Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celebi schreef:Ik vraag me af of deze splitsing wel makkelijk lukt met zo'n app.. Jij eet 7 dagen ervan, hij 2, maar luncht soms ook mee en verbruikt huishoudproducten (ja eerlijk, ik trok ook mijn wenkbrauw op hoor, maar goed ieder zijn ding!). Maar die verhouding ligt zo vaag dat ik me afvraag of je überhaupt kan betekenen hoeveel hij weg eet zonder dat je ieder sneetje brood en plakje kaas moet tellen.
Dan lijkt het me makkelijker om de tip te volgen met wat je voorheen kwijt was aan de boodschappen en wat je nu kwijt bent aan de boodschappen en dat verschil te gebruiken. Alleen wel rekening houdend met dat het verschil groter geworden is door duurdere producten inmiddels dus je kunt niet het hele verschil bij hem neerleggen. Gelijk weer een punt wat dit zo lastig maakt.
Gewoon een vraag waar je geen antwoord op hoeft te geven maar die me wel interessant lijkt voor je: is het extra geld het je dit gedoe waard? Anyhow, niet iets wat ik wil weten.
pluisje88 schreef:Als ik dit topic lees dan begrijp ik de term “happy single” toch beterwat een gedoe. Alleen is niet alles maar wat ben ik blij dat ik me hiermee niet bezig hoef te houden.
Als hij zoveel meer heeft dan kan hij toch gewoon wat geld toestoppen of de boodschappen betalen ongeacht wat hij wel of niet mee gegeten heeft? Jeetje wat een geld 30,- per dag voor hem alleen. Op zo’n grote eter valt waarschijnlijk datgene wat iemand normaal eet in het niks haha. Als hij er toch zoveel is dan zou ik zeggen hij de boodschappen jij de rest. Stuk simpeler en dan kom je denk ik heel redelijk uit. Maar waarschijnlijk ben ik te simpel voor dit leven
Vjestagirl schreef:Om toch even antwoord te geven; dit komt niet vanuit mij, maar vanuit m'n vriend. Hij ervaart het als oneerlijk dat ik véél meer kosten draag in deze relatie dan hij.
Ik ben vorig jaar mei door een carrièremove achteruit gegaan in salaris, hij is afgelopen januari juist vooruit gegaan. Waar we nu op neerkomen is dat ik eigenlijk niet meer rond kan komen, terwijl hij héél ruim kan sparen.
Bo_Y schreef:Maar als ik goed begrijp doe jij alle boodschappen als hij bij jou is. Waarom neemt hij niet een tas boodschappen mee als hij een weekend bij jou is ofzo?
Duhelo schreef:die apps zijn ook al doorheen het ganse topic aangedragen
- Splitwise
- Spendle
- Settle Up
- Wie betaalt wat
- Tricount
- Cost split
Pick one
karuna schreef:Het risico daarvan is dat (als de belastingdienst je grootste angst is) ze het kunnen gaan zien als een soort van verkapt extra inkomen misschien omdat het altijd hetzelfde bedrag is. Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling dan