Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:00

jeetje wat een irritant figuur zeg -O-
maak een filmpje van hem en zet het op insta ofzo,dan gaat het viraal,hij krijgt ontslag en jullie zijn van het probleem af.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:02

ik denk idd dat het bijna alleen zal helpen als de mensen van wie het pakket is een klacht indient, incl. de klacht via het bedrijf waar diegene iets gekocht heeft spelen. Zij hebben vaak weer andere contactpersonen dan jij als particulier die soms meer kunnen bereiken.

Tenminste, ik heb vaak het idee als ik voor een klant een klacht indien bij onze vervoerder dat er meer wordt gedaan dan als de klant het zelf direct doet (bijvoorbeeld als er nooit wordt aangebeld)

Kimmie235

Re: Irritante pakketbezorger, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:04

Maar ieder huishouden die niet in een flat woont moet toch zelf naar de deur? Ook al zit diegene in een meeting of legt die de kinderen op bed? Dan zou ik een ander tijdstip kiezen waarop je wel kunt aannemen?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:07

silverdapple schreef:
Heb je social media? Ik denk dat ik op dit punt foto's van de hoeveelheid pakketten online zou plaatsen. Met een omschrijving als 'Er worden pakketten van meer dan 70 adressen bij ons gedumpt. Al meerdere keren gebeld maar er verandert niets' en PostNL getagd. :o

Dit zou ik dan ondertussen ook gaan doen als PostNL niet luistert. En/of iedereen bij elke foute bezorging een klacht in laten dienen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:09

Er moet wel altijd via een buzzer een buitendeur open worden gedaan?
Dan gewoon niet opendoen als je in een meeting zit. Dan moet je weliswaar zelf je eigen pakketjes ergens anders gaan ophalen, maar dat moet dan maar even.
En anders in de groepsapp aangeven dat je van dan tot dan in een call zit en niet open kunt doen, en of dus iemand anders naar beneden wil lopen als er in die tijd mogelijk aangebeld wordt - aangenomen dat de bezorger als huisnummer a) niet antwoordt wel nog even op de bel van b) of c) drukt. Eén van jullie 3 huishoudens moet dan dus in persoon open gaan doen. Is er niemand, dan dus gewoon níet die buitendeur openbuzzen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:27

Je lost 't voor de bezorger en postnl op door het daadwerkelijk te laten belanden bij de juiste ontvanger. Die zal waarschijnlijk niet klagen want heeft het ontvangen en postbl hoeft er niets mee want het is bij de juiste persoon beland. Beter bel je bij elk pakketje dat niet van jullie is op dat er een pakket is gedumpt door de bezorger zonder toestemming en jullie niet verantwoordelijk zijn hiervoor en ze het mogen ophalen en oplossen. En hoe banketstaaf ook: jij gaat je pakket niet aan Jan en alleman meegeven die zegt iemand te zijn bij je deur. Dan gaan mensen vanzelf klagen bij postnl dat hun pakketten kwijt raken of niet bezorgd worden en gaat er vanzelf een balletje rollen om het op te lossen. Het is jullie verantwoordelijkheid niet, klaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:30

Wat je ook nog kunt doen is alle pakketten die gedumpt zijn, op jouw beurt dumpen bij een pakketpunt/inleveren om retour te sturen (met opmerking: niet voor mij, geadresseerde onbekend). Dat kost ook wat meer moeite, maar hé, je wilt een probleem oplossen.
Dan gaan ook de mensen die het pakketje hadden moeten krijgen wel klagen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:35

Het zijn dus drie huishoudens waarvoor pakketjes bij jullie afgeleverd zouden kunnen worden? Het appgroep-idee wat je lees ik al doet kwam het eerst in me op. Ander alternatief zou een slimme deurbel kunnen zijn, zodat de postbezorger je het etiket kan laten lezen.

En verder vooral blijven klagen bij PostNL en eventueel ook in [LZP] Post NL frustratie! :D

Soepblik schreef:
Helaas is het voor mijn werk soms essentieel om iets te bestellen, en dan ziet hij echt z'n kans schoon. Hij belt aan, ik zit in een meeting en heb alleen tijd om open te doen (via zo'n buzzer) en jahoor - de gang ligt weer vol.

