Omgaan met mensen zonder klik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 14:04

Hutcherson schreef:
Als het op een of andere manier kan probeer ik die mensen te mijden.
Maar ik ben daarin een aparte. Sociale dingen kosten mij energie als ambivert.(dus introvert van nature, extravert door training).
In die zin heb ik mijn eigen bedrijf en personeel. (zelf gekozen) en ik merk ook dat clienten/klanten vaak stoppen met hun behandeling bij mij als het niet klikt. Logisch, want je klik bepaalt de effectiviteit van de behandeling blijkt uit onderzoek. Dus dat probleem lost zichzelf vaak op.
Familie waar ik niks mee heb, zie ik niet meer. Woon 200 km verderop dus dan doe je die moeite niet meer zonder klik.
En ik heb mn paarden al jaren in eigen beheer dus ook no problem met stalgenoten. En anders paste ik me vaak aan naar tijden waarop ik alleen was.

Ik ben dan denk ik ook ambivert; ben erg op mezelf en sociale contacten kost mij over het algemeen energie maar ik heb wel geleerd extravert te kunnen zijn. Alleen, dat stukje van er boven staan, daar struggle ik mee...

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 14:07

rien10 schreef:
lletam schreef:
Heb je zeker een punt. Maar ik heb ook 's meegemaakt dat de andere persoon het me wél kwalijk nam want "jij (ik dus) zegt verder nooit wat" . Eh ja dus?! Dat maakt me wel onzeker dan ..

Dat je niets zegt, klopt.
De vraag is: wat maakt dat jij daar onzeker van word?

Goeie vraag: mensen die heel direct zijn, veel zelfvertrouwen lijken te hebben. Op een 1 of andere manier raak ik daar door geïntimideerd

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:37

lletam schreef:
Hutcherson schreef:
Als het op een of andere manier kan probeer ik die mensen te mijden.
Maar ik ben daarin een aparte. Sociale dingen kosten mij energie als ambivert.(dus introvert van nature, extravert door training).
In die zin heb ik mijn eigen bedrijf en personeel. (zelf gekozen) en ik merk ook dat clienten/klanten vaak stoppen met hun behandeling bij mij als het niet klikt. Logisch, want je klik bepaalt de effectiviteit van de behandeling blijkt uit onderzoek. Dus dat probleem lost zichzelf vaak op.
Familie waar ik niks mee heb, zie ik niet meer. Woon 200 km verderop dus dan doe je die moeite niet meer zonder klik.
En ik heb mn paarden al jaren in eigen beheer dus ook no problem met stalgenoten. En anders paste ik me vaak aan naar tijden waarop ik alleen was.

Ik ben dan denk ik ook ambivert; ben erg op mezelf en sociale contacten kost mij over het algemeen energie maar ik heb wel geleerd extravert te kunnen zijn. Alleen, dat stukje van er boven staan, daar struggle ik mee...

Extravert zijn is niet iets wat je kunt leren.
Mensen die extravert zijn laden op van contact met andere mensen, mensen die introvert zijn laden daar niet van op maar laden op van rust.

Wat jij heb geleerd is blijkbaar te pleasen en je altijd aan te passen aan mensen en dat kost je energie.

Century

Re: Omgaan met mensen zonder klik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:54

Veel introverten hebben geleerd extrovert gedrag te vertonen omdat dat soms nodig is en ook vaak als iets positiefs wordt beschouwd in de maatschappij. Maar dat maakt je niet ineens extrovert of ambivert.

Het is juist goed om te leren het te omhelzen, hoe je bent :) Er is niets mis met stiltes en je hoeft niet met iedereen door één deur te kunnen; als je niet met mensen wilt of kunt praten dan is dat prima. Dat maakt je niet meer of minder waard.

Die persoon die zegt 'jij zegt nooit wat', houdt die het gesprek dan wel gaande?
En al is dat zo, je bent niet verplicht met mensen te praten. :)
Mensen die direct zijn of veel zelfvertrouwen lijken te hebben kunnen ook nog steeds heel onzeker zijn en dat op die manier verbloemen. Het kan zo lijken, maar veel mensen zijn stiekem toch onzeker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:56

En als je geïntimideerd bent, dan moet je aardig doen?
Ik snap niet wat het een met het ander te maken heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:05

Ik ben erg extravert, ik weet, je verwacht het niet van mij.

