Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:08

Ik stond ook ergens rond de 10 voor mijn woning, daar was werkelijk elk oppervlakte rood, paars, zwart, blauw (alles door elkaar ook) geverfd. Nou prima, daar kan ik wel doorheen kijken en ik weet hoe een verfkwast werkt. Heb er uiteindelijk maar drie jaar gewoond (wel met héél veel plezier), degene na mij had zoveel mazzel met alles keurig wit geschilderd :') de keuken, badkamer en toilet waren een paar jaar daarvoor nog vervangen - en godzijdank niet geverfd - dus het was gewoon echt een heel prima woning verder. Nou ja en het stond niet bekend als heel fantastische buurt, maar ja, dat is met sociale huur wel vaker. Was met mijn woning daarvoor ook. Ben er alleen maar aardige mensen tegengekomen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 19:13

Maar zouden dan echt vanwege een kleurtje mensen een woning weigeren? := Ik weet ook hoe een verfkwast werkt, en de dingen die ik minder fijn zou vinden aan een woning (locatie, geen balkon, dat soort dingen) weet je van tevoren. En tuurlijk, er kan altijd iets onverwachts zijn waardoor je ergens liever niet woont. Maar dan denk ik meer aan ongedierte of dat het blok ernaast een bouwput blijkt te zijn.

Je huisje wil je toch juist graag eigen maken, eventueel inclusief met een kwast in het rond? :=

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:14

Wij stonden op nummer 18 voor een woning, en aangeboden gekregen. Wij hadden die afgewezen omdat deze woning voor ons gewoon veel te smal was en ik vermoed voor heel veel andere mensen hetzelfde verhaal was.

Woning nummer 2 stonden wij op 48! die kregen we aangeboden en toen moesten we op gesprek, er was overlast in de buurt en ze waren bezig met een rechtzaak tegen de overlast veroorzaker. Wij zijn wezen kijken maar die woning was helemaal uitgeleefd. Was smerig, veel schade, super gehorig en had smalle trappen dus ook die hadden wij afgewezen.

Voor nummer 3, en ook het huis dat wij hebben geaccepteerd waren we nummer 6. Het had veel verf nodig, en uiteindelijk ook veel reparaties maar dat is allemaal keurig afgehandeld door onze verhuurder.
De buurt was een achterbuurt, maar de woningbouwvereniging was/is druk bezig met de problemen aan te pakken en nu wij hier zo'n 2 maanden wonen moet ik zeggen dat ik er niet heel veel last van heb.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:16

Koper schreef:
Actium ken ik niet eens, ik zie dat het voornamelijk Drenthe en omgeving is. Net de verkeerde regio voor mij :)

Wees niet getreurd ik heb heel veel ellende met actium. Iets met een nieuwbouwhuis wat heel slecht gebouwd is en wat ik onlangs heb moeten verlaten voor een renovatie van min 1,5 jaar. -O-

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:21

Koper schreef:
Maar zouden dan echt vanwege een kleurtje mensen een woning weigeren? := Ik weet ook hoe een verfkwast werkt, en de dingen die ik minder fijn zou vinden aan een woning (locatie, geen balkon, dat soort dingen) weet je van tevoren. En tuurlijk, er kan altijd iets onverwachts zijn waardoor je ergens liever niet woont. Maar dan denk ik meer aan ongedierte of dat het blok ernaast een bouwput blijkt te zijn.

Je huisje wil je toch juist graag eigen maken, eventueel inclusief met een kwast in het rond? :=

Blijkbaar wel ja, nu kreeg je ook wel het gevoel dat je hallucineerde als je daar binnen rondliep maar het was zo'n fijne lichte woning. Was trouwens wel drie hoog zonder lift, interesseerde mij ook niet zo maar heb genoeg klachten van bezoek gehad :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 19:24

Je hebt daar vast erg mooie benen gekregen Nayan :P

@Zeeuwsemeid wat fijn dat de woningbouw de reparaties enz heeft opgelost :)

Nog iets minder dan 4 uur en dan is de reactietermijn voorbij := Het zou zo fijn zijn om weer ergens te wonen waar mijn spullen ook naartoe kunnen. Die staan al maanden in een opslag ;(

tiwi1969

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:09

Ik heb gehad dat nummer 13 mijn geluksgetal was, appartement was steeds afgewezen omdat er twee slaapkamers bij elkaar waren getrokken. Kinderen waren nog klein en ik heb dit opgelost door een wand van kasten in het midden te maken.

Was een afbraak flat voor een jaar of 5, later met urgentie een mooie eengezinswoning gekregen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:22

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt denk ik. Veel mensen vinden het bij mijn woning een probleem dat je geen parkeerplek hebt. Daarnaast is het een drukke baan. Dat heeft voordelen: verbinding naar enkele steden, maar ook nadelen (geluid). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Veel succes met wachten! Hopelijk ben jij de gelukkige

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:03

Hier destijds 2 woningen gereageerd in 1 weekend: 1 via Accolade (stond ik nr 2), 1 via WoonFriesland (oorspronkelijk was ik nr 6, maar op vrijdag kwam bericht dat ik ineens 1 stond ergens 5 weigeringen). Met name die laatste wbv was redelijk, euh.... Pusherig :=. Alles moest snel, sneller, snelst. En sowieso zijn mijn ervaringen met hun niet heel best. Maar toe maar, op papier leek het een geweldig huis op een geweldige plek. Alleen ik was dus nr 6, dus er hadden al 5 geweigerd. Wbv vertelde niet waarom en wou ook niks zeggen. Bij bezichtiging op maandagochtend werden er gelukkig wel wat dingen duidelijk, waaronder een heel erg akelig blokkerig huis, 2 ruimten die op papier inloopkasten waren van een meter bij een meter maar in werkelijkheid beiden niet bruikbaar wegens ketel in de ene en afzuigsysteem in de andere ruimte (waardoor je vrijwel geen opbergruimte over hield, omdat je in de praktijk ook geen berging bleek te hebben), ramen op de bovenverdieping op 1,80 hoogte (dus niet naar buiten kunnen kijken) en vocht. Heel veel vocht. Geen van die dingen haalde je er op papier uit.

