Pech hulp 7 km van garage

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:04

Suzanne F. schreef:
Heel bizar. Waarom heb je dan een leenauto?
Ik heb altijd een leenauto van de garage zelf dus daar breng ik hem dan ook weer terug.
Maar het zou voor mij einde verhaal pechservice zijn. Hier zou ik geen zin in hebben. Dit is niet de service die ik verwacht. De keer dat ik een lekke band had, legde de pechservice er een klein dun bandje onder, een thuiskomertje. Daarmee reed ik naar de garage en daar werd de band gemaakt en weer eronder gezet. Dus ik herken dit niet eigenlijk.


De garage was afgelopen zaterdag dicht toen mijn band een grote bult had. De auto komt van het bergingsbedrijf af.
Ik denk ze zetten er een nieuwe (nood) band onder, nee ze namen de hele auto mee en hadden geen reserve banden (ik ook niet overigens) . Dat kan ook nog een optie zijn, dat ik een extra band bestel en zorg dat ik die altijd in de auto heb liggen, waardoor we deze toestand in ieder geval niet meer krijgen...

Gnome
Berichten: 8468
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:05

Ik zit all in bij inshared. Zij vervoeren je 2x per jaar naar een adres naar keuze en vergoeden max 50 euro voor een taxi.

Daarnaast mag je bij hun ook zelf kiezen naar welke garage je auto gaat dus dan had je dit ook al niet gehad.

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:05

Miss_Mii21 schreef:
Ik mis hier de logica, waarom kan je die leenauto niet inleveren bij je garage

Omdat de huurauto naar alle waarschijnlijkheid aan de berger toebehoort en niet aan de garage.

Miss_Mii21 schreef:
en/of waarom kan dat bergingsbedrijf je niet bij de garage 7 km verderop afzetten?

Omdat het geen taxibedrijf is.

Ik snap je frustratie hoor, maar ik ben er vrijwel zeker van dat jouw garage zelf geen bergservice heeft maar hiervoor een derde inhuurt. Vanuit dat oogpunt is de constructie juist logisch. Als ik mij niet vergis hebben wij dit vorig jaar op dezelfde manier gehad met de ANWB.

Het had wel fijn geweest als je hierover beter was ingelicht bij het ophalen van de leenauto.[/quote]


Nou ja precies dit. En welke instantie regelt dit dan dus wel goed? Waar kan ik mij verzekeren waar dit wel een stuk handiger gaat?

KimD

Berichten: 20517
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:17

Waar ik de logica van mis is waarom het ineens het probleem is van de berger/ garage terwijl jij in eerste instantie zelf het probleem veroorzaakt.

Had je een reserveband of een thuisbrengertje gehad dan hadden ze die zeker eronder gelegd.

Je hebt dus én geen reserveband voor je eigen voertuig, én kunt het blijkbaar niet zelf én verwacht een oplossing vanuit berger/ garage?

Je snapt toch zeker wel dat een pechhulp niet zomaar nieuwe banden bij zich heeft? Of is dat zo'n onlogische gedachtegang?

De huurauto is een service van de berger, de nieuwe band niet. Dat is iets wat je koopt van je garage.

Als je hem zelf naar de garage had gebracht had, had je dit toch ook niet verwacht neem ik aan?

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:21

Gnome schreef:
Ik zit all in bij inshared. Zij vervoeren je 2x per jaar naar een adres naar keuze en vergoeden max 50 euro voor een taxi.

Daarnaast mag je bij hun ook zelf kiezen naar welke garage je auto gaat dus dan had je dit ook al niet gehad.


Alle garages waren dicht en dat is wel de garage waar mijn auto altijd in onderhoud is.. dus had ook weinig andere keuze ;)

Onali

Berichten: 18530
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:24

KimD schreef:
Waar ik de logica van mis is waarom het ineens het probleem is van de berger/ garage terwijl jij in eerste instantie zelf het probleem veroorzaakt.

Had je een reserveband of een thuisbrengertje gehad dan hadden ze die zeker eronder gelegd.

Je hebt dus én geen reserveband voor je eigen voertuig, én kunt het blijkbaar niet zelf én verwacht een oplossing vanuit berger/ garage?

Je snapt toch zeker wel dat een pechhulp niet zomaar nieuwe banden bij zich heeft? Of is dat zo'n onlogische gedachtegang?

De huurauto is een service van de berger, de nieuwe band niet. Dat is iets wat je koopt van je garage.

Als je hem zelf naar de garage had gebracht had, had je dit toch ook niet verwacht neem ik aan?



Nou nou, kan het iets minder.

Ik heb bij mijn huidige auto ook geen thuisbrenger of reservewiel. Er zit een pomp op de plaats van waar het wiel ligt.

