Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bitchy schreef:Zomaar even een vraag die opkomt…
Hoewel… niet zomaar… speelt inmiddels niet meer maar houdt me dus blijkbaar wel nog bezig![]()
Stel: een gezin met twee volwassen kinderen.
Eentje getrouwd, eentje alleenstaand na een langdurige relatie.
Alledrie (eigen kinderen plus aanhang) hebben een volledige baan.
Dan moeten er op enig moment cadeau’s gekocht worden voor de (schoon)ouders: verjaardagen, kerst, noem maar op.
Wat vinden jullie dan eerlijk en/of logisch:
De kosten delen door drie (eigen kinderen plus 1 aanhang) of door twee (eigen kinderen)?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, maar vooral ook naar jullie argumenten
Mars schreef:Meestal kopen mijn zus/man/ik gezamenlijk iets voor een jarige ouder. We vinden het leuk om iets tofs uit te zoeken dus een budget staat nooit echt vast. Kosten delen we door 3, mijn zus is alleen en voor mijn man zijn mijn ouders als eigen familie voor hem. Voor ons is dit heel vanzelfsprekend maar ik kan me voorstellen dat t erg afhangt van de band met je schoonfamilie.
DuoPenotti schreef:Door het aantal personen. Dan betaald iedereen evenveel per hoofd.
Maar daar is hier ook discussie over.
Wij met 2.
Ander gezin met 3 (en ondertussen ook 1 aanhang)
Ander gezin met 4.
Zullen we uiteten met schoonmoeders verjaardag?
Ja prima, maar ik ga jullie kroost niet vrij houden...ja zegt die van 4 dan, dan word het wel heel duur voor ons, dan wil ik niet.
Nee precies, je wil dat wij dokken... dat wil ik niet, ik heb ze niet gefokt. (dat zeg ik dan niet maar denk ik)
Gombal schreef:DuoPenotti schreef:Door het aantal personen. Dan betaald iedereen evenveel per hoofd.
Maar daar is hier ook discussie over.
Wij met 2.
Ander gezin met 3 (en ondertussen ook 1 aanhang)
Ander gezin met 4.
Zullen we uiteten met schoonmoeders verjaardag?
Ja prima, maar ik ga jullie kroost niet vrij houden...ja zegt die van 4 dan, dan word het wel heel duur voor ons, dan wil ik niet.
Nee precies, je wil dat wij dokken... dat wil ik niet, ik heb ze niet gefokt. (dat zeg ik dan niet maar denk ik)
Mag ik eerlijk zeggen dat ik je gedachten van ik heb ze niet gefokt erg lomp vind ? Komt naar over . Ik heb ze niet gefokt , ik ben dankbaar dat ik ze mocht krijgen.
En ja soms is t idd een ding met uit eten gaan . Zeker in huidige tijden. De prijzen zijn vreselijk hoog , zeker als je dan met 4 kids extra aan moet schuiven . Voor dat geld kan je een maand boodschappen doen. En ja de keus voor 4 kids is persoon gerelateerd, en niet jou financiële issue . Maar je zou ook wat minder duurs uit kunnnen zoeken , of begrip hebben dat niet iedereen voor 6 pers restaurant kosten vrij heeft liggen.
DuoPenotti schreef:Zullen we uiteten? Ja prima, maar ik ga jullie kroost niet vrij houden...ja zegt die van 4 dan, dan word het wel heel duur voor ons, dan wil ik niet. Nee precies, je wil dat wij dokken... dat wil ik niet,