Kleuter lekt door ‘s nachts, welke luierbroekjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Kleuter lekt door ‘s nachts, welke luierbroekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:13

Hier dat probleem al voor het 1e levensjaar. Wij gaan ook n maat groter dan en 2 luiers over elkaar..

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:18

Plaswekkers zijn ideaal. Mijn dochter was binnen een week, met de plaswekker slapen, zindelijk snachts. Ze vond het horloge dat er bij zat heel leuk omdat je er steeds een ander diertje op kon klikken.

https://vanlentsystems.com/incontinentie/noppy/

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 06:55

Liselot schreef:
Diddykong schreef:
Toevallig ook een gewone pamper geprobeerd ipv een broekje? Ik vond de broekjes eerder doorlekken namelijk, misschien ook omdat ze minder goed aansluiten.

Nee al heel lang niet meer, kan het wel eens proberen weer.
Nachtzindelijkheid is volgens een kennisje van mij (zij is beken, poep en plas therapeut) niet iets wat te trainen of te leren valt. De hersenen moeten een signaal gaan geven en zolang dat nog niet is kan je trainen tot je een ons weegt, maar heeft het geen zin.
Onze zoon was ook vrij laat snachts zindelijk, zal bij onze dochter waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Ik ga de luier en inlegger tips iig uitproberen!

Ik begreep dat een plaswekker juist wel heel fijn kan werken. Een vriendin van mij heeft deze een paar dagen gebruikt en toen was haar zoon snachts droog. Maar verder heb ik geen tips, 4,5 is volgens mij ook vrij jong om al snachts droog te blijven. Maar onze dochter was heel vlot zindelijk, ook snachts dus ik heb daar verder geen ervaring mee.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 07:32

Ik gebruikte destijds de Kruidvat luiers maat 6 plus, dus niet de broekjes. De broekjes lekten ze namelijk beide door. Was op de leeftijd van 3 jaar ongeveer. Dat werkte over het algemeen aardig goed!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:54

Suzanne F. schreef:
_Nadia_ schreef:
Nachtzindelijkheid is niet te trainen.. dat is hormonaal.

Tuurlijk kan je dat trainen. Eventueel potje naast het bed. Wekker zetten ‘s nachts.

Dat heeft daar niet altijd wat mee te maken hoor. M’n broertje heeft tot z’n 12e in bed geplast. Zit in de familie want mijn moeder en haar broers hadden hetzelfde.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:58

Mijn dochter is nu bijna 10 en heeft nog steeds met vlagen moeite met droog blijven. Het kan weken/maanden goed gaan en dan ineens 2 of 3 x mis gaan. Vaak bij spanning etc.

Ik heb daar niet zo moeite mee en dan wassen we alles weer. Zowel mijn man als ik waren ook pas heel laat nachtzindelijk. Het is niet anders.
Voor logeren en ponykamp enz hebben we pilletjes van de huisarts, dat werkt perfect en geeft haar rust genoeg om het goed te laten gaan.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:08

Qua leeftijd is ze nog wel erg jong voor een plaswekker. Dat zou ik pas rond een jaar of 7 doen, mocht het probleem dan nog bestaan zijn de pas op de leeftijd daar ook daadwerkelijk wat mee te kunnen. Niet ieder kind is op dezelfde leeftijd aan nachtzindelijkheid toe.

Wat kan helpen is de luier omdraaien, waarschijnlijk is ze een buikslaper? Op die manier loopt de urine in het brede deel van de luier en hielden we het hier goed droog.

Optie B als omdraaien niet werkt was voor mij om twee wasbare luiers voor 's nachts te kopen, die modellen zijn vaak groter en met de inlegluiers beter te regelen. Uiteindelijk niet zover gekomen bij de oudste overigens, hij was al snel zindelijk toen.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:41

Ik gebruik gewone luiers ipv broekjes.
Ik ben er nu weer 'ingetrapt' om broekjes te proberen en direct weer last van doorlekken. Ik ga toch weer terug op de gewone luiers. Die lopen minder snel over.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:59

En even extra laten plassen als jullie naar bed gaan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 14:07

Esther_r20 schreef:
En even extra laten plassen als jullie naar bed gaan?

Dat doen we al :)

Doorgaans slaapt ze op haar rug, dus dat gaat ook niet helemaal op.