In dat geval zou ik gewoon niet opendoen en het pakketje zelf bij andere buren of een pakketpunt op gaan halen. (of eventueel gelijk bij een pakketpunt af laten leveren)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:37

Na al die moeite zou ik denk ik eens per week ofzo alles inladen en retour zender. :o misschien dat PostNL dan wel reageert als ze van twee kanten klachten krijgen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:39

Ik zou mijn eigen pakketjes even tijdelijk bij een afhaalpunt laten bezorgen.
Dan kan hij ze ook niet bij jullie dumpen.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:48

Ik ben bang dat als TS geen pakketten meer besteld of aanneemt, dat de bezorger dan een ander adres uitkiest om alles bij te dumpen. Dan kan ze straks zelf opzoek naar haar pakketten... Maar ja, er is maar een manier om daar achter te komen, natuurlijk.

Mando schreef:
Ik zou mijn eigen pakketjes even tijdelijk bij een afhaalpunt laten bezorgen.
Dan kan hij ze ook niet bij jullie dumpen.

Dit vind ik ook een goed idee.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:59

Maar iedereen heeft toch track en trace van zn pakket? Dan weet je toch of je een pakket kan verwachten?
Zo niet, niet opendoen.
En als ie t toch weer weet te flikken, dan moet de geadresseerde van het pakket zn pakket maar als kwijtgeraakt melden misschien? Dan gaat de verkoper een procedure opstarten via PostNL als t goed is. Er wordt dan door PostNL verhaal gehaald bij de bezorger.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:05

Soepblik schreef:
Hoihoi,

Ten eerste: er zijn al meerdere klachten ingediend bij PostNL, maar tevergeefs - er is nog niets veranderd.

Wij wonen in een best wel lange straat, en op ons nummer wonen drie huishoudens (nummer A, B en C). Een paar maanden geleden viel het ons collectief op dat er veel pakketten van redelijk wat huizen verderop bij ons worden afgeleverd. Dan heb ik het niet over 10 nummers, maar soms zelfs wel 70+: daar moet je een paar 100 meter voor lopen. Best wel vervelend voor de mensen wiens pakketje bij ons ligt. We hebben hierover gebeld met PostNL en ze zouden hun bezorger erop aanspreken, maar helaas, er veranderde niets.

Het werd zelfs erger.

De hoeveelheid pakketjes die bij ons van ver weg werden neergelegd nam toe, en inmiddels werden ze ook niet meer opgehaald. Sommige pakketjes bleven weken liggen. Laatst kwam ik thuis en kon letterlijk de trap niet op aangezien deze volledig gebarricadeerd was met pakketjes. Die moest ik eerst aan de kant ruimen - met twee volle tassen boodschappen. Zonder te overdrijven waren het er zeker 30.

Wij zijn de slechtste niet, dus we hebben bij al die mensen een briefje in de bus gegooid dat hun pakketje bij ons lag. Die kwamen ontzettend opgelucht langs - ze hadden namelijk van PostNL te horen gekregen dat hun pakket was afgeleverd bij een pakketpunt ( :+ ), maar welke, dat wisten ze niet. Dat het bij ons lag wisten ze helemaal niet!

We hebben nogmaals met PostNL gebeld én een briefje op onze deur gehangen met dat we geen pakketjes van buren aannemen en toen leek het even wat minder te zijn, maar helaas. Toen besloten we het heft in eigen handen te nemen: Als de bezorger aanbelt vragen we voor welk nummer het pakketje is. Dat leek goed te gaan, maar inmiddels LIEGT hij erover! Dan zegt hij dat het voor de boven- of onderburen is, maar er worden alweer een paar dagen pakketen afgeleverd voor nogmaals huizen van 50 huizen verderop. :') We hebben niet altijd tijd om naar beneden te lopen om te controleren, en eerlijk gezegd zouden we dat ook helemaal niet moeten hoeven doen. Deze bezorger gebruikt ons huis als een soort dumpplek voor alles wat hij niet kwijt kan denk ik?

We hebben nu voor de zoveelste keer met PostNL gebeld en die geven zelf ook aan dat het niet de bedoeling is dat pakketten meer dan een aantal nummers verderop worden afgeleverd, maar of er iets aan gedaan gaat worden? Dat weet ik niet. Het kost ons redelijk wat tijd, en zorgen dat het juiste pakket bij het juiste nummer wordt afgeleverd is onze taak niet.

Wat zouden jullie doen?