Een reservewiel is hartstikke duur vanwege de velg die je ook erbij moet aanschaffen. Je betaald niet enkel de band, de band moet ook nog ergens op zitten anders kun je nog niks doen.

Als je een pechservice van je garage hebt verwacht je toch niet dat je daarna nog ineens extra moet gaan reizen.

Ik niet althans.

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:24

KimD schreef:
Waar ik de logica van mis is waarom het ineens het probleem is van de berger/ garage terwijl jij in eerste instantie zelf het probleem veroorzaakt.

Had je een reserveband of een thuisbrengertje gehad dan hadden ze die zeker eronder gelegd.

Je hebt dus én geen reserveband voor je eigen voertuig, én kunt het blijkbaar niet zelf én verwacht een oplossing vanuit berger/ garage?

Je snapt toch zeker wel dat een pechhulp niet zomaar nieuwe banden bij zich heeft? Of is dat zo'n onlogische gedachtegang?

De huurauto is een service van de berger, de nieuwe band niet. Dat is iets wat je koopt van je garage.

Als je hem zelf naar de garage had gebracht had, had je dit toch ook niet verwacht neem ik aan?


Ik was in de veronderstelling dat zij met een nood-band komen, waarmee je in ieder geval naar huis kan en de volgende werkdag naar een garage die dat oplost.
Niet dat ze met een oplegger komen en mijn hele auto afvoeren, terwijl het maar een lekke (gebolde) band is. Leg er een noodband onder. De garage biedt die pechhulp service, niemand heeft ooit iets over een nood-band gezegd, had de garage dan ook wel mogen doen bij verkoop is het niet? Immers neem ik de service van hun af.

Ik kón niet naar de garage rijden, want de band stond op het punt van kapot springen. Ik mócht er niet mee rijden. Ook niet naar de garage, die door die hele toestand inmiddels gesloten was op het punt dat mn auto versleept werd. Want dat was mijn eerste reactie; rijden naar de garage. Maar ik mocht de snelweg niet op, kans te groot dat hij kapot zou springen en dan ben je veel verder van huis als je een ongeluk veroorzaakt.

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:26

Onali schreef:
KimD schreef:
Waar ik de logica van mis is waarom het ineens het probleem is van de berger/ garage terwijl jij in eerste instantie zelf het probleem veroorzaakt.

Had je een reserveband of een thuisbrengertje gehad dan hadden ze die zeker eronder gelegd.

Je hebt dus én geen reserveband voor je eigen voertuig, én kunt het blijkbaar niet zelf én verwacht een oplossing vanuit berger/ garage?

Je snapt toch zeker wel dat een pechhulp niet zomaar nieuwe banden bij zich heeft? Of is dat zo'n onlogische gedachtegang?

De huurauto is een service van de berger, de nieuwe band niet. Dat is iets wat je koopt van je garage.

Als je hem zelf naar de garage had gebracht had, had je dit toch ook niet verwacht neem ik aan?



Nou nou, kan het iets minder.

Ik heb bij mijn huidige auto ook geen thuisbrenger of reservewiel. Er zit een pomp op de plaats van waar het wiel ligt.

Een reservewiel is hartstikke duur vanwege de velg die je ook erbij moet aanschaffen. Je betaald niet enkel de band, de band moet ook nog ergens op zitten anders kun je nog niks doen.

Als je een pechservice van je garage hebt verwacht je toch niet dat je daarna nog ineens extra moet gaan reizen.

Ik niet althans.


Precies dit. Ik denk die auto gewoon inleveren waar de mijne nu staat, bij de garage. Maar nee, die bieden wel de pech-service aan maar niet de service om de geleende auto naar het bergingsbedrijf te brengen. Als ik dat had geweten...
Was uberhaupt verbaasd dat ze mijn auto gingen afvoeren, ik was in de veronderstelling dat ze met een nood-band zouden komen, dat ik de eerst volgende werkdag met die noodband naar de garage zou rijden. Niet dat ze de hele auto zouden afslepen.

Petpa

Berichten: 1760
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:28

Waar woon je? Er is vast wel een bokker die je een lift wil geven

Ashleytjuhh

Berichten: 6717
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:28

De nieuwere auto's hebben geen reserve banden meer zover ik weet :o
er is geen plek in de auto meer voor, volgens mij is dit gedaan vanwege ruimte en gewicht.
volgens mij krijg je een busje die er in kunt spuiten als die lek is zodat je naar een garage kunt rijden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110924
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:29

De berger weet ook niet welk formaat wielen jij er onder hebt zitten en ze hebben ook niet van elke maat een wiel bij.
Dus dat ze hem afslepen is niet zo raar.

KimD

Berichten: 20517
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:31

Onali schreef:
KimD schreef:
Waar ik de logica van mis is waarom het ineens het probleem is van de berger/ garage terwijl jij in eerste instantie zelf het probleem veroorzaakt.

