“Soms is het handig om er geen probleem van te maken dat je een probleem hebt. Scheelt meteen weer een probleem.” Toepasselijk quote van Omdenken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yabloko schreef:Ik heb gewoon podiumvrees
daantjuhhh schreef:Yabloko schreef:Ik heb gewoon podiumvrees
Ik snap je wel hoor.
Ik heb zelf ook een hekel aan gefilmd worden.
Voor sommigen mensen is dat geen probleem, maar dat betekent niet dat iedereen dat heeft.
Ik maak ook echt nooit selfies of filmpjes waar ik zelf opsta. Bij meetingen heb ik de camera of uit of mijzelf heel klein in beeld.
Brainless schreef:pillow schreef:Mijn overbuurvrouw zit de hele dag voor het raam, die ziet mij ook altijd thuis komen. So what.
Dat is de gevaarlijkste beveiliging.. die beppen ook alles lekker door.
Little_Gift schreef:Het is maar waar je je in hemelsnaam aan kan ergeren en mee bezig houden zeg...
En dan woon je er zelfs maar tijdelijk... Ik weet niet of die buren wel happy moeten zijn dat je je zal willen voorstellen...
Kan me voorstellen dat er aangenamere buren bestaan...
Ik bedoel maar kom op nou, de ring deurbel, het bordje, de hond,de hond in het portiek tegen komen enz enz... Het is allemaal wel een issue bij jou hé?
Zinzi_jewel schreef:Ik heb een eufy , vergelijkbaar met Ring ! Kan beelden terug kijken maar opslaan moet ik apart doen, binnen 24 uur anders is het weg
En ik vindt het niet zo spannend als andere het hebben. Lekker makkelijk zelfs
Mri schreef:Dat er nog niks is gezegd over dat geluidje van de ring verbaasd mij
Standaard instelling is voor doven en slechthorende. Binnen hoor je het niet zo hard, maar buiten wel.
In mijn oude straat waren er heel wat ring deurbellen. Jeetje wat irritant, was het nou bij de buren 2 huizen verderop, bij de schuin overburen of aan de overkant 5 huizen de andere kant op?
Hoe dan ook, als je in de achtertuin zat dan hoorde je "ergens" een ring af gaan.
.
Exitium schreef:Klopt. Die nuance is er idd. Maar ik doelde eigenlijk op de (best grote) groep mensen die wel degelijk de straat erbij op heeft ipv enkel de voortuin of hem 24/7 aan heeft staan. Men weet vaak niet eens dat het niet mag, en koopt zo'n camera bij (bij wijze van) de MediaMarkt zonder verder bij na te denken.Je mag in principe niet de openbare weg filmen, tenzij het echt niet anders kan. Je kan met een Eufy (ik heb er hier ook een hangen) bijvoorbeeld zones instellen zodat enkel het stuk vlak voor je deur opgenomen wordt, en je kan de bel ook zo instellen dat deze alleen opneemt als er daadwerkelijk aangebeld wordt. Dat op dat moment de hal vlak voor je deur kort opgenomen wordt is minder een issue, omdat je het risico dan zoveel mogelijk beperkt hebt. Het zou zomaar kunnen dat de buren van TS hun bel zo ingesteld hebben staan.
Exitium schreef:Nee wat ik aangaf geld ook voor mobieltjes. Echter is de mobiel voor je neus houden duidelijk zichtbaar, dus zolang je geen mensen specifiek filmt (dus echt op hun focussen, niet als deel van de algemene massa. Geld natuurlijk niet voor mensen waar je toestemming voor hebt) en dat of niet buiten huishoudelijke kring versprijd of als niemand je vraagt hun niet te filmen zit je al snel goed als je op straat filmt.Wat betreft filmen op de openbare weg, wat je zegt klopt voor statische camera's, maar niet voor mobiele camera's. Ik mag je bijvoorbeeld gewoon met m'n telefoon filmen als je op straat loopt. Er komen pas regels bij kijken als je wil gaan publiceren.
Devic schreef:Maak je nu niet een beetje een probleem wat er niet is? Je woont hier maar tijdelijk. Je kan het ook positief zien: als er iets onguur of onveilig voorvalt in het portiek, filmt dat ding het waarschijnlijk ook. Zie het als een toevoeging aan je veiligheid ipv een probleem.
Je vooroordeel over de rottweiler is ook een beetje kort door de bocht. Je hebt het over argwaan naar e buitenwereld maar je kan er zelf ook wat van.