Buurman plet mij tegen de muur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:43

Je kunt buurtbemiddeling overwegen om een gesprek met de buren aan te gaan en op die manier verdere escalatie proberen te voorkomen. Of je kunt de verhuurder bellen en vragen om een bemiddelingsgesprek.
Schoenen wegvegen, de trap afgooien etc, ik snap de tips gevoelsmatig wel, maar jij woont daar en je buren ook. Ik zou dan toch proberen om voor de-escalatie te gaan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:46

Maar het is nu nog niet ge-escaleert? Hij duwt je tegen de muur dat is grensoverschrijdend gedrag en dat moet je echt melden.

En zorg dat er een wijkagent langs komt of de handhaving. En blijf alles melden. Het helpt als de andere buren het ook melden. Bouw dat dossier op.

Al loopt je naakt over de galerij dan moet een man daar niet meteen seksuele gedachten van krijgen dat is een gebrek aan opvoeding. En moslims mogen dan vanwege hun geloof anders denken dan als nog mogen ze niet mensen tegen de muur duwen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:49

Jakkes wat een nare rot ervaring. Ik zou hierover toch de politie bellen en even uitleggen water gebeurd is en dat je je bedreigt voelt en niet veilig op je eigen trap. En dan als dat kan aangifte doen. De man heeft met zijn handen van je af te blijven. Welke leeftijd, of kleur of naam hij ook heeft
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-11-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:49

pien_2010 schreef:
Ik heb een andere oplossing. Ik had ooit problemen met de buurtjes. Heel bewust ben ik naar de buurvrouw!! gegaan. Ik heb me vriendelijk voorgesteld. Vervolgens gewezen op de troep (haar kinderen hadden vuilniszak in onze tuin gegooid) en gevraagd of ze dit voor ons kon oplossen.
De kinderen kregen waar ik bij stond met de pantoffel rond de oren.
Ik heb er hele fijne buren aan gehad. Dit tot grote verbazing van de buurt die deze mensen alleen maar kenden als nare "Moslims".
Ik heb daar echt energie in gestopt. Leuke kaart met Kerstmis van Jezus op de kameel en de profeet op het ezeltje in hun bus gestopt met fijne Kerstwensen.
Hun "galbakken" ( volgens de buurt) van kinderen zeer leuk contact mee gehad en met feesten werd altijd netjes aangekondigd dat er feesten waren. De vrouwen gilden dan vaak tot 12 uur en wat hadden ze een plezier. Ik vond het goed. Van te voren werden mijn kinderen getrakteerd op allerlei lekkers.

Dus ga rustig en beheerst naar de buurvrouw als de man niet thuis is. Praat rustig over de schoenen. Stel je voor en spreek de wens uit van fijn buurcontact.
Vraag om respect met passeren in het trappenhuis en vertel dat dit niet goed gegaan is met haar man.

Mocht het ondanks dit bij passeren weer gebeuren dan zou ik aangifte doen van ongewenst gedrag en dit ook tegen de man gelijk zeggen.

Sterkte en succes.

Precies dit!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:50

friezenfan2 schreef:
Maar het is nu nog niet ge-escaleert? Hij duwt je tegen de muur dat is grensoverschrijdend gedrag en dat moet je echt melden.

Dat doet er niet toe. Als jij andermans bezit beschadigt of meeneemt, bega je ook een strafbaar feit. Dat kun je wel moreel aanvaardbaar vinden, maar daar denkt de wet heel anders over.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 05-11-23 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Dit is gewoon aanranding, hij raakt jou op een ongewenste manier aan. Daar past maar een maatregel bij en dat is aangifte!
Daarnaast de verhuurder op de hoogte brengen en alle overige misdragingen melden en documenteren. Foto’s maken en een logboek bijhouden.