Maandag komen een grotere maat huggies binnen, die ga ik eens een week proberen en als dat niet wat doet ga ik de andere tips uitproberen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:10

Hier ook een dochter van 4,5 en nog helemaal niet bezig met nacht zindelijkheid... Ze gaat voor het slapen nog plassen en krijgt daarna gewoon een luier maatje 6 aan van de kruidvat

Is ze smorgens droog zijn we daar blij mee "wat fijn" en als ze nat is "volgende keer beter"

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:29

Hier hielp het om de rand van de luier naar binnen te vouwen en daar nog een luier (normaal) overheen te doen. Misschien dat een strakke, maar hoge onderbroek die functie ook over zou kunnen nemen..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:14

Hier helpen de pampers maat 7 enorm goed en de mijne is nog 3.

Ik heb dus goede hoop dat de grotere maat gaat helpen! :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:29

Wij gebruikten de woezel en pip broekjes van de etos in maat 7.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 21:36

Onze dochter is heel skinny, is een maat 7 dan niet veel te groot?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:46

Mijn dochter is wel erg lang, maar slank en 7 van Woezel en Pip past nog maar net aan. Het valt te proberen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:00

Je hebt ook van die dry night nacht broekjes. Die zijn speciaal voor leeftijd 4 tot 7. Misschien kunnen die beter wat hebben dan gewone luiers? :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 08:08

Liselot schreef:

Onze dochter is bijna 4 en gewoon normaal postuur. Wij gebruiken de broekjes van pampers maat 7 nog voor de nacht. Erg tevreden. Woezel en pip vind ik wat kleiner vallen als pampers.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 09:04

Twilight schreef:
Je hebt ook van die dry night nacht broekjes. Die zijn speciaal voor leeftijd 4 tot 7. Misschien kunnen die beter wat hebben dan gewone luiers? :)

Die heb ik nu besteld van huggies om te proberen, had daar de 3-5 jaar van en daarmee lekt ze door

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 09:05

eridinges schreef:
Liselot schreef:

Onze dochter is bijna 4 en gewoon normaal postuur. Wij gebruiken de broekjes van pampers maat 7 nog voor de nacht. Erg tevreden. Woezel en pip vind ik wat kleiner vallen als pampers.

Nog iets om te overwegen dus, thanks!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:26

Hier Ninjama broekjes (zijn volgens mij ook van pampers). We hadden eerst pampers maat 8 maar ik wilde toch liever broekjes aangezien ze wel naar de wc gaat voor het slapen. dus we gebruiken hem als onderbroekje.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:59

Vervelend, TS.

Ik heb zelf geen kinderen, maar de mannen in onze familie plassen in hun bed tot ze een jaar of 12 tot zelfs 16 zijn - ze kunnen er ook niets aan doen. Overdag geen probleem hoor, 's nachts wel. De vrouwen hebben slechte knieën, we mankeren allemaal wel wat haha.

Allemaal liepen de mannen dokters af, en kregen ze een boel tips. Vanaf x uur niet meer drinken, wekker zetten 's nachts om te gaan plassen, .. Volgens mij bestaat er zelfs een plas-kamp, als ik het goed voorheb. Die hebben ze bij ons niet bezocht, maar het bestaat geloof ik wel.

De blaas geeft niet bij iedereen het signaal door "opstaan, ik moet plassen". Helaas.
Ze groeien er wel uit hoor - maar ondertussen is het natuurlijk best lastig. En dat "uitgroeien" kan nog jaren duren en is voor de kinderen zelf ook lastig ivm schooluitstapjes met overnachtingen, logeren/feestjes, ..

Na x uur niet meer drinken en de wekker zetten om 's nachts te plassen kan nog wel een ongelukje voorkomen. Maar het is natuurlijk wel intensief, die gebroken nachten.
Een waterdichte hoes er onder spaart de matras. En verder idd misschien een dubbel broekje ofzo, daar ken ik niet veel van, maar het klinkt me logisch in de oren.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:15

Ik zou ook gaan voor een wasbare inlegger er in doen om extra te absorberen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:34

Wat fijn om te lezen dat het ‘normaal’ is als nog niet compleet snachts zindelijk zijn op die leeftijd! Hier ook een meisje van 4.5 die snachts nog niet helemaal zindelijk is. Maar drinkt over het algemeen best veel, dus ook savonds na het eten nog. Laat haar wel minder drinken, maar ontneem het haar niet.
Dorst is dorst. Ook zodra wij zelf naar bed gaan laat ik haar nog plassen. Ene dag is ze droog, andere dag niet.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:31

Hier met bijna 5 ook niet zindelijk ‘s nachts. Ik laat het op z’n beloop en dan komt het vaak wel. Wij gebruiken Pampers Harmonie of Pampers Premium protection maat 6. De gewone en niet de broekjes. Die absorberen zo goed dat ik me niet kan voorstellen dat ze daar nog in zou doorlekken (als de pasvorm goed is).