Naboo schreef:Ik denk dat ik het voor mezelf wel wat duidelijker heb nu. Ik wil sowieso iets met de muziek/piano. Of het nou conservatorium is of vaktherapie. Muziektherapeut worden lijkt me ook prachtig, vooral omdat ik dan idd dat stukje social work/zorg en muziek combineer. Maar ik wil me ook heel graag ontwikkelen op mijn instrument en weet niet of je bij de opleiding muziektherapie ook echt les krijgt op je (hoofd)instrument... Maar goed, ik kan altijd pianoles naast mijn opleiding nemen.
Ik denk dat ik gewoon die auditie ga doen in april (en daar nu heel hard voor oefenen!!), en me ook aanmeld voor muziektherapie. Ik ga het in ieder geval proberen, die auditie. Wel ga ik eerst overleggen met mijn ouders, studiebegeleider, pianodocent etc. Als het conservatorium het niet wordt, kan ik daarna in ieder geval muziektherapie doen
Wel een heel ding hoor, switchen van opleiding. Ik was altijd zo zeker van Social Work, ben helemaal vanuit West friesland verhuisd naar Ede voor deze studie aan de christelijke hogeschool. En ik heb het wel naar mijn zin, maar ik wil gewoon zo graag iets met die muziek. Ik vind het ook lastig om m'n ouders hierover in te lichten, omdat ze zoveel betalen voor me (omdat ik op kamers woon). En als ik dus switch van opleiding, voelt dit jaar als weggegooid geld.Maar goed, wat is 1 jaar op een heel leven werken...
Heel verstandig. Informeer naar de eisen...
Bij mij thuis was het andersom, ik wilde niet de muziek in (teveel stress, zag 8 uur per dag studeren niet zitten, en de lange reizen naar concerten, nooit klaar zijn...) en dat vonden mijn ouders en de rest van de familie maar knap moeilijk...