Als ik dit zo lees denk ik dat jullie beide op een hele andere golflengte zitten, maar wel proberen goed te communiceren. Maar ik denk toch echt dat het net zo hard van jouw kant moet komen als van zijn kant.
Als ik bijvoorbeeld het gevoel heb dat ik degene ben die het gesprek op gang moet houden, omdat er anders geen gesprek is; ben ik er al gauw klaar mee. Als ik merk dat ik degene ben die vraagt wanneer we elkaar weer zien; is het voor mij gauw klaar. Als ik het gevoel heb dat er niets vanuit de andere kant komt; lees ik de gesprekken van de afgelopen tijd terug om te kijken of mijn gevoel klopt of niet. (gevalletje zelfreflectie)
Het gaat er dus niet om hoe 'hard' een ieder werkt voor een relatie, het moet gevoelsmatig gewoon 'kloppen', en als het voor jou niet meer fijn voelt, door ongemakkelijke situaties, dan is dat zo. Je kunt erover praten, maar als er geen gesprek mogelijk is..geen antwoord is ook een antwoord.
Ik denk niet dat je het moet zien als 'wegjagen', want de 'juiste' man zal vragen stellen of raakt erop ingespeeld/weet(of leert) hoe ermee om te gaan. Het is ook een beetje geven en nemen, maar weet wanneer je moet stoppen met geven, wanneer je niets meer 'krijgt'.
Mocht de communicatie face2face toch lastig zijn; stuur een berichtje met 'ik heb het gevoel dat'. Houd het dichtbij jezelf en gooi vooral geen verwijten.
Geen idee of je hier iets mee kunt, maar twijfel vooral niet aan jezelf. Er is niets mis met dat je voor jezelf kiest, want gevoelsmatig heeft hij jou ook een bepaald gevoel gegeven dat je reageert zoals je reageert.
Groetjes