Had je een reserveband of een thuisbrengertje gehad dan hadden ze die zeker eronder gelegd.

Je hebt dus én geen reserveband voor je eigen voertuig, én kunt het blijkbaar niet zelf én verwacht een oplossing vanuit berger/ garage?

Als jij dus ervoor kiest geen reserveband te hebben, dan is afslepen toch de enige optie?

Je snapt toch zeker wel dat een pechhulp niet zomaar nieuwe banden bij zich heeft? Of is dat zo'n onlogische gedachtegang?

De huurauto is een service van de berger, de nieuwe band niet. Dat is iets wat je koopt van je garage.

Als je hem zelf naar de garage had gebracht had, had je dit toch ook niet verwacht neem ik aan?



Nou nou, kan het iets minder.

Ik heb bij mijn huidige auto ook geen thuisbrenger of reservewiel. Er zit een pomp op de plaats van waar het wiel ligt.

Een reservewiel is hartstikke duur vanwege de velg die je ook erbij moet aanschaffen. Je betaald niet enkel de band, de band moet ook nog ergens op zitten anders kun je nog niks doen.

Als je een pechservice van je garage hebt verwacht je toch niet dat je daarna nog ineens extra moet gaan reizen.

Ik niet althans.


Maar het is toch gewoon makkelijkheid om maar overal vanuit te gaan, vind je niet?

Als je zo'n service afsluit lees je toch de voorwaarden en wat je mag verwachten? Of vraag je dit als je belt voor hulp?

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:32

Ashleytjuhh schreef:
De nieuwere auto's hebben geen reserve banden meer zover ik weet :o
er is geen plek in de auto meer voor, volgens mij is dit gedaan vanwege ruimte en gewicht.
volgens mij krijg je een busje die er in kunt spuiten als die lek is zodat je naar een garage kunt rijden.


2014, zo heel nieuw is hij niet. Maar ik heb geen reservewiel en naar mijn weten daar ook geen plek voor.

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:33

Cayenne schreef:
De berger weet ook niet welk formaat wielen jij er onder hebt zitten en ze hebben ook niet van elke maat een wiel bij.
Dus dat ze hem afslepen is niet zo raar.


Je geeft toch aan als je belt, wat voor een auto je hebt, alvorens ze gaan rijden. Ze vroegen mij precies wat m'n kenteken was en het type auto... dan kunnen ze toch op dat moment een gangbare maat wiel meenemen... dit is niet zo'n afwijkende maat. Lijkt mij als ze van de meest gangbare maten gewoon iets op voorraad hebben.... maar nee dus.

KimD

Berichten: 20517
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:34

Miss_Mii21 schreef:
Cayenne schreef:
De berger weet ook niet welk formaat wielen jij er onder hebt zitten en ze hebben ook niet van elke maat een wiel bij.
Dus dat ze hem afslepen is niet zo raar.


Je geeft toch aan als je belt, wat voor een auto je hebt, alvorens ze gaan rijden. Ze vroegen mij precies wat m'n kenteken was en het type auto... dan kunnen ze toch op dat moment een gangbare maat wiel meenemen... dit is niet zo'n afwijkende maat. Lijkt mij als ze van de meest gangbare maten gewoon iets op voorraad hebben.... maar nee dus.


Die bergers zitten vaak al uren op de weg, die komen niet vanuit een standplaats.

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:35

Onali schreef:
KimD schreef:
Waar ik de logica van mis is waarom het ineens het probleem is van de berger/ garage terwijl jij in eerste instantie zelf het probleem veroorzaakt.

Had je een reserveband of een thuisbrengertje gehad dan hadden ze die zeker eronder gelegd.

Je hebt dus én geen reserveband voor je eigen voertuig, én kunt het blijkbaar niet zelf én verwacht een oplossing vanuit berger/ garage?

Als jij dus ervoor kiest geen reserveband te hebben, dan is afslepen toch de enige optie?

Je snapt toch zeker wel dat een pechhulp niet zomaar nieuwe banden bij zich heeft? Of is dat zo'n onlogische gedachtegang?

De huurauto is een service van de berger, de nieuwe band niet. Dat is iets wat je koopt van je garage.

Als je hem zelf naar de garage had gebracht had, had je dit toch ook niet verwacht neem ik aan?



Nou nou, kan het iets minder.

Ik heb bij mijn huidige auto ook geen thuisbrenger of reservewiel. Er zit een pomp op de plaats van waar het wiel ligt.

Een reservewiel is hartstikke duur vanwege de velg die je ook erbij moet aanschaffen. Je betaald niet enkel de band, de band moet ook nog ergens op zitten anders kun je nog niks doen.

