Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabled
Berichten: 1419
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:35

mvdende schreef:
Omdat je ergens toch mag verwachten dat je gewoon geleverd krijgt wat je besteld!!??


Grappig dat je dat zegt, want je verwachtte dat het fout ging.

Even een tip naar aanleiding van iemand die ik in het echt ken die op alles duikt wat duidelijk te mooi is om waar te zijn en zelf ook verwacht dat het fout gaat; je recht hebben en je recht krijgen zijn twee hele verschillende dingen. :D

Als je de items wil houden dan is er vrij weinig te doen. Contact opnemen is altijd stap 1, maar ga er vanuit dat willen profiteren van iets wat te mooi lijkt om waar te zijn altijd een risico is.

Marije_jiplover

Berichten: 26369
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:37

Waarom kleding houden die net niet past?

Zoek een ander merk waarvan de pasvorm wel bij jouw lichaam past i.p.v. iets houden wat net niet past.

Daarnaast vraag ik me af of je niet aan de beschikbare kleuren had kunnen zien dat dit een oudere collectie is?

En verder houd ik me, zéker bij buitenlandse webshops helemaal aan het principe dat wanneer het te mooi lijkt om waar te zijn (de huidige nieuwe collectie nu al zo heftig afgeprijsd), het dat doorgaans ook is.

En als ze de daadwerkelijke versie 3 en 2 niet hebben, wat zou je dan wel een passende oplossing vinden?
Je hebt nl wel producten gekregen, die, neem ik aan, voldoen aan het merk, de kleur en de maat die je besteld hebt, voor een erg goedkope prijs.
Kleding houden en alsnog gecompenseerd worden, vind ik niet realistisch.
Terugsturen wil je niet.

Wat wil je dan wel?

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 heel verschillende dingen, helemaal als er ook nog een taalbarrière te slechten is.

Tieneke

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:39

Duidelijk first world problems.

Suzanne F.

Berichten: 53218
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:42

Retourneren dan. Als je dat niet wilt, even zuchten en door….

Leo

Berichten: 50874
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:43

Het gaat ook niet om volledig verkeerde artikelen, het is niet dat je een gieter ipv een shirt hebt gehad.
Gewoon je verlies nemen en retour, of je winst nemen en de shirts voor een mooie prijs houden.

mvdende

Berichten: 6098
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 21:44

Marije_jiplover schreef:
Waarom kleding houden die net niet past?

Zoek een ander merk waarvan de pasvorm wel bij jouw lichaam past i.p.v. iets houden wat net niet past.

Daarnaast vraag ik me af of je niet aan de beschikbare kleuren had kunnen zien dat dit een oudere collectie is?

En verder houd ik me, zéker bij buitenlandse webshops helemaal aan het principe dat wanneer het te mooi lijkt om waar te zijn (de huidige nieuwe collectie nu al zo heftig afgeprijsd), het dat doorgaans ook is.

En als ze de daadwerkelijke versie 3 en 2 niet hebben, wat zou je dan wel een passende oplossing vinden?
Je hebt nl wel producten gekregen, die, neem ik aan, voldoen aan het merk, de kleur en de maat die je besteld hebt, voor een erg goedkope prijs.
Kleding houden en alsnog gecompenseerd worden, vind ik niet realistisch.
Terugsturen wil je niet.

Wat wil je dan wel?

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 heel verschillende dingen, helemaal als er ook nog een taalbarrière te slechten is.


Omdat het speciale insecten werende kleding is, die door geen ander merk gemaakt wordt. En ik zoek dus precies dàt.

En ik denk inderdaad dat gelijk hebben vs gelijk krijgen hier ook op gaat.

Tieneke

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:46

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het tegen de boktregels is

Nirvana_

Berichten: 3234
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:49

Hoi webshop,

Ik heb bestelling met nummer X geplaatst. Helaas heb ik niet de juiste items ontvangen, versie 2 ipv 3, zie foto:

Is het mogelijk de items retour te sturen en de juiste collectie alsnog te ontvangen? Als deze collectie niet leverbaar is, hou ik de producten liever zelf.

Met vriendelijke groet,

996981
Berichten: 11038
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:50

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het tegen de boktregels is

Bienotje

Berichten: 11114
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:51

mvdende schreef:
Bienotje schreef:
Nee, daarvoor is het retourbeleid. Maar als jij dat niet wil, hebben ze ook geen kans om de fout te herstellen en kun je ze (nog) niks verwijten.



Ik wil best retourneren, als ik vervolgens wél het correcte artikel geleverd krijg voor de oorspronkelijke prijs die ik ervoor betaald heb.

