Wat is nou een ECHT fijne regenjas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 02:15

idylle schreef:
Ik zweer bij m'n revolution race jas. Heerlijk lichtgewicht en enorm soepel en ook echt 100% waterdicht en ademend.

De mijne inmiddels niet meer 100%, na een aantal jaar, maar ze hebben heel fijne jassen!

Verder ook goede ervaringen met Rab :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 07:35

Wij hebben Musto jassen. Water- en winddicht, na het dragen in de regen uitschuddenen ze zijn binnen een paar minuten droog.

Het zijn wel dure (zeil)jassen. Wij doen er nu al drie jaar mee en ze houden ons nog steeds droog en warm, ook na een hele dag in de stromende regen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:31

Biscuitje schreef:
komone schreef:
De Arcteryx Beta LT is precies wat je zoekt. Wel duur, maar gewoon de aanbiedingen in de gaten blijven houden. Ik had hem met 25% korting bij een campingzaak. Dan is het nog veel geld, maar ik vind het het wel waard. Ik ben nog elke dag blij met deze jas. Zeker deze winter. Donsjasje er onder bij koud weer en je hebt geen winterjas meer nodig.

Ik heb ook een jas van Arcteryx, blijft prachtig en heel eerlijk, ik draag bijna geen andere jas meer. Heerlijk warm en super goed waterdicht! Super prijzig, maar echt een goede investering voor de lange termijn.

Plusje voor Arc'teryx. :D Ik heb o.a. een Beta AR en Beta LT. Met een Atom LT een heerlijke combinatie. <3

Mijn Beta AR is voor net en echt voor wandelen/kamperen/etc. De Beta LT durf ik inmiddels mee naar stal te nemen. :')

Lynnepinny

Re: Wat is nou een ECHT fijne regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:58

Heb je je jas wel eens opnieuw behandeld? Ik heb ook al jaren een Haglöfs jas, maar door hem 1 keer per jaar in de was te gooien met speciaal wasmiddel wordt hij weer mooi waterdicht.
Regenjassen blijven niet vanzelf waterdicht, dat moet je soms opnieuw aanbrengen :) tenzij de stof echt op is natuurlijk.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 12:05

Lynnepinny schreef:
Heb je je jas wel eens opnieuw behandeld? Ik heb ook al jaren een Haglöfs jas, maar door hem 1 keer per jaar in de was te gooien met speciaal wasmiddel wordt hij weer mooi waterdicht.
Regenjassen blijven niet vanzelf waterdicht, dat moet je soms opnieuw aanbrengen :) tenzij de stof echt op is natuurlijk.

Dit is ook nog wel een idee. Stof is wel echt beetje op maar misschien helpt het iets dat die nog even voor reserve mee kan haha.

Heb voor nu een north face besteld na veel wikken en wegen. Mocht dat niet bevallen wordt het toch en gradatie duurder.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:57

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 22:11

Ik moet zeggen dat de stof van mijn jas heel erg opknapte na een wasbeurt :) er komt dan een nieuw laagje overheen wat het bijna weer als nieuw doet aanvoelen. Ik kan daarvoor het wasmiddel van Nikwax aanraden.
Maar ook goed om als reserve te houden, natuurlijk ;)

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:17

Iemand ervaring met Patagonia Torrentshell? En dan vooral het ademende vermogen?