankelijk van welke soort je kiest, 3 tot 5 dagen na de seks innemen.

Maar hoe sneller hoe beter (tenminste heb ik altijd zo geleerd)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:14

Anoniem schreef:
Ja omdat ik mijn pil op vandaag na heel steady heb geslikt. Mijn laatste stopweek was in april

Mocht iemand van jullie hem willen bezoeken en schoppen, hij woont in Groningen :+

Ja hoor, ik ga wel mee met de knokploeg!

Goed dat je ff gebeld hebt ts! Dikke knuffel :9

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:15

Ai ai ai, sterkte zeg!
Als je ook markeringen eraan overgehouden hebt is het misschien ook een idee om die op de foto te zetten? stel, je zou er tzt wat mee willen, dat je bewijs hebt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:16

Telpeva schreef:
Ai ai ai, sterkte zeg!
Als je ook markeringen eraan overgehouden hebt is het misschien ook een idee om die op de foto te zetten? stel, je zou er tzt wat mee willen, dat je bewijs hebt

Hier ga ik in mee, wat een vervelende situatie meis!

Sterkte :knuffel:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:16

TS, wat vreselijk dat je dit hebt meegemaakt. Voel je hier absoluut niet stom over. Fijn dat dat je veel info van de HAP hebt gehad. Heel veel sterkte :(:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:17

Anoniem schreef:

Ik dacht dat je geen anticonceptie gebruikte? Want als je anticonceptie gebruikt dan is er qua zwangerschap een inieminie kans erop.

Maar goed, het is echt niet oke wat er gebeurd is, dat besef je toch? Hij had dit NOOIT mogen doen! Mijn advies is om aangifte te doen. Ik walg ervan dat er nog altijd mannen zijn die hiermee wegkomen.

En voor jou een dikke knuffel :knuffel:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:18

Meis, wat een rotervaring...!
:(:)
Die markeringen op je lichaam klinken mij niet fijn in de oren. :(:)

Goed dat je de HAP hebt gebeld!!

En ook het centrum tegen sexueel geweld is 24/7 bereikbaar als je wil praten of chatten.

De politie is een volgende optie. Dwingen tot sex is gewoon verboden, punt.
Basta.
Over en uit, wel sakkerloot wat denkt de idioot wel niet?!?!?!

En mijn pb box staat ook open.

Houd je haaks.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:21

Fijn dat je zo snel geholpen bent! Dikke knuffel en als je ke ei kwijt wilt kan je altijd een pb gooien!

Ik wil hem trouwens best schoppen! Groningen is wel ver

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:22

Skessa_ schreef:
_San87_ schreef:

Maar hoe sneller hoe beter (tenminste heb ik altijd zo geleerd)

Zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:22

Dankjewel allemaal! Ik heb helaas geen nee gezegd, dus ik vermoed dat ik geen aangifte kan doen. Ik weet nu gek goed sowieso nog maar half wat ik gedaan heb, is dat normaal? Foto’s maken ga ik doen! En ik ga nu even dat centrum bellen, hopelijk hebben zij nog goede tips want ik voel me nu fysiek ook al helemaal poedersuiker

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:23

Een andere optie die je hebt, naast de morning after pil, ik het plaatsen van een koperspiraal als noodanticonceptie. Die linkje voor uitleg, is bij plaatsing binnen 5 dagen een van de meest veilige methodes tegen ongewenste zwangerschap. Voordeel is dat die veelal door verloskundigen geplaatst kunnen worden en veel verloskundigen hebben die ook op voorraad, daarnaast zijn die ook op feestdagen gewoon bereikbaar. Die kan je morgen ondanks feestdag dus ook gewoon op het dienstnummer bellen en je situatie uitleggen, wellicht kunnen zij je daarbij helpen of doorverwijzen naar collega's in de regio die het anders voor je kunnen plaatsen.

https://spiraalplaatsen.nl/morning-afte ... omen%C2%B9.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:24

SincereQ schreef:
Wat een klote situatie zeg :(:)
Morning afterpil kan je onder de noemer nood-anticonceptie bij de drogist halen, hoeft niet perse via de huisartsenpost.
Soa test kan ook verstandig zijn. Probeer er toch met iemand over te praten, je mag me ook altijd pb’en. Want echt, praat jezelf geen schuldgevoel aan meid. Die vent zat hartstikke fout.

Inderdaad...

Beter zekere voor t onzekere.
Hier ook pb open.

Edit.
Waar in Groningen?? }>
Als ik katers kan castreren, moeten mannen ook niet n punt zijn...
Laatst bijgewerkt door maralyn op 19-05-24 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:24

Anoniem schreef:
Dankjewel allemaal! Ik heb helaas geen nee gezegd, dus ik vermoed dat ik geen aangifte kan doen. Ik weet nu gek goed sowieso nog maar half wat ik gedaan heb, is dat normaal? Foto’s maken ga ik doen! En ik ga nu even dat centrum bellen, hopelijk hebben zij nog goede tips want ik voel me nu fysiek ook al helemaal poedersuiker

Zeker kun je wel aangifte doen. Het centrum tegen seksueel geweld bellen is denk ik een goede eerste stap. Sowieso dat je erover praat vind ik goed en knap.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:25

Anoniem schreef:

Geen nee = geen ja.

Sommige mensen bevriezen op dat soort momenten. Dan is het nog steeds geen consent.

Ik denk dat bellen met de centrum een goede eerste stap is. Dan kan je anoniem bespreken wat er gebeurd is en kunnen zij je adviseren wat je kan doen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:28

Och ts, wat ontzettend klote dit. Heel veel sterkte. Goed dat je de hap hebt gebeld en het centrum tegen seksueel geweld gaat bellen. Praat het maar even van je af. Dat je het nog maar half herinnert is niet gek maar geeft me wel het vermoeden dat je misschien "bevroren" bent geraakt. Wees maar even extra lief voor jezelf vanavond.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:29

Sannens schreef:
Anoniem schreef:

Geen nee = geen ja.

Sommige mensen bevriezen op dat soort momenten. Dan is het nog steeds geen consent.

Ik denk dat bellen met de centrum een goede eerste stap is. Dan kan je anoniem bespreken wat er gebeurd is en kunnen zij je adviseren wat je kan doen.

Precies dit.

En wat ook San zegt. Erg knap dat je hier zo open over praat en sowieso dat je hulp zoekt.
Heel veel sterkte.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:30

Anoniem schreef:

https://rutgers.nl/nieuws/consent-wordt ... aangenomen

Misschien fijn om dit eens te lezen. Zoals hierboven gezet: geen nee is geen ja

Edit: voornamelijk eerste stukje

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:38

Heel veel sterkte! Ik kom zelf uit Groningen, dus hoop dat ik hem niet heeeeeeel toevallig ken. De kans is klein, maar als het zo zou zijn dan is hij nog lang niet jarig….

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:40

MissSicarius schreef:
Heel veel sterkte! Ik kom zelf uit Groningen, dus hoop dat ik hem niet heeeeeeel toevallig ken. De kans is klein, maar als het zo zou zijn dan is hij nog lang niet jarig….

Zelfde hier! Ik wens je heel veel sterkte, en heel goed dat je er zo open over bent!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:58

Geen tips die zijn er genoeg gegeven maar blijf hierover praten. Alles bij alles klinkt t niet oke!
Morgen bellen met dat hulpcentrum is een goed idee. En tot die tijd hier blijven ventileren zo lang en zo veel als jij nodig hebt!!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:58

Gezien je topic over politie wel of niet bellen en dit topic heb ik getemd.