Waar zou jij een bankpas laten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:00

Laat hem blokkeren door de bank wegens verlies, gegarandeerd vind je hem heel snel terug daarna. *D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:02

Ik bedenk mij nog een, ik ben mijne ook een keer kwijt geweest en toen lag die in de zak van een vest. Het was lekker weer geworden waardoor ik het vest niet meer gebruikte en in de kast had gehangen, maar er zat dus nog wat in de zak.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:23

Tja, kan natuurlijk ook zijn dat je hem buitenshuis bent kwijt geraakt. Uit je jaszak gevallen ofzo. Als je hem niet vindt, zou ik bij dat gesprek gewoon netjes aangeven dat je hem kwijt bent en vragen of een printscreen van je bank app ook volstaat en anders of het ook kan als je een nieuwe hebt. Of misschien mag een creditcard ook indien je die hebt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Waar zou jij een bankpas laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:25

Zit hij niet per ongeluk achter een andere pas verstopt in je portemonnee?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:27

Check je bankrekening even, soms doen mensen 1 ct overmaken als ze je pas gevonden hebben :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 12:28

Oké mama is geweest en zelfs die heeft hem niet gevonden. Ik heb ook nog in m’n bankapp gekeken wanneer ik hem voor het laatst heb gebruikt, maar dat was in september; dus daar had ik ook niet veel aan. Ik heb hem nu geblokkeerd, mama gaat in hun huis nog even een rondje maken en anders vraag ik vanavond een nieuwe aan: ik weet zeker dat hij ergens is, anders zou ik wel gekke afschrijvingen hebben gehad. Maar ja, waar in godsnaam, ik heb geen idee. Helaas heb ik ook geen creditcard

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:29

Even op je rekening kijken of je ergens geld hebt opgenomen ? Of nazien wanneer je er voor het laatst mee betaald hebt?
Al je lange broeken de kontzakken nakijken, ik gebruik het pasje bijna nooit maar zo ja, dan zit hij in de kontzak van een jeans en wordt het standaard gewassen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:30

Heb je je portemonnee de afgelopen tijd een keer veranderd? Of je telefoonhoesje? Misschien zit het nog in de vorige variant die je gebruikte. Ik heb ook wel eens mijn pinpas in mijn heuptasje voor het paardrijden gestopt omdat ik onderweg misschien ergens wat lekkers zou gaan halen. Of aan die mini portemonneetjes waar je sleutels aan kunt hangen. Waar dan net 1 a 2 pasjes in kunnen. Die gebruikte ik altijd als ik ergens heen ging en weinig ruimte had naast een binnenzak om spullen mee te nemen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 12:43

BigOne, dat was dus september. Ik vermoed dat ik hem nog wel later heb gebruikt icm met de raboscanner, maar dat kun je dus helaas niet zien. Geld opnemen doe ik sws nooit. Kontzak gebruik ik ook nooit echt.

Celebi, nee ook niet. Vorige telefoon wel gecheckt, maar daar zat het helaas ook niet in. Mini portemonnee van de auto zit het ook niet in

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:43

kun je niet terugzien aan je transacties wanneer je hem voor het laatst gebruikt hebt. Wellicht geeft dat je nog ideeen?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:47

MayoNeighs schreef:
Laat hem blokkeren door de bank wegens verlies, gegarandeerd vind je hem heel snel terug daarna. *D

:') Dit idd, ik was die van mij ook al een tijd kwijt, toch maar nieuwe aangevraagd, ging mijn kast opruimen, daar lag hij met een stapeltje papiergeld, wrs zat hij in een zak van een spijkerbroek :j

Dus ik zou zeggen check je kast of wasmanden

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:48

Kimmie25501 schreef:
BigOne, dat was dus september. Ik vermoed dat ik hem nog wel later heb gebruikt icm met de raboscanner, maar dat kun je dus helaas niet zien. Geld opnemen doe ik sws nooit. Kontzak gebruik ik ook nooit echt.

Celebi, nee ook niet. Vorige telefoon wel gecheckt, maar daar zat het helaas ook niet in. Mini portemonnee van de auto zit het ook niet in

Heb je dan sinds september deze pas niet meer gebruikt?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 12:50

mystery1980 schreef:
kun je niet terugzien aan je transacties wanneer je hem voor het laatst gebruikt hebt. Wellicht geeft dat je nog ideeen?