Cinderella

Wat is de relevantie in dit verhaal van het geloof? Iedereen hoort elkaar te respecteren en van elkaar af te blijven.
Natuurlijk is de situatie geëscaleerd toen de buurman de TS aanraakte, maar dan nog kun je proberen om de boel te de-escaleren. Wij wonen daar niet, TS heeft een hal te delen met die mensen en burenruzies kunnen zo gruwelijk hoog oplopen. Dat gun je niemand.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:51

Even voor de goede orde: aanranding is alleen ongewenste aanraking met seksuele bedoelingen. Ik lees dit meer als ordinaire geweldpleging, waarvan je trouwens ook prima aangifte kunt doen.

SabriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 18:52

Desi_2409 schreef:
Moderatoropmerking:
bericht verwijderd, dit is niet toegestaan op Bokt

Dit heb ik ook eerder gehoord. Zij zien vrouwen die niet gesluierd zijn ,"als onbeschofte vrouwen", en als een lichaam waar zij dan aan kunnen komen. Alleen we zijn hier wel in Nederland. In een grote stad(randstad hier). Maar kennelijk hanteert men nog de opvatting vanuit het thuisland. Dat een vrouw alleen niet kan en zeker niet ongesluierd.
Zijn eigen vermoedelijk uitgehuwelijkte vrouw zit weken binnen en de enkele keer dat ze over straat gaat loopt hij ervoor en zij gehuld in een grote sluier erachter. Dat lijkt zo in contrast/met fysiek met mij zo expres platdrukken opzettelijk?
Dat hij mij respectloos vind omdat ik geen sluier draag en wel alleen over straat loop???
Ik mag toch niet hopen dat meneer deze kronkel in zijn kop heeft :')
En dat dit zijn motivatie is om me maar even lekker tegen de muur te drukken? _-:(

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:56

Je vult heel veel in voor je buurman op basis van zijn geloof. Ik zou toch aanraden om in eerste instantie het gesprek aan te gaan.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:59

Sabri schreef:
Desi_2409 schreef:
Het is toch algemeen bekend dat dit soort mensen vanuit hun geloof geen respect hebben voor de vrouw en al helemaal niet als zij niet gesluierd is. En dit is geen vooroordeel dit is een feit. En aanpassen? gaan ze echt niet doen, het is hun geloofsovertuiging.

Dit heb ik ook eerder gehoord. Zij zien vrouwen die niet gesluierd zijn ,"ls soort van onbeschoft", en iets waar zij dan aan kunnen komen. Alleen we zijn hier wel in Nederland. In een grote stad(randstad hier). Maar kennelijk hanteert men nog de opvatting vanuit het thuisland. Dat een vrouw alleen niet kan en zeker niet ongesluierd.
Zijn eigen vermoedelijk uitgehuwelijkte vrouw zit weken binnen en de enkele keer dat ze over straat gaat loopt hij ervoor en zij gehuld in een grote sluier erachter. Dat lijkt zo in contrast/met fysiek met mij zo expres platdrukken opzettelijk?
Dat hij mij respectloos vind omdat ik geen sluier draag en wel alleen over straat loop???
En dat dit zijn motivatie is om me maar even lekker tegen de muur te drukken? _-:(

Hohoho TS, tot hier en niet verder. Je doet nou allerlei aannames over deze man terwijl je nog geen woord met hem hebt gewisseld. "Kennelijk hanteert men nog de opvatting vanuit het thuisland." "Zijn eigen vermoedelijk uitgehuwelijkte vrouw." "Dat hij mij respectloos vindt omdat ik geen sluier draag."

Geweld plegen tegen je buren is nergens op de wereld normaal, en de islam kun je daar al helemaal niet de schuld van geven. Midden in de nacht schreeuwen ook niet. Dit is een individueel probleem tussen die buurman en de rest van de bewoners, en nu maak je er een conflict tussen "het vrije westen" en "de islam" van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:01

Sabri schreef:
Desi_2409 schreef:
Het is toch algemeen bekend dat dit soort mensen vanuit hun geloof geen respect hebben voor de vrouw en al helemaal niet als zij niet gesluierd is. En dit is geen vooroordeel dit is een feit. En aanpassen? gaan ze echt niet doen, het is hun geloofsovertuiging.