Ik was naar het distributiecentrum gereden met de tassen pakketten . En had bij de balie ge eist dat post nl een nieuwe onder aannemer regelt voor jouw wijk . En als dat niet gebeurt je elke keer een zak pakketten terug komt brengen . Dat kost post nl klauwen met geld als ze ze steeds opnieuw moeten bezorgen vanuit het distributiecentrum. En als er iets is wat post nl haat dan is het wel geld verlies.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:07

Die pakketbezorgers draaien overuren en krijgen amper betaald, kan goed begrijpen dat er enkele zijn die proberen het zo op te lossen. Die moeten enorm veel pakketjes afleveren binnen een bepaalde tijd. Denk niet dat je veel bereikt met klachten indienen, maar uberhaupt moet voorkomen dat je een onvrijwillig afhaalpunt wordt zoals nu het geval is.

Tip 1: Nooit pakketje aannemen voor de buren/buurt, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Als je iets besteld en thuis laat bezorgen zorg je maar dat er iemand thuis is om de deur open te doen. Lukt dat niet, daar zijn afhaalpunten voor uitgevonden.

Tip 2: Alles wat je zelf besteld naar een afhaalpunt laten bezorgen zodat je het op kunt halen wanneer het jou uitkomt. Persoonlijk laat ik het ook vaak op mijn werk bezorgen waar er sowieso een balie is waar iemand het pakketje aanneemt.

Succes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:13

Ik ben zo blij dat tegenwoordig van 3 verschillende postbezorgers er pakketpunten in de buurt zitten.
Het lukt niet altijd om met bestellingen dat gelijk aan te vinken helaas, maar vaak wel als ze een keer zijn langs geweest.
Bij mij ben ik vaak wel thuis, maar dan bellen ze gewoon niet aan.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:20

Absolem schreef:
Ik was naar het distributiecentrum gereden met de tassen pakketten . En had bij de balie ge eist dat post nl een nieuwe onder aannemer regelt voor jouw wijk . En als dat niet gebeurt je elke keer een zak pakketten terug komt brengen . Dat kost post nl klauwen met geld als ze ze steeds opnieuw moeten bezorgen vanuit het distributiecentrum. En als er iets is wat post nl haat dan is het wel geld verlies.

Ik dacht ook al gelijk aan om zoiets te doen. Geen idee of je kunt achterhalen bij welke depot/hub de pakketten voor jouw wijk vandaan komen, maar als je dat weet, zou ik zo’n lading pakketten daar brengen.
Soms zitten afhaalpunten en depot/hubs op hetzelfde adres, geloof ik.
Vaak is er op zo’n depot wel een teamleider/leidinggevende, en die kan misschien ook wel achterhalen wie de bezorger is en zo de boel aanpakken.
Geen flauw idee of dat haalbaar is, maar valt misschien te proberen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 15:26

Ibbel schreef:
Wat je ook nog kunt doen is alle pakketten die gedumpt zijn, op jouw beurt dumpen bij een pakketpunt/inleveren om retour te sturen (met opmerking: niet voor mij, geadresseerde onbekend). Dat kost ook wat meer moeite, maar hé, je wilt een probleem oplossen.
Dan gaan ook de mensen die het pakketje hadden moeten krijgen wel klagen.

Ik vind dit best een goed idee. Dan is het waarschijnlijk snel afgelopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:27

Ik zou al mijn eigen pakketten bij een afhaalpunt laten brengen en zelf ophalen. En met je buren afspreken dat zij hetzelfde doen.
Dan houdt het op.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:03

nick_en_ik schreef:
Absolem schreef:

Ik dacht ook al gelijk aan om zoiets te doen. Geen idee of je kunt achterhalen bij welke depot/hub de pakketten voor jouw wijk vandaan komen, maar als je dat weet, zou ik zo’n lading pakketten daar brengen.
Soms zitten afhaalpunten en depot/hubs op hetzelfde adres, geloof ik.
Vaak is er op zo’n depot wel een teamleider/leidinggevende, en die kan misschien ook wel achterhalen wie de bezorger is en zo de boel aanpakken.
Geen flauw idee of dat haalbaar is, maar valt misschien te proberen.

