Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tovaita schreef:Dorine92 schreef:En als ze denken op korte termijn een leukere chick te vinden, nou dan succes wensen en eens zien hoe het loopt
Wat is dat voor rare opmerking? Het gaat in dit soort gevallen helemaal niet om ‘leukere chick’ of wat dan ook. Ik zou het ook behoorlijk lastig vinden als mijn partner ineens op de proppen komt met het nieuws dat hij verliefd is op een ander en ik zou hem ook ‘dwingen’ tot een keus. Delen is voor mij geen optie en dat mag ook gewoon een norm zijn voor iemand! Niet iedereen is zo open minded dat er overal maar ruimte voor moet zijn in een relatie.
Nessie schreef:Ik ben hartstikke gelukkig met mijn heerlijk ‘ouderwetse’ relatie waarin je gewoon voor elkaar gaat en ik zie dat ook terug bij mijn vriendinnen. Waarvan trouwens zo goed als niemand gelovig is. Vanuit mijn werk kom ik veel mannen tegen en natuurlijk zijn er dan genoeg die andersom wel interesse kunnen hebben, maar ik zal er gewoon nooit op een manier naar kijken en altijd direct duidelijk afwijzend zijn want ik ben gelukkig met mijn man. Nu doen sommige Bokkers net of trouwe mensen niet bestaan, terwijl er genoeg gelukkige monogame mensen zijn die zich niet tot verleidingen laten brengen.
Citaat:Als je echt van je partner houdt en verliefd bent op je partner, dan sta je echt niet open voor een ander.
Boras schreef:Monogamie is een stukje ouder dan de kerk.
Verder doen waar jij/jullie je goed bij voelt/voelen
Dorine92 schreef:Das op zich prima maar dan moet je ook accepteren dat een ander zich niet laat dwingen, en het idee hebben dat je erop vooruitgaat wanneer je hem dumpt voor iets waar hij niks aan kan doen
Azmay schreef:Boras schreef:Monogamie is een stukje ouder dan de kerk.
Zeker, waarschijnlijk ooit ontstaan om soas onder controle te krijgen. Zijn tegenwoordig andere middelen voor.
De vraag of jij mono of poly wil zijn is niet perse relevant zolang jij kiest om bij je vriend te blijven die er niet voor open staat.
Heel lastig in zon situatie, je moet kiezen wat jij denkt dat je gelukkig gaat maken, daar kan niemand mee helpen.
Azmay schreef:Boras schreef:Monogamie is een stukje ouder dan de kerk.
Zeker, waarschijnlijk ooit ontstaan om soas onder controle te krijgen. Zijn tegenwoordig andere middelen voor.
anjali schreef:Toevallig las ik vanmorgen in de krant dat soa's weer flink aan het toenemen zijn. Je kunt je niet volledig daartegen beschermen bij het hebben van meerdere wisselende sexpartners.
Biks2 schreef:Ik ben heel blij met jullie reacties, bedankt daarvoor! Veel mensen in mijn omgeving veroordelen mij alleen maar..
Mijn huidige relatie is nu 8 maanden aan. Hiervoor had ik een relatie van 5 jaar en ik begon ook terug te denken hoe dat was. Ik had toen inderdaad totaal geen oog voor een ander maar of het echt een gelukkige relatie was, nee, dat achteraf niet. Hij maakte het met mij uit en pas later kan ik hem daar echt heel dankbaar voor zijn. We waren eerder een soort 'bedrijf' dan dat er echt liefde was.
Ik begin dus inderdaad erg te twijfelen of ik wel monogaam wil zijn, en of ik dat uberhaupt kan. Ik vind het wel moeilijk om me daar over uit te spreken naar beiden mannen want zij hopen allebei dat ik een keuze maak, een open relatie zien ze denk ik echt niet zitten.
Het is zo vervelend, ze vullen elkaar inderdaad perfect aan en ik wil ze heel graag allebei in mijn leven houden.
Suzanne F. schreef:Ik wil wel geloven in monogamie maar ik denk dat de mens van nature niet monogaam is. Het idee is prachtig maar ik zie om me heen dat veel mensen er moeite mee hebben. Zie vooral de vele Second love en Nova Mora datingsites voor discreet vreemdgaan.
Amber_anne schreef:dan hoeft monogamie voor het principe van het opvoeden niet te gelden.
BigOne schreef:Mijn mening ? Ik geloof wel in monogamie , voor mezelf dan en na bijna 45 jaar mijn man ook.
Maar ik kan me goed voorstellen dat er meerdere partners in iemands leven kunnen zijn, wanneer deze twee mannen eisen dat je kiest zou ik snel afhaken , juist wanneer je ontzettend veel van iemand houdt geef je die de vrijheid om uit te zoeken of die ander echt zo geweldig is, hoe pijnlijk de uitkomst ook kan zijn.
Indien het mij ooit gebeurd zou zijn en mijn partner zou eisen dat ik voor hem kies , tja, dan kwam dat niet goed.
Earth schreef:Iedereen praat zo makkelijk over monogamie maar ik kenweiniggeen relaties die dat goed volhouden. En ik denk ook niet dat je monogaam moet worden omdat je 2 mensen leuk vindt, maar dat je monogamie kiest als levensstijl. Want het kan best zijn dat monogamie je helemaal niet ligt. Het opdringen en twee mannen die beide niet openstaan voor monogamie is dan ook geen optie lijkt me. Ja in de ideale wereld wel, maar daarin leven we niet.
Dus TS ik zou me denk ik van beide mannen even terug trekken en een weekje gaan nadenken of wat je verder wilt. En vanuit daar kiezen vanuit je gevoel. En schaam je niet om op twee mannen verliefd te zijn, dat is nergens voor nodig. Onhandig is het wel, en gewoon eigenlijk heel moeilijk, dat zeker.
Selina schreef:Earth schreef:Iedereen praat zo makkelijk over monogamie maar ik kenweiniggeen relaties die dat goed volhouden. En ik denk ook niet dat je monogaam moet worden omdat je 2 mensen leuk vindt, maar dat je monogamie kiest als levensstijl. Want het kan best zijn dat monogamie je helemaal niet ligt. Het opdringen en twee mannen die beide niet openstaan voor monogamie is dan ook geen optie lijkt me. Ja in de ideale wereld wel, maar daarin leven we niet.
Dus TS ik zou me denk ik van beide mannen even terug trekken en een weekje gaan nadenken of wat je verder wilt. En vanuit daar kiezen vanuit je gevoel. En schaam je niet om op twee mannen verliefd te zijn, dat is nergens voor nodig. Onhandig is het wel, en gewoon eigenlijk heel moeilijk, dat zeker.
Jij haalt nu monogamie en polygamie door elkaar.
VanHuisUit schreef:Keuzes eisen werkt niet. Een keus maak je in relaties uit vrije wil...
Wat een toestand maar aan de andere kant ... zodra mijn huidige relatie iets van mij eist houdt het echt op...