Dit heb ik ook eerder gehoord. Zij zien vrouwen die niet gesluierd zijn ,"als onbeschofte vrouwen", en als een lichaam waar zij dan aan kunnen komen. Alleen we zijn hier wel in Nederland. In een grote stad(randstad hier). Maar kennelijk hanteert men nog de opvatting vanuit het thuisland. Dat een vrouw alleen niet kan en zeker niet ongesluierd.

Wat een aannames :+

Hou het bij de feiten; deze man bejegent jou op een manier waar je niet van gediend bent. Hij intimideert je. Dáár kan je melding van maken.
Van zijn motivatie en zijn gedachtekronkels heb je geen enkel idee.

Petpa

Ik zou graag de versie van de buurman lezen...

prompter

Ik ken heel veel moslims, die hebben absoluut veel respect voor vrouwen. Laat je beeld van het geloof er buiten, beoordeel gewoon puur op dit (asociale!) gedrag van dit individu. Ik zou zeker de woningbouwvereniging hiervan in kennis stellen.

SabriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 19:05

karuna schreef:
Jakkes wat een nare rot ervaring. Ik zou hierover toch de politie bellen en even uitleggen water gebeurd is en dat je je bedreigt voelt en niet veilig op je eigen trap. En dan als dat kan aangifte doen. De man heeft met zijn handen van je af te blijven. Welke leeftijd, of kleur of naam hij ook heeft

Ik ga over aangifte/melding bij politie en/of woningbouw nadenken. Wil het nog even laten bezinken.

Sunnda schreef:
Is er een woningbouw of een wijkagent die kan bemiddelen?

En verder gewoon rustig blijven, hoe meer jij laat merken dat je ermee zit hoe meer plezier mensen eraan hebben.
Gewoon zakelijk comminuceren en desnoods via derden (woningbouw)/melding maken.

Al zou ik als iemand bewust er een zooitje van maakte moeite moeten doen niet een keer al die schoenen lekker beneden te zetten. Allemaal op sokken de trap af.

Haha ja heb ik ook vaak over nagedacht. Schoenen wegdoen, of beneden zetten etc.
Ja mijn moeder zei ook gewoon niet laten merken hoe hoog het zit, dit soort asociale heb je en gewoon boven dit soort figuren staan.

Er is een wijkagent alleen deze verwijst heel gauw naar de woningbouw. Woningbouw zou eventueel kunnen ook.

Ik weet er bestaan ook superbeleefde islamitische mensen. Juist met extraveel respect voor de buren. Alleen de man die ik naast me heb, is vreselijk asociaal. Zegt ook anderen geen gedag en ook anderen buren die ik spreek hebben veel last van hem. Het is alsof hij doet alsof anderen om hem heen niet bestaan.
En dan nu dit pletten tegen de muur.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 05-11-23 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:06

:z
Sabri schreef:
Desi_2409 schreef:

Ja als ik in Egypte ben dan zie ik dat steeds gebeuren. Dr hoeft maar 1 toerist te zijn en ongesluierd dan rennen al die mannen er op af en betasten haar volledig. Soms zie ik wel meerdere toeristen tegelijk en dan was de straat bijna leeg, allemaal die vrouwen betasten. Ik dacht eerst wat is dat toch, steeds al die kluitjes bij elkaar. Maar het komt dus door hun opvatting dat dat mag bij ongesluierde mensen..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:07

Ga met je woningbouw en wijkagent aan de slag of bel de Politie op momenten dat het (weer) uit de hand loopt. Daar zijn zij de juiste partijen voor.

Ik snap dat jij je bedreigt voelt door de situatie in het trappenhuis, maar je scheert nu wel gruwelijk over 1 kam m.b.t. geloof en gebruik. In vrijwel alle Islamitische landen (incl. Saoedi Arabië) waar ik kom kan ik als Westerse vrouw nagenoeg ongestoord over straat lopen, zonder hijab/abaya en in normaal bedekkende losvallende Westerse kleding.

Idioten heb je overal, in elke religie en van elke afkomst. Behandel de situatie daarom ook als een die met een gewone idioot en ga geen motieven invullen vanuit jouw perspectief en opvatting over bepaalde culturen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:10

Dioxide schreef:
Idioten heb je overal, in elke religie en van elke afkomst. Behandel de situatie daarom ook als een die met een gewone idioot en ga geen motieven invullen vanuit jouw perspectief en opvatting over bepaalde culturen.

