Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Fearn schreef:Een tijdje terug ben ik op vakantie geweest in de buurt van natuurgebied de Maashorst (dichtbij Oss/Uden) en dat vond ik daar erg fijnik kom gewoon helemaal tot rust daar
Ik woon op 5 min van dat natuurgebied af, nu iets langer dan een jaar. Vind zelf niet dat het in NB of specifiek deze regio lastig is om nieuwe contacten op te doenkan het dus van harte aanbevelen
past goed bij wat je zoekt.
Cayenne schreef:Deze ervaring heb ik ook. Volgens mij wonen wij redelijk bij elkaar in de buurt?
Tijdens het wandelen in de natuur kom ik geregeld mensen tegen die even een praatje willen maken.
Ook in de winkels is het contact etc heel makkelijk en bij de sportschool maakte ik ook meteen al vrienden.
Mijn ervaring is dat Brabanders over het algemeen enorm open en vriendelijk zijn, ook naar "buitenstaanders".
Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je er zelf in staat. Ik zeg bijvoorbeeld altijd iedereen gedag tijdens het wandelen en dan krijg je vanzelf antwoord en soms een heel gesprek
Lieser schreef:Is het een idee om eerst te kijken waar je werk kunt vinden en daar je woonplaats bij uit te zoeken? Wonen in de natuur klinkt heerlijk, tot je elke dag twee uur in de file staat om bij je werk te komen ...
Cayenne schreef:Hier in de buurt zit je ook goed(Omgeving Den Bosch, Noord-Brabant).
Veel verschillende natuurgebieden (Loonse & Drunense Duinen, Kampina, Oisterwijkse bossen en Vennen, Moerputten, Velder, Heerenbeek etc)
Je zit vlakbij Den Bosch en Tilburg en het is ook allemaal makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken.
Werkgelegenheid genoeg.
Huurwoningen vindbaar weet ik niet precies.
Idd, contacten moet je zelf zien te maken, maar ik heb gemerkt dat dit in Brabant erg makkelijk gaat![]()
Ik ben zelf ook import (kom oorspronkelijk uit Noord-Holland) en voel me hier helemaal thuis!
Ik ga nooit meer weg
Elin_ schreef:Tiggs schreef:Ik lees hier Amsterdam, Utrechtse Heuvelrug etc. Super tof, maar hoe ga je daar ooit iets betaalbaars vinden? Ik verdien goed, maar daar iets kopen of particulier huren is volgens mij niet eenvoudig.
Dat denk ik bij bijna alle commentsArnhem en omgeving net zo.
Prairy schreef:Ik vond Ittervoort dus weer geen bal aan![]()
Ik woon nu in Budel, niet mijn eerste keus maar onze plek is prachtig. Eindhoven is goed bereikbaar, net als het zuiden en het noorden en Duitsland. Ik woon letterlijk aan het Leenderbos en de Achelse kluis.
Net over de grens in Hamont Achel zou je ook kunnen kijken.
Ik weet niet hoe vaak je terug naar het noorden wil gaan en op welke manier, maar kijk dan wel hoe bereikbaar iets is.
Ik zit nu bijvoorbeeld 8 minuten van de A2 af.
We hebben ook in Mill naar huizen gekeken, maar voordat je dan op een snelweg bent, ben je zo een half uur verder, want alles 80km weg.
listiglistje schreef:Ik ben zelf verhuist van Brabant naar Ittervoort/Thorn Limburg, echt prachtige omgeving met heel veel voordelen![]()
Ik zit midden in een toeristisch gebied, prachtige natuur, natuurgebieden, bossen,
de maas stranden en met vele havens, terrassen, is erg veel te beleven (ook qua evenementen).
Dichtbij steden, Roermond, Heinsberg, Maaseik, Maasmechelen 10 a 20 minuten,
en Eindhoven, Maastricht, Valkenburg half uurtje. Dusseldorf, Aken, Genk, Hasselt 3 kwartier.
Ik zit 2 minuten van België en 20 minuten van Duitsland, erg voordelig boodschappen doen en tanken!
Veel werkgelegenheid in de buurt.
Hartelijk ontvangen hier door de buurt, super aardige mensen ook in het dorp en omgeving.
Het is erg bourgondisch leven hier, veel restaurants, boerderijwinkels, streekproducten.
Veel voorzieningen dichtbij, alles bij de hand.
Gunstige huizenprijzen en ook huur meer mogelijkheden.
Ik woon hier nu vanaf mei 2022 en het is echt geweldig wonen