Overstap van schapen naar waterbuffels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symke

Re: Overstap van schapen naar waterbuffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:44

Ik heb totaal geen verstand van waterbuffels maar het lijkt me heel leuk om jullie opbouw van dit bedrijf te volgen!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:08

Nu op rtv Noord ook stukje over waterbuffels is elk heel uur

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:11

Ik was van plan dit topic te volgen, maar zie dat we al een tijd geen update is geweest. Kun je een update geven hoe het gaat bij jullie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 12:20

Ik was benieuwd hoe het nu gaat?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 12:24

We gaan lekker!

We zijn inmiddels een aantal keer uitgenodigd door het Archeon voor speciale gelegenheden. We zijn er twee keer geweest tijdens midzomerfair en hadden toen twee pinken bij ons. Vooral het personeel vond het leuk haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn opgenomen in een fietsroute genoemd " fiets je maaltijd bij elkaar". Het is een fietsroute door een mooie omgeving met verschillende boerenwinkels. De wethouder is bij ons geweest tijdens de opening van deze route. Elk weekend komen er nieuwe mensen onze winkel bezoeken. En de kring van terugkerende klanten wordt ook steeds groter. Ik zal eens even enkele leuke foto's opzoeken en hier plaatsen.

Afbeelding
We hebben in een aantal plaatselijke krantjes gestaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:18

ooooo,hier word je toch blij van,die buffels in dat water....en die kalveren in het zwembad....
Ik eet geen vlees,maar als je het doet, dan maar van dieren die zo geleefd hebben......

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:30

Oh wauw wat prachtig. Wat een mooi leven hebben deze buffels. Dankje dat je ons dit laat zien

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:35

Achgut kijk beesten lekker waterbuffelen, leuk man +:)+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:49

Ik wil ooooook zwemmen met een waterbuffel! <3

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 14:50

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik zag ergens de vraag wanneer we zouden beginnen met melken. Helaas vond de gemeente onze plannen om een nieuwe grote stal te bouwen met 2 melkinstallaties geen goed plan. Conclusie: we melken onze buffels dus niet en de kalfjes blijven lekker bij hun moeder en de rest lopen. De zuivel kopen we dan ook nog steeds in bij onze collega's.

De stieren kunnen vanaf zo'n 18 maanden geslacht worden. De kalfjes in het badje waren aangekochte kalfjes. Je moet toch ergens beginnen.

We laten ze zo lang mogelijk buiten lopen. Nu is het land helaas te nat, en komen ze om de week buiten zodat de stal rustig kan worden uitgemest.

Het waterpoeltje hebben ze zelf gegraven, wij waren van plan om het ergens anders af te graven. Maar dit is ook prima haha. Ze liggen er graag in met warme temperaturen. Het blijft mooi om naar te kijken. In de zomer blijven mensen vaak langer, we hebben ook picknicktafels zodat mensen rustig kunnen zitten en kijken terwijl kinderen vaak lekker spelen.
Laatst bijgewerkt door JoyceLa op 16-12-25 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:52

Prachtig!

Al moet ik zeggen dat ik ben opgevoed met erg veel respect voor runderen (plattelandskind) en de plaatjes waar jullie dichtbij die joekels zitten me ook wat de rillingen geven :o

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 14:54

Je moet altijd blijven oppassen met dieren natuurlijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 14:58

Wat jammer dat er niks mag van de gemeente....vonden ze de landwinkel an sich wèl okee...?

JoyceLa schreef:
De stieren kunnen vanaf zo'n 18 maanden geslacht worden. Bij ons zijn ze al gauw 1,5 jaar.

Ehh....wat is het verschil precies...? :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-25 15:10

pmarena schreef:
Wat jammer dat er niks mag van de gemeente....vonden ze de landwinkel an sich wèl okee...?

JoyceLa schreef:
De stieren kunnen vanaf zo'n 18 maanden geslacht worden. Bij ons zijn ze al gauw 1,5 jaar.

Ehh....wat is het verschil precies...? :D

Af en toe wil ik teveel te snel. Je hebt gelijk, heb het aangepast :')

De wethouder is geweest en vond het een mooie winkel,locatie en leuke dieren. Ze hebben het afgelopen jaar heel erg ingespeeld op producten inkopen bij lokale boeren.

Alleen mogen we niet veel verder groeien met het aantal dieren. En 30 buffels melken is niet rendabel.

Dus doen we het op deze manier. En nieuwe mensen weten ons elk weekend weer te vinden :D