We worden oud...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:21

Ik ging met een vriendin altijd naar een telefooncel en daar belde we ongepaste nummers. :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:25

Ik had mijn bijbaantjes achtereenvolgens bij de Edah, Super de Boer en Konmar. Ook vergane glorie. Evenals de C1000 en Schlecker

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:27

Wat? Bestaat de Expo nog? Ik vond dat een geweldige winkel. Idd hoop geld heen gebracht en de nodige cadeautjes gekocht voor mensen uit mijn vriendenclub destijds. Ik mis ook de V&D vind het een hele fijne winkel. Heb er ook nog veel baby en kinderkleding voor onze dochter gekocht. Heel jammer dat die winkel niet meer bestaat.

En wat mis ik van vroeger...de Flevohof. Ik vind het nog steeds jammer dat ze daar een pretpark van gemaakt hebben. Beleef de dag van je leven in de Flevohof. Wie wil dat nou niet?

Edit: en het Land van Ooit natuurlijk. Kinderen zijn de baas. Dat vonden wij vroeger helemaal leuk.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:32

Oja de V en D. Die mis ik echt. Daar hadden ze gewoon alles. heerlijk. Pipoos hadden we ook hier, maar helaas weg. De Kijkshop was ook zoiets. In de vitrines van alles bekijken en via een papier de dingen bestellen en op halen bij de kassa.
Oja van die winkeltjes met wierook enzo. Hier in Enschede heb je nog De Blauwe maan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:33

Elisa2 schreef:
Ik vond de ponyclubs vroeger ook echt leuk. Carnaval doen met de ponyclub, carrousel rijden. Slalom race doen haha.

En de platenwinkel en videotheek ja, dat waren ook echt uitjes. Op zaterdag of zondag een paar films huren.

Ja, het was leuk bij de ponyclub, altijd wel wat te doen, en tijdens de wedstrijden was het ook gewoon gezellig, wat tegenwoordig heel bijzonder is. Ik heb er ook nog carnaval meegemaakt en een soort estafette met de pony's, moesten we water verplaatsen, zonder het op de pony of op de grond te laten vallen... dat lukte niet altijd. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:39

Bellatrix schreef:
Ik ging met een vriendin altijd naar een telefooncel en daar belde we ongepaste nummers. :')

O ja _O- Er was een nummer waar je als vrouw gratis naar kon bellen en dan werd je aan een willekeurige man gekoppeld. Mannen moesten wel betalen. Mijn beste vriendin vond het geweldig om daar vanuit een telefooncel voor de grap naar te bellen, maar ik durfde dat nooit :')

Oh ja, de Kijkshop, dat was ook zo’n heerlijke winkel :D

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:41

SusanH schreef:
Wat? Bestaat de Expo nog? Ik vond dat een geweldige winkel. Idd hoop geld heen gebracht en de nodige cadeautjes gekocht voor mensen uit mijn vriendenclub destijds. Ik mis ook de V&D vind het een hele fijne winkel. Heb er ook nog veel baby en kinderkleding voor onze dochter gekocht. Heel jammer dat die winkel niet meer bestaat.

En wat mis ik van vroeger...de Flevohof. Ik vind het nog steeds jammer dat ze daar een pretpark van gemaakt hebben. Beleef de dag van je leven in de Flevohof. Wie wil dat nou niet?

Edit: en het Land van Ooit natuurlijk. Kinderen zijn de baas. Dat vonden wij vroeger helemaal leuk.

Mijn oma heeft daar nog een paar dingen van in haar schuur liggen. Waarschijnlijk onder heel wat doeken haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:42

8nnemiek schreef:
Bellatrix schreef:

O ja _O- Er was een nummer waar je als vrouw gratis naar kon bellen en dan werd je aan een willekeurige man gekoppeld. Mannen moesten wel betalen. Mijn beste vriendin vond het geweldig om daar vanuit een telefooncel voor de grap naar te bellen, maar ik durfde dat nooit :')

Oh ja, de Kijkshop, dat was ook zo’n heerlijke winkel :D

06 4949. _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:45

Speciaal voor SuzanH

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:59

5 jaar lang bij de plaatselijke Filmclub videotheek gewerkt, verhuurden we " movieboxen" ( videorecorders) en Nintendos omdat niet iedereen die had :D. Was toentertijd een big booming.com business, kun je je nu niet meer voorstellen :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:03

Land van Ooit vond ik geweldig als kind!