Maar als ik geen klik heb met iemand dan laat ik diegene gewoon links liggen. Ik wissel beleefdheden uit maar ik houd me erg op de vlakte terwijl ik normaal gesproken erg open ben.

En als ik merk dat mijn gesprekspartner erg timide of onzeker is, pas ik me aan. Ik vind het zelf ook niet fijn als iemand heel veel ruimte inneemt. Toevallig laatst op een feestje iemand die óveral een mening over had en die continue moest delen. Dan ga ik gewoon ergens anders staan, zo geen zin in.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:28

Introvert staat niet gelijk aan onzeker. Introverte mensen kunnen prima heel sterk in hun schoenen staan.
Extroverte mensen kunnen ook vreselijk onzeker zijn.

TS, ik denk dat het zinvol is om al dan niet met hulp uit te vinden hoe je wat tevredener kunt worden met jezelf zodat je je niet meer onzeker hoeft te voelen over het feit dat je gewoon wat meer op jezelf bent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:31

Sizzle schreef:
Introvert staat niet gelijk aan onzeker. Introverte mensen kunnen prima heel sterk in hun schoenen staan.

TS, ik denk dat het zinvol is om al dan niet met hulp uit te vinden hoe je wat tevredener kunt worden met jezelf zodat je je niet meer onzeker hoeft te voelen over het feit dat je gewoon wat meer op jezelf bent.

Was dat een reactie op mij? Want dat onderscheid kan ik wel maken, daarom heb ik timide en onzeker expres apart benoemd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:55

Nee, meer voor TS. Gewoon voor de zekerheid om aan te geven dat onzekerheid niet komt komt omdat ze introvert aangelegt is.
Veel mensen schuiven namelijk verlegen en introvert op 1 grote hoop maar dat is onjuist.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:20

Weet je, met alle mensen die ik op werk/stal of in het dagelijks leven tegen kom, is het onmogelijk om met iedereen een klik te hebben.
Daarbij ben ik dus ook introvert, dus ik heb ook niet de behoefte om met iedereen een gesprek te voeren.

Tuurlijk, ik groet mensen gewoon. En soms maak ik een praatje. Op stal gaat dat vrij makkelijk, op werk ook wel. Maar dat hoeft van mij echt niet altijd.

Weet niet wat anderen daarvan denken. Het interesseert me eigenlijk ook niet zo veel. Lekker iedereen zn ding laten doen. Zolang ik niet onbeschoft ben tegen anderen, vind ik niet dat ik mijn gedrag aan hoef te passen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:22

Ik ben introvert én assertief :D. En inderdaad, de meeste mensen verwachten dat niet, die denken dat je vooral stilletjes in een hoekje wil zitten }> .

TS, ik ga vooral "zakelijk" om met de mensen waar ik geen klik mee heb. Ik ben beleefd tegen ze, maak een kort praatje, en ga verder mijn eigen gang. Misschien vinden ze dat niet leuk, dat weet ik niet, maar ik zorg dat we kunnen samenwerken als het moet, en verder beperk ik het contact tot het hoogst nodige.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 17:28

verootjoo schreef:
Mensen die extravert zijn laden op van contact met andere mensen, mensen die introvert zijn laden daar niet van op maar laden op van rust.

Wat jij heb geleerd is blijkbaar te pleasen en je altijd aan te passen aan mensen en dat kost je energie.

Zo ja. Daar zeg je wat...

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 17:30

Century schreef:
Veel introverten hebben geleerd extrovert gedrag te vertonen omdat dat soms nodig is en ook vaak als iets positiefs wordt beschouwd in de maatschappij. Maar dat maakt je niet ineens extrovert of ambivert.

Het is juist goed om te leren het te omhelzen, hoe je bent :) Er is niets mis met stiltes en je hoeft niet met iedereen door één deur te kunnen; als je niet met mensen wilt of kunt praten dan is dat prima. Dat maakt je niet meer of minder waard.

