Cadeautje geven of geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Cadeautje geven of geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:17

Ik heb al 2 jaar een Rituals bon liggen... en ik vind het best lekker spul hoor. Maar er is gewoon geen fysieke winkel dichtbij en als ik online wil doen moet ik weer verzendkosten betalen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:29

Eigenlijk wordt hier alles wel goed besteed.

Cadeaubonnen zorg ik voor dat ik iets uitzoek en dat het dan ook duidelijk is voor me wat ik ervoor koop namens de ontvanger. Vaak weet ik dat dan ook nog later. :)) cadeaubon vergeten dat zit er hier dus niet in.

Voor de mensen waar dat wel gebeurt is het wellicht een optie te kijken op Wissel, dan heb je er nog wat aan.

Geld vind ik ook prima maar dan net zoals hierboven: daar koop ik bewust iets van en herinner me dat als van de gever. Het belandt sowieso nooit op een boodschappenstapel.

Ik ben volgende week jarig en heb een wensenlijstje gemaakt met cadeautjes. Vind ik wel zo praktisch: dat is wat ik graag wil hebben namelijk. :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:33

Geld gaat hier meestal naar de hooi leverancier, die doet alleen in cash. Behalve als ik een plan heb. Wilde nieuwe bloempotten, maar ze waren een beetje duur. Toen heb ik gewacht tot mijn verjaardag en kocht ik ze met gekregen geld :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:38

Ligt er aan, soms heb ik veel leuke kleine dingen die ik graag zou willen krijgen voor mijn verjaardag, maar soms heb ik ook iets wat gewoon te duur is om te vragen en dan vind ik geld wel weer handig om dat daar bij te leggen.
Persoonlijk vind ik het leuk om een kadootje te geven, daar steek ik dan best wat tijd in om een passend iets te vinden voor die persoon. Vaak loop je wel ergens tegen aan ruim van te voren, zoals gister liep ik al tegen een leuk klein kadootje aan voor een vriendin die pas over 2 maanden jarig is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:41

Ik heb altijd een lijstje, vragen mensen er naar, dan kunnen ze die krijgen, zo niet en krijg ik geld/bonnen dan koop ik daar iets van het lijstje van.

Beland dus hier nooit bij de boodschappen of zo.

Qua geven, geld is prima, alleen dan liever met een klein cadeautje er bij of in de vorm van cadeaubonnen als ik zeker weet dat de ontvanger die ook kan gebruiken.

Mijn vent kreeg laatst van zijn ouders een Fashioncheque, omdat hij een nieuwe jas wou. Koop de jas bij de Bever, maar daar is die Fashioncheque niet in te leveren. Dan gaat dus het geven het doel voorbij.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:56

Ontvangen doe ik graag geld. Wordt het geld zelf misschien wel aan de boodschappen uitgeven, maar dan heb ik weer budget op de betaalrekening voor iets anders. Een les, clinic, iets nieuws voor mezelf of mijn paarden.

Prullaria wordt ik ondertussen naar van, tenzij het echt iets persoonlijks is en nee dat ik niet het 20e fotolijstje. Het 10e paardenbeeldje ben ik wel klaar mee. Cadeaubonnen, etenswaren allemaal prima.

Zelf kijk ik naar de persoon. Er zijn mensen die gek zijn op prullaria, die krijgt van mij nog meer prullaria. Een ander neem ik mee uit eten, de ander krijgt een nuttig kado voor bijv. de kinderen en een ander geld.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:00

Het ligt er een beetje aan wie het is.. voor mijn ouders en zussen doe ik meestal een klein cadeautje en een etentje.. of met meerdere samen leggen en een uitje of groot cadeau.
Mensen die wat verder weg staan geef ik of geld of een cadeaubon.
Als ik weet dat iemand iets echt heel graag iets wilt hebben en het valt binnen mijn budget dan zou ik het cadeau geven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:16

Ik krijg steevast van dezelfde personen een plant voor in de woonkamer, ik heb alleen heel erg weinig vensterbanken, 2 hele kleintjes, die staan al vol met planten van de voorgaande jaren... Vind het alleen zo onbeschoft om er iets van te zeggen, diegene heeft toch iets voor jou uitgezocht en er tijd en moeite in gestoken...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:32

Maar als ze vragen wat je voor je verjaardag wil dan zeg je toch gewoon geen planten meer ivm tekort aan ruimte?! :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:33

Mensen die alles al hebben of veel geld hebben geef ik liever een cadeau.
En dan bij voorkeur een ervaring/ te maken herinnering.
Mensen die dat niet hebben, geef ik liever geld.

Maar de keuze is altijd afhankelijk van wat zij zelf aangeven. Ik vraag altijd naar hun wensen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:43

Needje schreef:
Maar als ze vragen wat je voor je verjaardag wil dan zeg je toch gewoon geen planten meer ivm tekort aan ruimte?! :D

Ze vragen het niet, dan was het wel wat makkelijker, ze komen er gewoon mee aan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:54

'k Probeer een inschatting te maken waar ik iemand blij mee kan maken. Meestal lukt dat wel. Soms geven mensen het zelf ook aan en dat is prima.
Om te geven is een kadootje wel leuker dan geld. Vind ik dan. Maar het gaat om ontvanger, daar probeer ik dan wel in mee te gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:06