Nee nee ,niet het depot. Echt het grote distributiecentrum . Zoals in Nieuwegein zit. Dat doet ze financiële pijn namelijk. Want dan moeten ze eerst de pakketten opnieuw sorteren per woonplaats.dan nog opnieuw wegbrengen naar het depot. En dan pas kunnen ze opnieuw bezorgd worden. Een teamleider gaat niks doen, de onder aannemers zijn meestal ZZPer 's . Dus je moet ook echt een route planner/ regiomanager pissig maken willen ze ze
aanpakken.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:24

Hulde aan die Post NL pakketbezorgers bij ons in de wijk
Geen van van de drie spreekt echt Nederlands maar gigantisch netjes en behulpzaam.
Was niet altijd zo, hoor.
Hier hadden wij een die gewoon door reed en ook een hoop pakketjes gewoob bij iemand dumpte en een ( nog erger) die gewoon aan het jatten was als die het vermoeden had dat er electronica (bvb mobieltjes) erin zaten.
Beiden zijn er betrapt. 1 doormiddel van een oplettende dorpsgenoot die dat dumpen filmde en de andere door 2 deurbelcamera's.
Kenteken en filmpjes doorgestuurd naar PostNL en beiden waren er dan weg.
Dus misschien even een camera lenen ergens en die goede man filmen

ladynette_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:26

Jeetje wat een persoon zeg!

Ik zou er dan ook echt mega zat van zijn. weer een klacht indienen en mochten ze daar op den duur toch niks mee doen en die bezorger blijft komen zou ik de pakketjes aannemen en als ze binnen twee weken niet zijn opgehaald lekker houden hahaha _/-\o_

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:41

Is het niet mogelijk dat één van jullie hem opwacht en als hij aanbelt hem hier persoonlijk (dus niet door de intercom) op aanspreekt? En dan goed laten blijken dat je hier helemaal klaar mee bent? Eventueel de pakketten die eerder zijn gedumpt weer teruggeven "is niet van ons, neem maar weer mee". Als dat niet helpt zou ik alles retour sturen. Of inderdaad dumpen bij het distributiecentrum of depot. En blijven klagen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:02

Een briefje op de deur met een waarschuwing aan de bezorger : alles wat niet voor jou of je buren is retour afzender. En dan in 1x afgeven bij een verzendstation. Niet van mij , geen idee en succes ermee. Vervelend voor de buren maar dan heeft de bezorger het wel een paar keer (heen en weer) in zijn handen. Of ergens een bak neer zetten en alles erin doen en daar laten liggen. Dan krijgt de post vanzelf heel veel klachten over niet bezorgde pakketjes. Laat hem maar bewijzen dat het wel bezorgd is.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:20

Heb je de bezorger er zelf al duidelijk en direct op aangesproken? Zeker dat recht tegen je gezicht liegen zou ik een volgende keer toch even een punt van maken. Ik zou hem ook zijn naam vragen en mogelijk ook waarom hij niet gewoon de pakketten bezorgd op de adresssen waar ze voor zijn. Mogelijk als je het gesprek aangaat en hij zich daardoor wat minder anoniem voelt, dat hij wat minder durft. Dezelfde psychologie als waarom het helpt tegen winkeldiefstal om elke klant op zijn minst gedag te zeggen (of zelfs een hand te geven)... Geen idee of het helpt, maar ik haal uit bovenstaand verhaal niet of je dat al geprobeerd hebt. Laat hem zijn perspectief geven (ik heb er geen tijd voor), dan kun jij het jouwe geven (dat hij nu van zijn probleem jouw probleem maakt, en dat je daar niet van gediend bent).

Edit: Wat Picopico zegt dus. Zeker niet via de intercom doen. "Wacht, ik kom even naar beneden, ik wil je graag even spreken."
Laatst bijgewerkt door IngeK op 11-03-24 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:20

Nyaleti schreef:
Sjongejonge zeg deze is wel heel erg..

Ik zou inderdaad zelf (en dus ook je naaste buren) niks meer bestellen bij Post NL. Soms kun je zelf ook aangeven van welke vervoerder je gebruik wilt maken.

Bij elk pakketje, alle 3 bellen (dus a b c) en ook de mensen van wie het pakketje dus daadwerkelijk is, vragen of ook zij een klacht willen indienen.

PostNL krijgt dagelijks zoveel klachten, die doen daar niks mee. Maar als het aan alle kanten binnenstroomt over één straat, moeten ze wel.

Ik heb 1x een klacht ingediend over onze pakketbezorger en dat is meteen opgepakt door PostNL :j

Maar als ik dit zo lees heb ik niks te klagen meer.... wat een vervelende situatie TS!