Iig dit hele jaar nog niet. De enige keer die ik heb kunnen ontdekken is september 2023, maar dat zegt me dus niet zoveel.

Kast ook al gecheckt! Wasmand doe ik zo nog even, maar dat vermoed ik van niet

Marjo, nee ik gebruik altijd Apple Pay

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:54

Grondige oplossing: Als je relatief snel kan zoeken/schakelen en je hebt nog tijd (of je kunt toch regelen bij je nieuwe werk dat de administratie rondom je bankpas later wel rondkomt), kun je besluiten zeer gericht per kamer te zoeken. De badkamer is vaak een voorbeeld van een kamer die je hierbij meestal kunt overslaan (want daar neem je je bankpas niet mee naar toe, en meestal zijn daar geen vele hoekjes en (dichte) kastjes).

Schrijf voor de kamer - waarvan het het meest waarschijnlijk is dat je de pas er kwijt ben geraakt - op wat voor hoekjes en laatjes en kastjes en plankjes er zijn. Dus 1) Boekenkast, planken van boven naar beneden 2) Eetkamertafel 3) Salontafel (ook binnenin als het gaat om een salontafel met plankjes/deurtjes) 4) TV-kast etc (geen idee wat in jouw huis staat). Vink af zodra je op deze plek gecheckt heb.
Ik zou bij het kiezen van een kamer als eerste gaan voor de woonkamer en daarna je slaapkamer. Ik zou ook zeker de kamer waar je administratie en/of bureau instaat meenemen.

Dit klinkt als een bizar uitgebreid systeem - maar bij paniekerig zoeken kun je stappen overslaan in logisch nadenken en dito zoeken en derhalve toch besluiten dat je bankpas echt niet op plek x kan liggen - waardoor je deze overslaat. Terwijl hij er wellicht toch ligt.

Nu is een bankpas vervangbaar en gelukkig geen sentimenteel/emotioneel onvervangbaar/niet in geld uit te drukken voorwerp. Maar misschien helpt het.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 12:57

Oeh dat is wel een goede tip! Nu kan ik niet snel zoeken en ook niet snel schakelen :'), dus ik ga dit voor na het gesprek op de planning zetten

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:58

misschien al gezegd maar ik denk ook maar even mee?
bij je administratie/rekeningen/post weggelegd?
achter een kastje gevallen?
onder de kussens van de bank/stoelen?
Onder je autostoelen?
naast of bij je paspoort of belangrijke papieren?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:59

In je fietstas? (mocht je die hebben)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:10

Ik kan geen printscreen van mijn bank-app (Rabobank) maken, heel stom. Maar als jij dat ook hebt, dan zou je even iemand daar moeten vragen een foto te maken.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:12

Check ook de wasmachine en vooral het manchet. Als je een broek of vest met pas en al in de machine hebt gegooid, dan kan die daar ook ergens in hangen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:15

Was er niet ooit een Bokker die hem terug vond in de (opgevouwen en opgeruimde) tent waarmee ze op een festival was geweest?

Dus de tent is mijn suggestie.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:25

Onder de printer?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:51

Tussen de zitting en de midden console van de auto. Achter en/of onder de stoel van de auto. Alle mogelijke vakjes in de auto.
In de achterzak van een broek. Tussen de telefoon en z’n back cover.
In zijvakjes van een tasje. Op tafel of tussen een stapel papieren.
Dat zijn bij mij meestal de plekken..

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:05

Tussen de autostoel, dus waar de rugleuning en de zitting samenkomen zeg maar

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:07

Waar was je toen je de pas in september gebruikt hebt?
Thuis? Vakantie? Terrasje? Bij de paarden?
Weet je nog welke situatie, misschien wat voor (soort) kleren je aan gehad zou kunnen hebben?
In september was het nog redelijk warm, misschien een blouse of korte broek die je naderhand niet meer aan gehad hebt?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:21

Je rekeningnummer lijkt me voldoende. Waarom zouden ze je bankpas moeten hebben/zien/kopie?