Maar je vraagt toch aan iemand wat diegene wil voor z'n verjaardag?
En als ze het dan niet weten vraag je toch wat ze absoluut niet willen? :D
Kan me iii niet herinneren dat wanneer ik uitgenodigd wordt voor een verjaardag ik niet gevraagd heb wat die ander wil hebben maar gewoon maar wat koop.
Mij maakt het echt geen reet uit wat ik geef. Als de ontvanger er maar blij mee is. Daar doe ik het voor.
Niet voor mezelf.
Heb vaak zat dingen gegeven die ik zelf nooit zal willen krijgen :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:28

Nah, dat verschilt. Hier is het eigenlijk heel gebruikelijk om dat niet te vragen bij bijv. verjaardagen. Als je iets krijgt dan is dat oke, maar als je niks krijgt dan is het ook goed.
In onze hele vrienden- en kennissenkring is niemand om kadootjes vraagt.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:12

Ik houd ook door het jaar heen een lijstje bij met cadeau ideeën voor vrienden/familie, die ik aanvul als iemand een keer terloops iets noemt. Daardoor lukt het vrijwel altijd wel iets leuks te verzinnen. Bij mensen die ik minder goed ken vraag ik meestal naar hun wensen.

Alleen geld met een kaart oid geef ik eigenlijk zelden, behalve als iemand dat graag wil. Vaak de pubers in de familie die ergens voor sparen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:15

Het verschilt. Als iemand echt iets heel graag wil hebben koop ik dat. Anders geef ik liever geld, zodat ze er zelf iets van kunnen kopen. Ik doe dan meestal een leuk (zelfgemaakt) kaartje erbij.

Zelf krijg ik ook liever geld zodat ik het aan iets groters (voor de honden meestal :+ ) uit kan geven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:22

Ik probeer een herinnering te geven, iets wat iemand kan gaan doen. Ik vind het zelf ook het leukst om voor mn verjaardag iets te gaan doen

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:46

Liefst een uitje! Quality time vind ik zoveel leuker dan spullen. Bijvoorbeeld samen lunchen, uit eten, koffie drinken, picknicken, sauna, of een andere activiteit. En ik vind het ook al een cadeautje als mensen de moeite en tijd nemen om naar me toe te reizen. Als iemand bijv. al 30,- spendeert aan trein of benzine dan hoef ik echt niet ook nog eens een cadeautje, vind het allang leuk dat diegene komt.

Vrienden die mij iets geven die zitten vaak wel goed! Ze kennen me goed dus ze weten dat ik het liefst iets duurzaams krijg of iets om samen te doen. Of we overleggen gewoon met elkaar wat we elkaar gaan geven voor de verjaardag :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 14:50

Oscar schreef:
Nah, dat verschilt. Hier is het eigenlijk heel gebruikelijk om dat niet te vragen bij bijv. verjaardagen. Als je iets krijgt dan is dat oke, maar als je niks krijgt dan is het ook goed.
In onze hele vrienden- en kennissenkring is niemand om kadootjes vraagt.

Hier inderdaad ook zo, alleen vriendinnen hebben soms specifieke wensen en dan doen we daar gezamenlijk vaak iets mee :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:31

Ik geef eigenlik het liefst niets :o. Geld vind ik zo saai en onpersoonlijk. Maar in je uppie een leuk kado kopen voor een normaal bedragje is ook niet meer te doen. Dan is het vaak prullaria wat je geeft en is het vaak net niets....

Het liefst geef ik een groot, persoonlijk en duurzaam kado. Dus met een groep ofzo geld bij elkaar gooien.

Maar liefst gewoon gezellig doen zonder die verplichte kados.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:47

Janinevv schreef:
Zoals de titel het eigenlijk al vraagt.

Geef jij altijd een cadeautje of geef je toch liever geld? Maar de vraag is wat heb je zelf liever :D

Bij mijzelf is het erg wisselend. Geld is handig maar iets persoonlijks krijgen is wel erg leuk ook

Cadeautjes tenzij specifiek om geld wordt gevraagd.

Ik vind het echt leuk om iets uit te zoeken voor iemand.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 21:03

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:15

Met verjaardagen geef ik meestal een cadeautje, vind ik persoonlijker. Tenzij er om geld wordt gevraagd, dan geef ik geld. Bij bruiloften geef ik vaak een cadeautje en geld.

Zelf vind ik een cadeautje krijgen leuker dan geld. Ik vind het persoonlijker. Ik heb dan wel weer een hekel aan cadeaubonnen, daar zitten vaak voorwaarden aan verbonden of het moet binnen een bepaald tijd besteed zijn, dat vind ik zo onpraktisch. Dan wel liever gewoon geld. :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:17

Heb het ingevuld. Ik geef liever cadeautjes en ik krijg liever cadeautjes, dat vind ik leuker dan geld. Alleen bijvoorbeeld met ons trouwfeest krijg ik liever geld denk ik, omdat het anders wel dusdanig veel cadeautjes worden.

Als iemand specifiek om geld (of een donatie aan een doel) vraagt, geef ik wel geld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 21:18

Ik doe eigenlijk niet aan verjaardagen. Heb er een hekel aan. Ik ga alleen naar die van mijn beste vriendin en haar gezin. (man en 2 kinderen) Zij hebben altijd een lijstje en daar koop ik dan wat van. Dan koop ik tenminste iets wat ze echt graag willen. Zij blij en ik weet zeker dat ik iets koop wat in de maak valt. :D

Ik vind het niet erg om geld te krijgen en ik wil het ook best geven, als ze daarom vragen. Het maakt mij echt niet uit.