Die persoon die zegt 'jij zegt nooit wat', houdt die het gesprek dan wel gaande?
En al is dat zo, je bent niet verplicht met mensen te praten. :)
Mensen die direct zijn of veel zelfvertrouwen lijken te hebben kunnen ook nog steeds heel onzeker zijn en dat op die manier verbloemen. Het kan zo lijken, maar veel mensen zijn stiekem toch onzeker.

Dat denk ik ook hoor. Ik lijk namelijk ook heel zeker (althans wat ik zo hoor) maar dat is dus niet zo

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 17:38

Introverte mensen kunnen prima heel sterk in
hun schoenen staan.

TS, ik denk dat het zinvol is om al dan niet met hulp uit te vinden hoe je wat tevredener kunt worden met jezelf zodat je je niet meer onzeker hoeft te voelen over het feit dat je gewoon wat meer op jezelf bent.[/quote]

Ik moet dat inderdaad niet door elkaar halen. Ik krijg geen energie van mensen en ben graag op mezelf dus denk wel introvert.
Ik ben me inmiddels wel aardig bewust van hoe ik in elkaar steekt, al dan niet door inderdaad hulp/coaching.
Maar goed, ik zit dus nu met een situatie waar ik dus niet zo goed raad mee weet.
Jullie reacties zijn wel fijn om te relativeren :)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:49

Dat zijn mensen waar je het beste alleen noodzakelijk contact mee zou kunnen voeren denk ik. Het is al eerder benoemd, maar anders kost het je veel energie.

Ik denk namelijk dat jij in die situatie de enige bent die er last van heeft. De ander is daar waarschijnlijk helemaal niet mee bezig omdat hij/zij op zijn eigen manier weer bezig is met eigen strubbelingen.

Ik herken het overigens wel hoor. Omdat ik ziek ben geweest moest ik er wel over na gaan denken hoe ik energielekken kan voorkomen. Dat doe ik dus door mijn eigen advies wat ik jou nu geef op te volgen. Ik kan je vertellen: Er verandert echt helemaal niets haha.

Succes!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:32

lletam schreef:
@ pateeke: is ook zo, maar als ik een keer iets assertiever uit de hoek kom, dan komt dat de sfeer meestal niet ten goede en dat kan ik dan slecht loslaten.
En inderdaad, de een vindt die stilte ook prima, de ander niet maar wie heeft dan een probleem

Mensen zijn het wellicht niet gewend van je dat je assertiever uit de hoek komt en vinden het waarschijnlijk wel prima als je niet assertief bent. Dus ja de kans is reëel dat in het begin anderen het niet op prijs stellen als je je assertiever opstelt. Maar dat is dan niet jou probleem. Jij mag net als anderen je grenzen, emoties, sterkten en minder sterke kanten hebben.
En naast mensen die het wellicht niet prettig zullen vinden als je je assertief opstelt, zullen er ook mensen zijn die het net wel fijn vinden dat je je grenzen aangeeft. Grenzen aangeven, is ook de ander duidelijkheid geven. De manier waarop je zulke dingen aangeeft, speelt wel een rol. Zolang je vanuit jezelf spreekt, niets invult voor anderen en je ook de ander zijn grens / emoties / beleving respecteert en er laat zijn, zeg of doe je niets verkeerd.

Als de ander een stilte niet OK vindt, is dat toch de ander zijn probleem? De ander ervaart stilte als ongemakkelijk, vervelend,.... Dat kan en dat mag. Het zegt echter weinig over jou of jouw beleving. Jij kan diezelfde stilte wel aangenaam, goed,... vinden. En ook dat mag. Beide kunnen naast elkaar bestaan. Als de ander er last van heeft, kan hij/zij toch ook een gesprek aanknopen? En je kan ook altijd - als je dat wil - het gesprek aangaan over hoe jullie elkaar meer tegemoet kunnen komen...

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:14

Joh, ik heb met bijna niemand een klik.

