Wij hebben dik 900 m² klinkerbestrating uit het erf gehaald en hier hebben we onze ''wildernistuin'' op. Er staat een beukenhaag omheen (helaas mocht het niet gemengd, bestemmingsplan-ding). De begroeiing bestaat uit allerhande kruiden en spul wat vanzelf op komt. Er staan een appelboom, een vlinderstruik, een sering, een paar rozenstruiken, kornoeljes, treurwilg, boswilg, schietwilg, mispel en vlier in. Er is een vijver in gekomen en een ondiepe waterschaal met wat stenen erin.
We maaien er slechts paadjes doorheen verder mag alles doorgroeien, of mijn oude paard maait de paadjes

die mag regelmatig los in de tuin.
We gebruiken geen bestrijdingsmiddelen of kunstmest.
Verder hebben we in de afgelopen 4 jaar
-een stuk of 40 wilgen geplant
-een takkenril aangelegd
-in de voortuin ligt een ''rommelhoop'' (blad, kleine takken, maaisel van de paden)
-bij de paarden ongeveer 150 meter haag aangeplant (wel gemengd)
-4 losse ''bosjes'' met struiken, wilgen, rozen, frambozen in de paardenweide/paddock
-Ik maai 1 tot 1,5 meter van de weide niet. Dus er blijft tussen onze hooiweide en onze paardenweide altijd een begroeide schuilstrook staan voor patrijzen/hazen/konijnen
Ik zou nog meer willen aan inheemse bloemen zaaien, maar zit dan altijd met de mengsels dat ik zeker wil weten dat ze niet giftig zijn. Volgend jaar wil ik een aantal bedden aanleggen.