Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Wat je nu studeert bepaalt je leven niet maar ik snap best dat je ouders vinden dat je jezelf er even voor moet inzetten. Je omschrijving van wat je graag (denkt) te doen is nog best vaag. Is er geen keuzebegeleider op school die je hierin verder kan helpen om doelen duidelijk te krijgen? Online beroepskeuzetesten zijn soms erg algemeen.
Ik moet wel zeggen dat bij mij de MBTI test en wat daar als beroep uitkwam klopt als een bus, ben ik ook achter nu ik in de 30 ben. 5 jaar geleden zelfs had ik nooit gedacht dat dit iets voor mij zou zijn
moonfish13 schreef:Kraanmachinisten zoeken ze echt schijnt.
En het schijnt echt leuk te zijn nav een stukje op tv, waarbij ze een leek meenamen.
Meen ik ook geen beroerd salaris.
Enige maar: de stikstofcrisis.
Een vriendin heeft bouwkunde gedaan en idee is dat ze oudere huizen gaat renoveren.
In plaats van mijoenenprojecten met 10-15 verdiepingen bijv.
Daar zou ik dan wel naar vragen welke kant je dan op kan.
FennyPower schreef:Ik heb al 2 x de verkeerde opleiding gekozenvanuit huis toch best wat druk dat ik naar school moet. Wil ik ook wel! Maar ik wil gewoon het liefste het gelijk goed hebben, want die druk zorgd ervoor dat ik juist fouten ga maken.
Goof schreef:FennyPower schreef:Ik heb al 2 x de verkeerde opleiding gekozenvanuit huis toch best wat druk dat ik naar school moet. Wil ik ook wel! Maar ik wil gewoon het liefste het gelijk goed hebben, want die druk zorgd ervoor dat ik juist fouten ga maken.
Stel nou dat die druk er niet zou zijn en je van thuis niet nu een opleiding hoeft te volgen, wat zou je dan nu het allerliefste gaan doen? (en dan doel ik niet op in bed liggen Netflixen)