Één van de artikelen is ondertussen niet meer verkrijgbaar in mijn maat én een flink stuk duurder geworden €54 ipv €38.

Maar ik weet nu al, dat ze die nieuwe versie gewoon helemaal niet verkopen/ geleverd kunnen krijgen. En sowieso niet voor €38. Omdat die Pro 3 in meerdere winkels gewoon voor de advies verkoopprijs aangeboden wordt.


Als je dan de artikelen alsnog niet krijgt kun je verder in overleg voor een passende oplossing.

Als je voor dit geld liever deze producten van de oudere collectie houdt weet je zelf ook al dat het aanbod too good te be True was.

Intrigerend hoe je er zelf in staat. Het is alsof je geld uitgeeft bij het casino en verbaasd bent dat je eindigt zonder verdubbeld geld bedrag. Terwijl je eigenlijk ook wel weet dat eigenlijk iedereen altijd verliest in het casino. Toch lijk je te verwachten die ene uitzondering te zijn en extra teleurgesteld als het niet zo is :)

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:23

Hoi! Ex medewerker in online klantenservice voor webwinkels hier:

Uiteraard dient een webshop het bestelde artikel te leveren. Echter, soms kan het gebeuren dat de verkeerde artikelen worden ingepakt en verzonden - foutje, kan gebeuren.

Neem contact op met de webshop - afhankelijk van hun beleid dienen zij een (gratis) retour aanbieden en óf een volledige terugbetaling óf de bestelde artikelen te leveren. Het laatste uiteraard afhankelijk van beschikbare voorraad.

Ik begrijp dat het vervelend is dat je ontvangen bestelling niet correct is - weet echter dat de klantenservice medewerker die je zal helpen, hier helaas niets aan kan doen. Wees dus vriendelijk en rustig en je zult goed geholpen worden.

Wanneer je bij een (voor jou) nieuwe webshop besteld, neem dan altijd de tijd om even snel het retourbeleid en de algemen voorwaarden te lezen om problemen en teleurstellingen te voorkomen.

Cambionn

Berichten: 1520
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 00:15

mvdende schreef:
Was benieuwd of een website dat gewoon zomaar mag doen zonder consequenties?

Edit: retourneren ga ik niet doen, want beter iets dan niets. Maar alsnog jammer van de verkeerde. En waarschijnlijk verkopen ze de "goede" gewoon helemaal niet, dus is het niet een kwestie van terug sturen en de correcte geleverd krijgen. Heb 3 weken op dit pakket zitten wachten, want ze zijn zeg maar niet de snelste.
Nee, dat mag niet zonder consequenties. Ze moeten je schadeloos stellen. Maar aan hun de keuze hoe. Waarschijnlijk maken zij de keuze "retourneren op hun kosten en geld terug". Als jij dat niet wil, hebben zij hun plicht gedaan en zijn ze je niks meer verschuldigd.

Ze zijn niet verplicht het op te lossen op de manier die jij wil. Zolang ze minstens 1 optie geven zitten ze goed. Als jij die niet wil nemen, is dat jouw probleem.

Je tijd en ergenis kun je normaal geen schadevergoeding voor krijgen.

In feite, als je echt moeilijk wil doen zou je kunnen stellen dat tenzij je overeenkomt het te houden je het zelfs moet terug sturen. Je hebt immers geen overeenkomst voor de aanschaf van deze spullen. En je dan hebt zelfs een plicht om redelijkerwijs voor de onjuiste spullen te zorgen en mee te werken om dit terug te sturen, gezien deze juridisch niet van jou zijn.

De kans dat de webshop hier in dit geval moeilijk over doet acht ik echter klein. Dit is meestal als er een compleet verkeerd pakket wordt geleverd. Het is vrij aanneembaar dat het bestelde product geleverd is maar de beschrijving gewoon niet klopt. Dat zou een non-conformiteit zijn en niet een onbesteld artiekel zoals hierboven genoemd. Dus als je daar moeilijk over wil doen, moet je die aannemelijkheid ook betwisten.

Bienotje schreef:
Nee, daarvoor is het retourbeleid. Maar als jij dat niet wil, hebben ze ook geen kans om de fout te herstellen en kun je ze (nog) niks verwijten.
Technisch gezien valt dit buiten retourbeleid. Retourbeleid (de standaard minimaal 14 dagen) is om producten rl te kunnen beoordelen, en mag kosten hebben voor de koper.