Ik ga er gewoon vanuit dat niemand mij mag en dat niemand mij iets te bieden heeft buiten het strikt noodzakelijke. Mijn baas biedt mij mijn taken, het winkelpersoneel biedt mij de winkel, mijn instructrice levert mij de instructies. En net zo ben ik er voor hen alleen maar om werk te verrichten, zooi te kopen en diensten af te nemen. Een glimlach oké, maar dat is het dan ook. Zodra de mensheid en ik van elkaar hebben wat ze nodig hebben, is het contact voorbij.
Afbeelding

Alleen voor mijn familie maak ik een uitzondering. En dat is prima zo.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:25

Mijn instelling is.. iedereen heeft wat moois het is bij sommige alleen soms flink zoeken
Met deze instelling ging ik in een bouwmarkt werken ondanks de eigenschap geen mensen mens te zijn.. en ik ben het nog steeds niet maar heb al die jaren heerlijk gewerkt en veel geleerd.
maar niks moet alleen als jij het zelf wilt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:48

verootjoo schreef:
lletam schreef:

Als je jezelf heel goed kent en erkent en accepteerd, weet je wat je zwaktes zijn. Als introvert is dat het sociale aspect.
Dat is geen ramp, maar wel lastig als je een sociaal beroep hebt. Je moet enkel goed je eigen grenzen voelen, overwegingen moeten maken en grenzen kunnen hanteren.
Al mijn kennissen, vrienden weten dat ik niet naar verjaardagen kom, niet met hele groepen wil afspreken en dat ik het niet waardeer als ze ineens voor mn deur staan.
Een nieuwe kennismaking met iemand prive kost me heel veel energie. Net als een verjaardag.
Echter heb ik dus een heel sociaal beroep. Daarin neem ik leiding in gesprekken, informeer mensen, help ze keuzes maken, leef me in, en ben ook echt een grappenmaker. Zie mensen graag lachen.
Echter met 3 clienten op 1 dag krijg ik migraine.
Dus ik level mn energie met wat de situatie vraagt. Van nature blijf ik een ras introvert die liefst thuis is en liever geen nieuwe mensen ontmoet of prietpraatjes maakt. Maar de mensen die mij kennen (zelfs die me redelijk goed kennen zoals mn collega's) zouden mij nooit als introvert wegzetten. Iedereen kijkt me vreemd aan als ik zegt dat mn zwakte op het sociale stuk ligt.

Extravert zijn kan je leren. Ik heb het geleerd door mn opleidingen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 23:48

musiqolog schreef:
Joh, ik heb met bijna niemand een klik.

Ik ga er gewoon vanuit dat niemand mij mag en dat niemand mij iets te bieden heeft buiten het strikt noodzakelijke. Mijn baas biedt mij mijn taken, het winkelpersoneel biedt mij de winkel, mijn instructrice levert mij de instructies. En net zo ben ik er voor hen alleen maar om werk te verrichten, zooi te kopen en diensten af te nemen. Een glimlach oké, maar dat is het dan ook. Zodra de mensheid en ik van elkaar hebben wat ze nodig hebben, is het contact voorbij.
[ [url=m/sCSvtg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen voor mijn familie maak ik een uitzondering. En dat is prima zo.

Waar kan ik dit kopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 01:08

Loslaten, loslaten en nog eens loslaten.

Het is onmogelijk om met iedereen een klik te hebben. De wijze woorden die ik ooit hoorde je kan beter 1 iemand tegen je hebben dan 10.

Hoe vermoeiend zou het zijn als iedereen je maar aardig vond en jij ook iedereen. Je kan niet met iedereen dezelfde raakvlakken hebben dat is eigenlijk gewoon heel normaal.

Ik was ook enorm een pleaser , wou dat iedereen mij leuk en aardig vond en vond het vreselijk om bij iemand een fout te maken. Joh wat deed ik mijzelf zo onbewust een hoop stress aan. Totdat ik gigantisch op mijn b*k ging.

Ongemakkelijke momenten , wie heeft ze niet? Ik scoor er elke dag met bekenden en onbekenden wel een paar. Dit kan ook vervelend zijn , maar in de meeste gevallen goed af te handelen met humor.

Mensen vinden mij heel toegankelijk als persoon en maken gemakkelijk een praatje , betekend niet dat ik met iedereen een klik heb , zou ik ook vermoeiend vinden overigens.