Als je een pechservice van je garage hebt verwacht je toch niet dat je daarna nog ineens extra moet gaan reizen.

Ik niet althans.


Maar het is toch gewoon makkelijkheid om maar overal vanuit te gaan, vind je niet?

Als je zo'n service afsluit lees je toch de voorwaarden en wat je mag verwachten? Of vraag je dit als je belt voor hulp?[/quote]


Auto gekocht - via de garage pech hulp afgesloten - nog nooit met pech of iets stil gestaan.
Dus ook nooit er over gehad hoe dit in zo'n precies geval als dit gaat. En dat is mij er ook niet bij verteld, wel dat je een leen-auto krijgt, maar niet dat je die dan op de locatie van ophalen terug moet brengen en dat dit vooral niet bij je eigen garage is.

Koekie73

Berichten: 2701
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:36

Ik heb dit ook aan de hand gehad, ben lid van de anwb. Leenauto stond bij de berger dus ik moest idd iemand regelen die met me meeging toen ik de auto inleverde. Heel lastig.

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:36

Miss_Mii21 schreef:
Cayenne schreef:
De berger weet ook niet welk formaat wielen jij er onder hebt zitten en ze hebben ook niet van elke maat een wiel bij.
Dus dat ze hem afslepen is niet zo raar.


Je geeft toch aan als je belt, wat voor een auto je hebt, alvorens ze gaan rijden. Ze vroegen mij precies wat m'n kenteken was en het type auto... dan kunnen ze toch op dat moment een gangbare maat wiel meenemen... dit is niet zo'n afwijkende maat. Lijkt mij als ze van de meest gangbare maten gewoon iets op voorraad hebben.... maar nee dus.


Die bergers zitten vaak al uren op de weg, die komen niet vanuit een standplaats.[/quote]

Dit is via mijn garage gegaan, die pech hulp. Bedrijf zit stad verderop. Ze zijn aangereden vanaf die stad. Ik mag hem ook op andere vestigingen inleveren maar dat is helemaal mijlen ver van waar mijn huidige auto staat vandaan.

Dus ik zoek een wegenwacht/pech hulp die een leenauto geven die je praktisch overal in kan leveren.

Ibbel

Berichten: 49274
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:42

Miss_Mii21 schreef:
Dus ik zoek een wegenwacht/pech hulp die een leenauto geven die je praktisch overal in kan leveren.


Die bestaat niet.
Slimste suggestie is al gegeven: vraag of de garage op een moment dat het hun uitkomt om jouw auto bij de berger neer te zetten.
Of krijg alleen pech tijdens garage-uren, rij mee met de berger naar de garage en pak een leenauto van de garage :+

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:56

Ibbel schreef:
Miss_Mii21 schreef:
Dus ik zoek een wegenwacht/pech hulp die een leenauto geven die je praktisch overal in kan leveren.


Die bestaat niet.
Slimste suggestie is al gegeven: vraag of de garage op een moment dat het hun uitkomt om jouw auto bij de berger neer te zetten.
Of krijg alleen pech tijdens garage-uren, rij mee met de berger naar de garage en pak een leenauto van de garage :+


Je kan niet altijd timen dat er iets onder werktijd kapot gaat al dan wel of niet he. En buiten het weekend om. Ik kan wel vragen of ze mijn auto bij de berger neer kunnen zetten, maar als ze de nieuwe band pas in de middag binnen krijgen en ze hebben het o zo druk hoor ik steeds - dan hebben ze die tijd niet en dan hebben ze het zelfde probleem he, die man die naar de berger rijdt met mijn auto moet ook weer terug komen bij de garage. Dus dat gaan ze niet doen, dat probleem leggen ze vooral bij mij neer.

Tiahastrona

Berichten: 1535
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:57

Reservewiel kan je zelf kopen, hoeft niet nieuw, is alleen voor nood. Maar dan heb je dus altijd manier om thuis te komen. Als ze je band vol spuiten met spul wat er tegenwoordig is kan je hem erna ook weggooien.

Gnome
Berichten: 8468
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:57

Heb je al gevraagd of je verzekering eventueel de kosten kan vergoeden voor een taxi?

Ir111

Berichten: 12012
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:14

Bij mijn weten heeft de ANWB (compleet?) een haal en breng service

belle_boef

Berichten: 10778
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:17

Ik mis even wat hier helaas is. De pechhulp zorgt ervoor dat jou auto met pech bij jou garage komt. Je krijgt nog een leen auto voor je pech moment om even door te kunnen. Daarna heb je de tijd om zelf weer wat te regelen.

Muisbal

Berichten: 2363
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:21

Bestel een Uber voor 2 tientjes en kijk of je die bij verzekering kan verhalen.
Handig? Misschien niet, maar het is dan wel opgelost.