Ilse_123 schreef:Goede tips worden er gegeven, heel fijn!
Mijn salaris is wel bespreekbaar, maar niet heel veel. Het is dagrecreatie CAO en we werken met functieomschrijvingen , dus zoals je in sommige branches daarin flink kan groeien bij goed werk is dat hier minder. Er is ook maar weinig mogelijk qua extra uren, er is nauwelijks verloop, maar ik kan het altijd aankaarten bij de baas.
Mijn huidige functie is erg flexibel, ik mag mijn eigen uren indelen, dat kan ook sochtends extra vroeg of tot savonds laat, in het weekend en deels thuis. Dus wat jullie zeggen Maja en Bribro ,met kleine kinderen is dit ideaal. Mijn vriend werkt in het onderwijs dus die kan niet zomaar naar huis als de opvang belt.
Ik werk nu via een bureau bij ambtelijke organisaties, maar heb ook jaren direct in dienst bij een gemeente gewerkt. Mijn ervaring is dat juist bij de overheid de secundaire arbeidsvoorwaarden goed te regelen zijn. Voor collega's met kinderen die onverwachts naar huis moesten bij een ziek kind was veel begrip en mogelijk. En door de coronapandemie is thuiswerken goed mogelijk. Meen dat op het moment de verdeling kantoor/thuis 50-50 is. Ik heb gemerkt dat ik veel thuis werken niet prettig vind, ik ben graag op de werkvloer omdat ik dan meer contact met collega's heb en meer feeling met het werk.
Als ik het zo lees heb je nu een super leuke baan in een hele toffe omgeving, maar is de kans ook groot dat de baan waarop je wil solliciteren heel erg leuk is. En eerlijk is eerlijk: altijd krap moeten leven met een leuke baan geeft ook stress.