Op mijn werk heb ik echt moeten investeren in de ander , wie ze zijn , wat zijn hun normen en waarden en wat voor positie hebben ze onderling in het team. In het begin moesten ze echt niks van mij hebben en wisten ze zichzelf geen houding te geven ( ik soms ook niet) waardoor het zeer ongemakkelijk kon worden. Maar desondanks bleef ik uiteraard zoveel mogelijk mijzelf maar ben wel rustiger dan mensen die mij beter kennen. Maar door de open en toegankelijke houding en steeds weer open staan om iets op te bouwen gaf vertrouwen van mijn collega's dat ik wel oké was. Goed voordat ik afdwaal jaar later en ik bouwde met iedereen een soort band op. Met de een vanwege gelijk hobby's, met de ander door leeftijd en weer met een ander door dezelfde humor

Vindt ik ze allemaal aardig , ja heb ik met iedereen een klik , nee een aantal blijven afstandelijk en willen duidelijk geen band. Daar heb ik ook wel een band mee maar op een ander en lager pitje. Maar ik sta er wel elke keer voor open en blijf hierin ook zo nu en dan in investeren. Voor de basis om samen te werken is het oké en stoor ik mij er niet aan dat ze geen klik met mij hebben. Kwestie van dat loslaten en maar denken het is wat het is. Eraan storen heeft geen zin , ik kom daar voor mijn werk en de collega's zijn leuk meegenomen , maar ik ben daar voor mijn cliënten.

Met mijn cliënten heb ik ook niet allemaal een klik , een paar heb ik gewoon niks tot een klein beetje mee. Maar ook dan blijf ik wel openstaan om de onvoorwaardelijke band op te bouwen en dit ook steeds te blijven doen. En ongetwijfeld zullen er ook cliënten zijn die niks met mij hebben. Maar in de basis is het oké en weten we wat we van elkaar verwachten. Voor de rest is het echt loslaten en nogmaals beter 1 dan 10 tegen je.

En wat mij nu vooral heeft geholpen is vragen aan collega's wat ze nu zo lastig vonden aan mij en waarom ze zo terughoudend waren. Conclusie ze vonden het net zo ongemakkelijk en wisten zichzelf daar geen houding om te geven. Een aantal zelfs bang om zich voor gek te zetten. Dit soort gesprekken hebben enorm geholpen! En ja ik kreeg ook wel te horen van ik vond je raar in het begin ( overigens een van mijn nu favo collega's).

Dus conclusie iedereen heeft dit , het is meer de zaak hoe ga je er mee om? En dan is het toch echt loslaten dat niet iedereen je aardig kan vinden en andersom net zo. Het heeft mij zoveel verademing en vooral rust gegeven dat ik mijzelf die lat niet meer opleg.

En sinds ik dat doe , merk ik juist dat mensen meer naar mij toetrekken. Als je jezelf maar bent komen de juiste mensen naar je toe. De rest is bijzaak en zou niet al te belangrijk moeten zijn. En de ongemakkelijke momenten gewoon aangaan en er een ster in worden *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 08:05

Hutcherson schreef:
verootjoo schreef:

Als je jezelf heel goed kent en erkent en accepteerd, weet je wat je zwaktes zijn. Als introvert is dat het sociale aspect.

Echter heb ik dus een heel sociaal beroep. Daarin neem ik leiding in gesprekken, informeer mensen, help ze keuzes maken, leef me in, en ben ook echt een grappenmaker.

Extravert zijn kan je leren. Ik heb het geleerd door mn opleidingen.

Wat jij beschrijft is niet wat extravert zijn betekent :)

Introvert betekent ook niet dat je sociaal zwak bent.

Ik ben ook een echte introvert, werk als hulpverlener en dit kost me geen energie. Ik denk ook juist dat introverte mensen heel goed zijn in de zorg.

Extra/introvert gaat over de manier van opladen, niet over je sociale vaardigheden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:23

Ik denk dat het er vanaf hangt wie die persoon voor jou is.