Dit dus...

Kimmie235 schreef:
Ja als ik in Egypte ben dan zie ik dat steeds gebeuren. Dr hoeft maar 1 toerist te zijn en ongesluierd dan rennen al die mannen er op af en betasten haar volledig. Soms zie ik wel meerdere toeristen tegelijk en dan was de straat bijna leeg, allemaal die vrouwen betasten. Ik dacht eerst wat is dat toch, steeds al die kluitjes bij elkaar. Maar het komt dus door hun opvatting dat dat mag bij ongesluierde mensen..

Neem aan dat jij dit nu sarcastisch bedoeld?

Kimmie235

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:13

Ja, ik heb er gewerkt. Nooit last gehad van dit soort taferelen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:13

Wat een nare nasmaak heb ik bij het lezen van dit topic. Je hebt helemaal gelijk dat het onbeschoft is en iemand platdrukken niet oké is, maar geloof heeft hier al niets mee te maken (kon net zo goed een witte seculaire Nederlander zijn) en hoe jíj zijn huwelijk invult ook niet. Dat is overigens gewoon niet relevant voor de situatie. Er zijn ook vrouwen die vrijwillig een niqab dragen. Of het historisch gesproken een onderdrukkende traditie is, ja, dat kan misschien, maar ik vind dit echt wel te ver gaan TS. Niet netjes. Doe aangifte, haal je woningbouwvereniging erbij, doe wat je moet doen. Ik mis hier echt respect tegenover andere geloofsovertuigingen en achtergronden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:16

Desi_2409 schreef:

Wat een kul.
Ik heb voor mijn werk vaak te maken gehad met moslims en ik word altijd met respect behandeld en ik ben toch ook echt een vrouw en draag geen sluier.
En ja, ik kwam ook vaak de orthodoxe mensen tegen.

Niet alles over een kam scheren, ook hier geldt dat de handvol slechten het verpesten voor de vele goeden.
Deze man heeft zich absoluut onacceptabel gedragen, maar daar moet je niet een hele bevolkingsgroep voor aanwijzen.

@TS: wat vervelend wat je is overkomen.
Ik zou eens contact zoeken met de woningbouwvereniging, het is niet de bedoeling dat je je onveilig voelt in je eigen huis.
Melding bij de wijkagent zou ook nog een goede optie zijn.
Sterkte!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:21

Ik dacht dat een Islamitische man een vrouw,anders dan zijn eigen vrouw(en), niet eens een hand mag geven. Dus wat hij hier doet is zowiezo een zonde in zijn eigen geloof. Die schoenen voor de deur dat is omdat zij niet met schoenen aan in huis mogen. Dat begrijp ik nog wel maar dan moeten ze ze uiteraard niet voor de deur van iemand anders parkeren!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:24

Wat een onzin Anjali, al mijn islamitische collega's geven mij een hand. Hoeveel moslims ken je eigenlijk persoonlijk?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:28

anjali schreef:
Ik dacht dat een Islamitische man een vrouw,anders dan zijn eigen vrouw(en), niet eens een hand mag geven. Dus wat hij hier doet is zowiezo een zonde in zijn eigen geloof. Die schoenen voor de deur dat is omdat zij niet met schoenen aan in huis mogen. Dat begrijp ik nog wel maar dan moeten ze ze uiteraard niet voor de deur van iemand anders parkeren!

prompter schreef:
Wat een onzin Anjali, al mijn islamitische collega's geven mij een hand. Hoeveel moslims ken je eigenlijk persoonlijk?

Wat Anjali zegt klopt voor orthodoxe moslims. Ik begrijp uit het verhaal dat die buurman dat is. De strekking van Anjali's post is: er wordt hier beweerd dat die buurman vanwege zijn geloof zijn buurvrouw zomaar mag aanranden en dat is onzin. En daarin heeft ze gelijk.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:29

Waar wordt dat beweerd?? Dat mis ik even?