Ahja Zoolgangster, die soort estafette deden wij ook. Met een lepel en een ei en dan ook van de pony af, door een hoepel gaan en weer opstappen en terug slalommen ofzoiets haha. Echt leuk!

Expo vond ik trouwens ook leuk, het duurde even voordat er een belletje ging rinkelen. :o

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 04:38

Bellatrix schreef:
De Free Record Shop ja! Daar heb ik heel wat cd's gekocht.

Ooit wandelde ik daar binnen en kon toen tickets kopen voor Tomorrowland-festival, gewoon een week voor het festival :+
Nu moet je een jaar op voorhand registreren en hopen dat je de website binnengeraakt :roll:

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 05:41

Ik lees iets over Pipoos: die winkel bestaat nog hoor! Hier zit in ieder geval een vestiging.

V&D, jaren gewerkt als scholier en student. M’n halve huisraad toen ik op kamers ging kwam er vandaan. Prijzencircus <3

Free Record Shop mis ik echt…

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 07:55

Een seizoen lang aan de buis gekluisterd zitten met de vraag wie JR in Dallas nu had vermoord.
Het zou nu onmogelijk zijn.

Dallas- Dynastie op de buis en de straten waren verlaten.
Leeg.
Net zo als met Mies Bouwmans een van de acht of telebingo.
Bij een van de acht zat je gezamenlijk “ het vraagteken !!!! Mee te brullen in de huiskamer.

Zo meeleven met een tv show

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:08

Mijn moeder zat ooit in Een van de Acht.
Man, toen dat werd uitgezonden kwam de hele buurt bij ons thuis kijken. Ik mocht zelfs opblijven.

En idd de Flevohof. Wat was dat leuk, en wat hadden mijn kinderen dat ook leuk gevonden.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:43

Ik mis de Body Shop en de free record shop. En Halfords, alles voor je fiets. V en D was voor de school spullen. Videotheken ook altijd vaste klant geweest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:48

De Body Shop is er toch nog gewoon?

De Expo ja! Eindeloos sneupen en alllllle posters bekijken. V&D mis ik ook, was een fijne winkel voor heel veel zaken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:55

Rivendell schreef:
Ik mis de Body Shop en de free record shop. En Halfords, alles voor je fiets. V en D was voor de school spullen. Videotheken ook altijd vaste klant geweest.

Bodyshop en Halfords bestaan beide nog hoor!

Expo en V&D waren geweldig idd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:58

The body shop ben ik vorig jaar nog binnen geweest :j Leuke winkel inderdaad.

Leuk dat Pipoos nog bestaat! Hier in de regio zijn ze helaas overal weg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:03

De v&d en dan daarin de Sephora ..
Inderdaad de videotheek, of van het snoepwinkeltje om de hoek met allemaal verschillende soorten suikerbommen snoepjes .. caramac en raider en colaflesjes en fireballs enzo :D

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:13

De pipoos is er bij mij in het centrum nog, ik wist helemaal niet dat het zo oud was!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:16

Ik ken dat dan weer helemaal niet. :=

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:22

Ik mis het postkantoor. En dan vooral de dagen vooraf aan de verkoop van concertkaarten van -in mijn geval- Bruce Springsteen. Met je slaapzakje voor de deur. Eten en drinken mee en zorgen dat je als 1 van de eersten een kaartje kunt bemachtigen. Pure nostalgie voor mij.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:24

Bellatrix schreef:

Oke ik moet ook bekennen dat ik dat ook gedaan heb. Vroeger waren de 06 nummer de ongepaste nummers. :')

Ik mis de V&D zo ontzettend hard. Wat mij betreft mochten alle kledingwinkels omvallen zolang de V&D maar bleef. Kleding, kinderspul, kussens, dekbedden, cadeautjes. Alles had je daar. En de LaPlace. Gelukkig bestaat die nog want hun frietjes zijn het allerlekkerste!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:28

Moon10 schreef:
Ik mis het postkantoor. En dan vooral de dagen vooraf aan de verkoop van concertkaarten van -in mijn geval- Bruce Springsteen. Met je slaapzakje voor de deur. Eten en drinken mee en zorgen dat je als 1 van de eersten een kaartje kunt bemachtigen. Pure nostalgie voor mij.

Oh gosh dat mis ik helemaal niet… :D
De desillusie als snachts voor t postkantoor gezeten had en precies voor mij de D&D tour uitverkocht was :')