Kimmie235 schreef:Nogmaals, ik zie dat jullie vooral spreekwoorden gebruiken zonder de oorsprong en de verdiepende betekenis te onderzoeken. Het hoe wat waar waarom, wordt dat op school in Nederland niet geleerd? Ik ben op zoek naar de verdiepende betekenis van dwingende ogen en wat dat dan betekent in het bieden van onderwijs, waar komt het vandaan, waarom maakt dat vreemde ogen dwingen? Wat ligt daar dan onder? Waar is het voor nodig en waarom zijn vreemde ogen nodig om het doel te bereiken?
Oké en is 30 uur contact met anderen het minimum om voldoende sociale vaardigheden te ontwikkelen, en hoe moet dat er dan precies uit zien? Wanneer zijn die 30 uur kwalitatief goed genoeg om die vaardigheden te ontwikkelen, en waar moet het aan voldoen om kwalitatief goed genoeg te zijn? En hoe kun je dat als thuisonderwijzers dan invullen?
Wat het minimum is, varieert per kind. Ik noem 30 uur om je bewust te maken van dat aantal en dat dat dus ook een groot punt van aandacht is bij thuisonderwijs. 
Ik heb mijn kinderen destijds door omstandigheden drie weken gedwongen thuisonderwijs moeten geven en ik was de hele dag druk.
Op een normaal tijdstip uit bed, wassen, aankleden ontbijt, naar de bibliotheek, boeken kiezen volgens een thema. Thuis een uurtje lezen terwijl mama even het huis opruimt, buitenspelen, lunch, rekenen op drie verschillende niveaus (want drie kinderen met hun eigen niveau), naar buiten (was gelukkig goed weer in die periode) om dingen te onderzoeken. Om kwart over drie aan het schoolplein staan zodat ook zij konden meedraaien in "wie speelt bij wie"...
En dan had ik vooruitzicht dat ze wel snel naar school zouden gaan.