Ik vond het wel een ingewikkelde keuze, maar was dus uiteindelijk nummer 6 die hem niet wou hebben. Gelukkig bleek op maandag dat nr 1 van het andere huis hem niet wou hebben vanwege te grote tuin eromheen waardoor ik ineens 1 was, dus toen ben ik daar voor gegaan. En ik denk achteraf een goede keuze.

Dus ik duim voor je, maar ook duim ik voor je dat het in werkelijkheid is wat het op papier lijkt! Nog een uurtje!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 22:18

Dat van die kast had ik inderdaad rekening mee gehouden, op de plattegrond zit die tussen de badkamer en de keuken in ;) Er is een berging buiten de woning, en dan nog een fietsenstalling.

Ben vooral bang voor dingen als vocht, tocht en enkel glas enzo :=

In elk geval superfijn dat jij nu een grote tuin hebt Lalidan :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 23:23

Hij is nu van de website af, dus ik gauw inloggen en kijken bij "mijn reacties" om te zien hoeveelste ik geworden was.

Staat er: nog niet bekend :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:24

:')

Geduld is een schone zaak. :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 23:27

Ik wil het wetennnnnnnnn :')

Maar misschien moet er eerst een echt mens aan te pas komen en staat het er pas maandag :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:35

Ga daar maar vanuit. Slaap lekker. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 23:37

Jij ook, in je lekke paleis :D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:41

Hahaha dat duurde bij mij ook wel even idd, denk een dag of 3? Zodra je aan de beurt bent gaat het snel en moet je behoorlijk vlot alles aanleveren en bezichtigen etc.

Ik stond op nummer 9 en heb de woning ook gekregen. Ik denk dat het een combinatie van factoren was hier:
- 3e verdieping zonder lift
- Onlogische indeling op de plattegrond (opgelost in het echt)
- Overlast in de buurt van hangjeugd
- Vrij hoge huur voor sociale huur
- Nummer 6 had oorspronkelijk geaccepteerd, en heeft het een maand gehuurd maar is toch geweigerd/heeft opgezegd zonder dat ik de reden weet. Daardoor zat er heel lang tussen de sluiting van het inschrijven en de uitnodiging voor de bezichtiging. Nummer 7&8 zijn niet op de bezichtiging geweest waardoor ik de eerste keuze had.

Ik woon er inmiddels naar volle tevredenheid al een aantal maanden en ben het heel rustig aan aan het verven/behangen. Tot nu toe een keer politie voor de deur gehad vanwege hangjeugd en nu is het al een hele tijd rustig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 23:46

Haha, ik ben gewoon te ongeduldig :P Zie vanzelf wel de mail verschijnen als ik in aanmerking kom.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:48

Jaren naar tevredenheid gewoond in een kleine beneden woning, waar ik op plaats 21 startte. Dit was in 2002 in Leiden in de Hakbijlenbuurt. Alle huurwoningen (duplex) daar hadden een tuin of balkon alleen deze niet want het was een benedenhoekwoning. Ik vermoed dat de woning daarom door meerdere mensen was afgewezen. Natuurlijk was de tuin(tje) een gemis op warme dagen, maar ik was er toen evengoed erg blij mee. Ik kwam van een studentenkamer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:16

Ik ben benieuwd! Lees even mee :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:37

Adrija schreef:
Jaren naar tevredenheid gewoond in een kleine beneden woning, waar ik op plaats 21 startte. Dit was in 2002 in Leiden in de Hakbijlenbuurt. Alle huurwoningen (duplex) daar hadden een tuin of balkon alleen deze niet want het was een benedenhoekwoning. Ik vermoed dat de woning daarom door meerdere mensen was afgewezen. Natuurlijk was de tuin(tje) een gemis op warme dagen, maar ik was er toen evengoed erg blij mee. Ik kwam van een studentenkamer.

De Hakbijlenbuurt _O- What's in a name!?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 01:24

Het staat er nu wel. En er waren 7 mensen sneller dan ik :\

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 02:13

Ach, wat jammer Koper. Maar er komt wel iets voor jou! :(:)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 03:12

Dat is jammer Koper.

Zelf heb ik 3 maanden geleden ook een woning geweigerd, ik was 3e. En uiteindelijk heeft de 6e hem genomen. Ik had geen goed/fijn gevoel in het huis. Het was oud, vies en muf. Verf bladderde van het plafond in de douche door de schimmel. Koud en vochtig. Gipswanden tussen de kamers.

Laatst stond ik eerste bij een woning en die heb ik geaccepteerd. Daar had ik een goed gevoel bij of in ieder geval geen slechte. Ik zie mij daar wel wonen. Alleen de badkamer vond ik niks, maar wilde het niet daarop afwijzen. Zit wel een nieuwe wc-pot in en er kwam nog een nieuwe douchekraan enz in. En twijfels over mogelijk overlast van de buurman, maar op hoop van zegen. Het huis wat ik nu heb en die daarvoor waren ook niet perfect.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 08:54

Jammer Koper, maar misschien heb je mazzel en zeggen de eerste 6 weer af.......duim duim hopen op een wonder

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:28

Oh wat balen zeg!!