maak een filmpje van hem en zet het op insta ofzo,dan gaat het viraal,hij krijgt ontslag en jullie zijn van het probleem af.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silverdapple schreef:Heb je social media? Ik denk dat ik op dit punt foto's van de hoeveelheid pakketten online zou plaatsen. Met een omschrijving als 'Er worden pakketten van meer dan 70 adressen bij ons gedumpt. Al meerdere keren gebeld maar er verandert niets' en PostNL getagd.
Soepblik schreef:Helaas is het voor mijn werk soms essentieel om iets te bestellen, en dan ziet hij echt z'n kans schoon. Hij belt aan, ik zit in een meeting en heb alleen tijd om open te doen (via zo'n buzzer) en jahoor - de gang ligt weer vol.
Mando schreef:Ik zou mijn eigen pakketjes even tijdelijk bij een afhaalpunt laten bezorgen.
Dan kan hij ze ook niet bij jullie dumpen.
Soepblik schreef:Hoihoi,
Ten eerste: er zijn al meerdere klachten ingediend bij PostNL, maar tevergeefs - er is nog niets veranderd.
Wij wonen in een best wel lange straat, en op ons nummer wonen drie huishoudens (nummer A, B en C). Een paar maanden geleden viel het ons collectief op dat er veel pakketten van redelijk wat huizen verderop bij ons worden afgeleverd. Dan heb ik het niet over 10 nummers, maar soms zelfs wel 70+: daar moet je een paar 100 meter voor lopen. Best wel vervelend voor de mensen wiens pakketje bij ons ligt. We hebben hierover gebeld met PostNL en ze zouden hun bezorger erop aanspreken, maar helaas, er veranderde niets.
Het werd zelfs erger.
De hoeveelheid pakketjes die bij ons van ver weg werden neergelegd nam toe, en inmiddels werden ze ook niet meer opgehaald. Sommige pakketjes bleven weken liggen. Laatst kwam ik thuis en kon letterlijk de trap niet op aangezien deze volledig gebarricadeerd was met pakketjes. Die moest ik eerst aan de kant ruimen - met twee volle tassen boodschappen. Zonder te overdrijven waren het er zeker 30.
Wij zijn de slechtste niet, dus we hebben bij al die mensen een briefje in de bus gegooid dat hun pakketje bij ons lag. Die kwamen ontzettend opgelucht langs - ze hadden namelijk van PostNL te horen gekregen dat hun pakket was afgeleverd bij een pakketpunt (), maar welke, dat wisten ze niet. Dat het bij ons lag wisten ze helemaal niet!
We hebben nogmaals met PostNL gebeld én een briefje op onze deur gehangen met dat we geen pakketjes van buren aannemen en toen leek het even wat minder te zijn, maar helaas. Toen besloten we het heft in eigen handen te nemen: Als de bezorger aanbelt vragen we voor welk nummer het pakketje is. Dat leek goed te gaan, maar inmiddels LIEGT hij erover! Dan zegt hij dat het voor de boven- of onderburen is, maar er worden alweer een paar dagen pakketen afgeleverd voor nogmaals huizen van 50 huizen verderop.We hebben niet altijd tijd om naar beneden te lopen om te controleren, en eerlijk gezegd zouden we dat ook helemaal niet moeten hoeven doen. Deze bezorger gebruikt ons huis als een soort dumpplek voor alles wat hij niet kwijt kan denk ik?
We hebben nu voor de zoveelste keer met PostNL gebeld en die geven zelf ook aan dat het niet de bedoeling is dat pakketten meer dan een aantal nummers verderop worden afgeleverd, maar of er iets aan gedaan gaat worden? Dat weet ik niet. Het kost ons redelijk wat tijd, en zorgen dat het juiste pakket bij het juiste nummer wordt afgeleverd is onze taak niet.
Wat zouden jullie doen?
Absolem schreef:Ik was naar het distributiecentrum gereden met de tassen pakketten . En had bij de balie ge eist dat post nl een nieuwe onder aannemer regelt voor jouw wijk . En als dat niet gebeurt je elke keer een zak pakketten terug komt brengen . Dat kost post nl klauwen met geld als ze ze steeds opnieuw moeten bezorgen vanuit het distributiecentrum. En als er iets is wat post nl haat dan is het wel geld verlies.
Ibbel schreef:Wat je ook nog kunt doen is alle pakketten die gedumpt zijn, op jouw beurt dumpen bij een pakketpunt/inleveren om retour te sturen (met opmerking: niet voor mij, geadresseerde onbekend). Dat kost ook wat meer moeite, maar hé, je wilt een probleem oplossen.
Dan gaan ook de mensen die het pakketje hadden moeten krijgen wel klagen.
nick_en_ik schreef:Absolem schreef:Ik was naar het distributiecentrum gereden met de tassen pakketten . En had bij de balie ge eist dat post nl een nieuwe onder aannemer regelt voor jouw wijk . En als dat niet gebeurt je elke keer een zak pakketten terug komt brengen . Dat kost post nl klauwen met geld als ze ze steeds opnieuw moeten bezorgen vanuit het distributiecentrum. En als er iets is wat post nl haat dan is het wel geld verlies.
Ik dacht ook al gelijk aan om zoiets te doen. Geen idee of je kunt achterhalen bij welke depot/hub de pakketten voor jouw wijk vandaan komen, maar als je dat weet, zou ik zo’n lading pakketten daar brengen.
Soms zitten afhaalpunten en depot/hubs op hetzelfde adres, geloof ik.
Vaak is er op zo’n depot wel een teamleider/leidinggevende, en die kan misschien ook wel achterhalen wie de bezorger is en zo de boel aanpakken.
Geen flauw idee of dat haalbaar is, maar valt misschien te proberen.
Nyaleti schreef:Sjongejonge zeg deze is wel heel erg..
Ik zou inderdaad zelf (en dus ook je naaste buren) niks meer bestellen bij Post NL. Soms kun je zelf ook aangeven van welke vervoerder je gebruik wilt maken.
Bij elk pakketje, alle 3 bellen (dus a b c) en ook de mensen van wie het pakketje dus daadwerkelijk is, vragen of ook zij een klacht willen indienen.
PostNL krijgt dagelijks zoveel klachten, die doen daar niks mee. Maar als het aan alle kanten binnenstroomt over één straat, moeten ze wel.