Dit gaat om non-conformiteit. Daarbij moet je schadeloos worden gesteld. Dat mag op een door de webshop gekozen manier. Dat kan retour zijn (en moet dan op kosten van de webshop), maar ook wat anders.

mvdende schreef:
Ik heb de algemene voorwaarden niet gelezen, wie doet dat wél??
Ik ;) . En dat is wel handig, want je gaat ermee akkoord en tenzij er onwettelijke dingen in staan moet je je er dus aan houden. Als je het niet leest maar wel accepteerd, kun je niet achteraf klagen dat je het stom vind. En "maar niemand doet dat" is echt geen grond om iets op te ontbinden.

Als je niet alles wil lezen zou ik bij webshops iig altijd verzendbeleid, retourbeleid, betaalbeleid, en non-conformiteitsbeleid opzoeken in de voorwaarden. Net zoals reviews via derde partijen (die dus niet door de webshop zelf gefiltered zijn). En als het too-good-to-be-true is al helemaal, want dan is de kans groot dat je dat nodig gaat hebben.

Side-note: voorwaarden zijn ook leuk om te lezen bij digitale diensten zoals social media platformen en je email provider. Staan echt dingen in waar je waarschijnlijk niet heel vrolijk van wordt :+ .

Doubtless

Berichten: 8818
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 04:45

mvdende schreef:
Doubtless schreef:
Tja… als je vooraf al weet dat het fout gaat, waarom bestel je het dan?


Omdat je ergens toch mag verwachten dat je gewoon geleverd krijgt wat je besteld!!??


Zeker. Maar, als je op voorhand al weet dat het fout gaat is het natuurlijk dom om toch te bestellen :D

upendo

Berichten: 22519
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 06:20

Ah, de bokker die via Vinted iets bestelt in de hoop dat de maat van het product zoals aangegeven in de advertentie niet klopt met de maat in het product zodat je een probleem kan aangeven en hoopt dat Vinted het geld terugstort zodat je en het product gratis hebt en het niet terug hoeft te sturen.

Zal wel hetzelfde zijn als wat je hier van de webshop verwacht of niet?

Schuur_

Berichten: 5340
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 06:55

Er zijn wel meer merken die insectenwerende kleding maken hoor. Je kan de producten terugsturen en je geld terugkrijgen. Prima toch?
Foutje kan gebeuren

komone
Berichten: 354
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:31

Mijn tip is om altijd eerst te kijken op Trustpilot. Heeft een bedrijf meer dan 20 procent 1 ster reviews koop ik daar niet. Want je hebt misschien wel mooie aanbiedingen maar de kans dat je niet krijgt wat je wilde is vrij groot. Meestal hebben ze een slechte klantenservice die niet reageert of pas heel laat en die niet de oplossing biedt die je wenst. Of je moet het terugsturen naar China op eigen kosten. Kortom je bent er een hoop tijd mee kwijt en je hebt nog niet wat je wilde.

sasja0705
Berichten: 2492
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:50

Staat er niet toevallig op de website iets in de trant van wegen niet verantwoordelijk voor inhoud/fouten? Veel shops besteden hun website uit en dan kan het gebeuren dat artikel foutief aangeprezen worden.
Is al vaker bij grote (elektronica) shops voorgekomen.
En als een item normaliter 129 kost en nu "alleen" maar 38, dus een derde - dan zou dat voor mij al een rode vlag betekenen.

Dus zoals hier al vaker geadviseerd klantenservice contacten.

Btw : als de blouses nu iets krap zitten maar jij wel in een maat groter verzuipt : die maten zullen niet verschillen per collectie

_Lorette_

Berichten: 12638
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Hattem

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:55

Het zijn niet 'volledig verkeerde artikelen'. Het is een ouder model/oudere collectie. Wat je zelf al had verwacht vanwege de niet gangbare prijzen.

Of je stuurt ze terug en koop de gewenste modellen van de nieuwe collectie of je bent blij met deze koopjes uit de oude collectie. Niet heel ingewikkeld.

Tancreda4

Berichten: 25547
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:28

mvdende schreef:
Ik heb de algemene voorwaarden niet gelezen, wie doet dat wél??


Ik. Altijd als ik bij een onbekende shop bestel en helemaal als het te mooi lijkt om waar te zijn. Het minste wat ik doe ik kijken hoe t retourneren gaat.

Vervelend dat je niet.hebt gekregen wat je wilde, maar ik snap niet zo goed wat je met het topic wilt. Neem contact op met de webshop, die zijn de enige die hier wat mee kunnen.

En voortaan. Review en voorwaarden checken voor je besteld :)

pmarena

Berichten: 51423
Geregistreerd: 09-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:31

Het is logisch dat je baalt, want het klinkt ook wel als een super deal zoals je het dacht te hebben gevonden. Wat was de reden dat je verwachtte dat het wel eens niet waar zou kunnen zijn...? Alleen de prijs, of ook iets in de omschrijving, foto's, te kiezen kleur / andere opties die niet 100% overeenkwamen met de nieuwste collectie?

