_Nancy schreef:Ergens vind ik het wel een beetje gek, jullie zijn nu 2 jaar samen?
Dus jullie hebben al minstens 1 en misschien al 2 kerstvieringen gehad. Hoe zijn die toen gegaan?
Ze zijn 15 en 17 en zitten nog in hun neefjes- en nichtjesbubbel? Ik weet niet of het aan de bewoording ligt, maar dit klinkt beetje 'kinderachtig' voor iemand die (voor de wet) bijna volwassen zou moeten zijn en ook van 15 vind ik het wel bijzonder.
(Waarschijnlijk komt dit ook door mijn eigen ervaring met de kinderen (van nu bijna 10 en 14 jaar) van mijn man, die zijn juist net als de kinderen van jouw vriend, heel enthousiast en hoe meer mensen hoe gezelliger.)
En verder zeg je: "Tussen de 4 kinderen gaat het best goed, maar ze vinden het dus lastig wanneer die kinderen erbij zijn als zij met hun neefjes en nichtjes zijn."
Waarom zou dit zijn? Jaloezie misschien? Want tussen de 4 samen gaat het wel goed geef je aan.
Ik snap je vriend wel hoor, ik zou eigenlijk hetzelfde denken als hij. Waarom mogen mijn kinderen niet mee? Echt niet tof eigenlijk.
Het eerste jaar hebben we apart gevierd, vorig jaar alleen wij bij onze beide families mee.
Ja we zijn best een hechte familie vanuit mijn ouderlijk gezin, het was ook een plek waar alles normaal en fijn was en bleef terwijl bij hun vader vanalles aan de hand was. Ik denk ook dat dat heel erg mee speelt. Ik denk niet zozeer jaloezie, als wel wat ik schreef, het gevoel dat ze er verantwoordelijk voor zijn dat iedereen het leuk heeft. Ze vonden het eerst ook lastig dat ik ook leuk met die kinderen omga bijvoorbeeld, voelt een beetje als een hechtingsdingetje, ze zijn heel hard geraakt daarin.
Mijn vriend zien ze al niet vaak, echt maar een paar keer per jaar, zijn kinderen nog minder. Echt samengesteld zijn we dus inderdaad niet en gezien de leeftijd van mijn kinderen wordt het dat ook niet meer. Ik snap mijn vriend ook wel, maar dat maakt de situatie niet anders...
@Tink, nou voor die van mij is het wel te overzien, familie van mij, familie van hun vader.
@Esmee, dankjewel voor je verhaal, dat klinkt helemaal heftig. Ik sta er net zo in eerlijk gezegd, ik snap ook niet hoe dat bij veel mensen goed gaat

.
Wel fijn dat je wel goed contact hebt nog!
@senna21, ja zo voel ik het ook