Een collega - sja, het maakt de sfeer en het werk nou eenmaal aangenamer als je inderdaad een klik hebt met iemand waar je 8u per dag op moet kijken. Dat is gewoon zo. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat die klik er niet is, en uiteindelijk moét dat ook niet.
Mijn vriend heeft zo'n collega waar hij totaaaaaal niet mee klikt. Dat op zich is geen ramp, ik zeg altijd "je hoeft die mens niet mee naar huis te nemen". Het wordt pas vervelend als je je echt stoort aan iemand en dat effect heeft op je humeur en zin om te werken..
"Geen klik" is jammer, maar meer is niet. Hoi, doei, fijn weekend gehad? Meer hoeft dat echt niet te zijn.
Ik zou zelf ook proberen aanvoelen hoe de ander dat ervaart. Zo'n geen-klik komt meestal wel van 2 kanten - maw, de andere partij zit waarschijnlijk ook niet te wachten op geforceerde en ongemakkelijke gesprekken. Gewoon vriendelijk met elkaar omgaan is voldoende, je hoéft niet close te zijn.

Idem stalgenoten - je hoeft ze niet mee naar huis te nemen. Je hoeft geen vriendschappen op te bouwen op stal.
Als dat wel gebeurd is dat natuurlijk een leuke extra, maar het hoéft niet. Hoi, doei, lekker weer he? En weer door. Steek een oortje in, dat demotiveert de ander om een gesprek aan te gaan :')
Met de stalbaas vind ik een vriendelijk(er) contact wel belangrijk, maar het is hier eerder ook al gezegd: de meesten hebben het veel te druk om met iedereen te kletsen, ik denk dat "gewoon vriendelijk" hier ook al voldoende moet zijn :)

Bij familie/aanhang/iemand in de vriendengroep ligt dat vaak moeilijker, ondervind ik zelf. Daar "wil" je wel mee overweg kunnen. Die zie je ook in je privé, in tegenstelling tot de collega's die je na werktijd niet meer hoeft te zien.
In zo'n geval is er altijd wel een raakvlak waar je over kan kletsen. Een feestje, gebeurtenis, familielid, kinderen, ... En dat hoeft niet eens langer dan een paar minuten te duren :) En dan klets je verder met iemand anders. Liefst iemand waar je wel mee klikt haha.

Je kan niet met iedereen "een klik" hebben. Ik denk dat niemand ZO sociaal is haha.
Probeer er gewoon voor te zorgen dat het niet "erger" wordt dan "geen klik" - dat je je niet gaat lopen storen aan iemand waar je nogal vaak op moet kijken, want dat maakt het leven niet makkelijker. En eens je je stoort aan iets/iemand, wordt dat vaak alleen nog erger.

Je hoeft niet met iedereen bevriend te zijn. Ik ken ook mensen waarbij ik zelf vrijwillig niet voor zou kiezen om ze in mijn leven te hebben, maar door omstandigheden (werk, familie, vrienden) heb ik ze daar toch, en dan ben je gewoon vriendelijk, wissel je een paar woorden en ga je weer door :) Die mensen heb je in je leven omdat het even moet (de collega waar je niks mee hebt, de man van je tante die niet je favoriet is, de stalgenoot die voor hippe studeert, ...) dus is er altijd wel een raakvlak (het werk, de familie, de paarden, ..) waar je het even over kunt hebben - en dan zeg je doei, en doe je weer je eigen ding :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:44

Voor mij is er nog wel een verschil tussen geen klik hebben (wat imo vrij neutraal is) en elkaar echt niet liggen.
Met een collega waar ik niet echt een klik mee heb kan ik prima een koetjes en kalfjes praatje mee hebben. Lekker weekend gehad? Het regent hard he? Kan prima zonder dieper te hoeven praten en maakt het wel fijner dan alleen iets werkgerelateerds komen vragen.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 19:55

@zebrastreep. Loslaten inderdaad, maar hoé dan?!

Verder lees ik veel terug dat het niet mijn probleem is dus ik moet stoppen het mijn probleem te maken (loslaten dus). Ik weet van mezelf dat ik me netjes en beleefd opstel dus daar hoef ik niets in te veranderen. En accepteren dat het helaas zo is .