Als er echt overduidelijk de nieuwste collectie geadverteeerd wordt. Die collectie-naam overduidelijk genoemd wordt. De foto's ook echt duidelijk van die nieuwe collectie zijn en alles. Dan is het wel zuur ja. Maar dan zou je eerder denken aan een fout. Hebben ze de collectie die je nu ontvangen hebt ook nog los op de webshop staan? Dat er zowel een artikel aan te klikken is van nieuwe collectie, als ook nog een ander artikel van een oudere collectie?

Al met al zijn we allemaal maar mensen en een foutje kan gebeuren :(:)
Hetzij met verzenden van per ongeluk verkeerde artikelen, hetzij doordat in de webshop in de artikel-omschrijving iets fout gegaan is.

Je kan dat ook gewoon respecteren dat die mogelijkheid bestaat, een beetje medemenselijkheid. Dat kom je zelf ook graag tegen :)

Maar vooralsnog eerst gewoon netjes melding maken, op vriendelijke toon. Orderbevestiging en/of bestelnummer bij je mail zodat ze die direct kunnen zien. En aangeven dat je niet het bestelde artikel hebt ontvangen maar een oudere collectie. En vragen of het kan zijn dat ze per ongeluk het verkeerde artikel hebben verzonden, en dat je toch wel graag de daadwerkelijk bestelde artikelen zou willen ontvangen.

Dan laat je de klantenservice de ruimte om te reageren van Oeps excuses, dit is inderdaad fout gegaan, we gaan het omruilen. Of Oeps excuses, de omschrijving klopt niet. En je dan een aanbod doen dat kan variëren van terugsturen op hun kosten en geld terug, misschien iets van korting op andere bestelling, of wat dan ook.

Maar willen gaan dwingen om alsnog die nieuwe collectie te leveren voor de betaalde prijs dat lijkt me niet realistisch. In ieder geval niet erg medemenselijk.

Ik duim voor je dat ze de bestelde artikelen toch wel hebben liggen en je mazzel hebt :)

Suusjepluus

Berichten: 803
Geregistreerd: 14-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:07

Ik heb zelf 4 bestellingen gedaan bij tradeinn en dressinn afgelopen 2 jaar. En telkens 100% tevreden +:)+ Ze hebben soms echt goede aanbiedingen. Ik heb ook elke keer exact gekregen wat ik bestelde.

miccamaaike

Berichten: 8897
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:13

Je mag inderdaad verwachten dat je geleverd krijgt wat je besteld hebt.
Maar de enige plek om dat te regelen is met de webwinkel zelf, bokt gaat je hier niet bij helpen ;)

Als je de kleding toch wil houden, tsja dat is aan jou.

_Nancy

Berichten: 14249
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:31

In een ander topic (Vinted) kocht je ook al iets met een 'mogelijk verkeerde maat' en als het inderdaad de verkeerde maat bleek te zijn, zou je je geld via Vinted terug willen krijgen én het vervolgens weer opnieuw willen verkopen.

Je doet duidelijk te weinig onderzoek naar hetgeen je koopt, of je probeert de boel bewust te belazeren in de hoop gratis spullen te kunnen krijgen..

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.
Als je al op voorhand zegt; 'ik weet zeker dat het fout gaat'. Waarom bestel je er dan? :')
Het gevoel krijgen dat het 'zeker weten fout gaat', is ergens op gebaseerd, maar toch druk je op bestellen.. Volgende keer beter naar je gevoel luisteren, zou ik zeggen..

Tatyana

Berichten: 1593
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Webshop levert volledig verkeerde artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:51


sasja0705
Berichten: 2492
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:10

Ik verbaas mij dus dan toch n beetje, TS
Bij je eigen verkopen laat je informatie achterwege omdat je ervan uitgaat, dat de koper weet wat ie koopt en zijn onderzoeksplicht heeft.
Bij het Vinted topic klaag je over maten die volgens jouw onduidelijk aangegeven zijn en het komt kennelijk niet in je op om verkoper bvb te vragen om een foto van het label te maken alvorens te kopen ( beroemde vertaal-knop)
Nu heb je kennelijk een foutief product geleverd gekregen - maar is dat ook echt zo ? Vooral omdat je het al "verwachte".

Ik zie nergens of van jouw kant inmiddels nu echt contact is opgenomen met de klantenservice - behalve een email.

En wat ik niet echt sjiek vind is om alvast n paar dagen geleden een negative recencie op trustpilot te plaatsen die trouwens ook beantwoord is.

Dus zoals ik het zie, had de shop tot nu toe niet eens de kans om iets te doen