Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Ik heb een andere oplossing. Ik had ooit problemen met de buurtjes. Heel bewust ben ik naar de buurvrouw!! gegaan. Ik heb me vriendelijk voorgesteld. Vervolgens gewezen op de troep (haar kinderen hadden vuilniszak in onze tuin gegooid) en gevraagd of ze dit voor ons kon oplossen.
De kinderen kregen waar ik bij stond met de pantoffel rond de oren.
Ik heb er hele fijne buren aan gehad. Dit tot grote verbazing van de buurt die deze mensen alleen maar kenden als nare "Moslims".
Ik heb daar echt energie in gestopt. Leuke kaart met Kerstmis van Jezus op de kameel en de profeet op het ezeltje in hun bus gestopt met fijne Kerstwensen.
Hun "galbakken" ( volgens de buurt) van kinderen zeer leuk contact mee gehad en met feesten werd altijd netjes aangekondigd dat er feesten waren. De vrouwen gilden dan vaak tot 12 uur en wat hadden ze een plezier. Ik vond het goed. Van te voren werden mijn kinderen getrakteerd op allerlei lekkers.
Dus ga rustig en beheerst naar de buurvrouw als de man niet thuis is. Praat rustig over de schoenen. Stel je voor en spreek de wens uit van fijn buurcontact.
Vraag om respect met passeren in het trappenhuis en vertel dat dit niet goed gegaan is met haar man.
Mocht het ondanks dit bij passeren weer gebeuren dan zou ik aangifte doen van ongewenst gedrag en dit ook tegen de man gelijk zeggen.
Sterkte en succes.
friezenfan2 schreef:Maar het is nu nog niet ge-escaleert? Hij duwt je tegen de muur dat is grensoverschrijdend gedrag en dat moet je echt melden.
Desi_2409 schreef:Moderatoropmerking:bericht verwijderd, dit is niet toegestaan op Bokt
Sabri schreef:Desi_2409 schreef:Het is toch algemeen bekend dat dit soort mensen vanuit hun geloof geen respect hebben voor de vrouw en al helemaal niet als zij niet gesluierd is. En dit is geen vooroordeel dit is een feit. En aanpassen? gaan ze echt niet doen, het is hun geloofsovertuiging.
Dit heb ik ook eerder gehoord. Zij zien vrouwen die niet gesluierd zijn ,"ls soort van onbeschoft", en iets waar zij dan aan kunnen komen. Alleen we zijn hier wel in Nederland. In een grote stad(randstad hier). Maar kennelijk hanteert men nog de opvatting vanuit het thuisland. Dat een vrouw alleen niet kan en zeker niet ongesluierd.
Zijn eigen vermoedelijk uitgehuwelijkte vrouw zit weken binnen en de enkele keer dat ze over straat gaat loopt hij ervoor en zij gehuld in een grote sluier erachter. Dat lijkt zo in contrast/met fysiek met mij zo expres platdrukken opzettelijk?
Dat hij mij respectloos vind omdat ik geen sluier draag en wel alleen over straat loop???
Ik mag toch niet hopen dat meneer deze kronkel in zijn kop heeft
En dat dit zijn motivatie is om me maar even lekker tegen de muur te drukken?
Sabri schreef:Desi_2409 schreef:Het is toch algemeen bekend dat dit soort mensen vanuit hun geloof geen respect hebben voor de vrouw en al helemaal niet als zij niet gesluierd is. En dit is geen vooroordeel dit is een feit. En aanpassen? gaan ze echt niet doen, het is hun geloofsovertuiging.
Dit heb ik ook eerder gehoord. Zij zien vrouwen die niet gesluierd zijn ,"als onbeschofte vrouwen", en als een lichaam waar zij dan aan kunnen komen. Alleen we zijn hier wel in Nederland. In een grote stad(randstad hier). Maar kennelijk hanteert men nog de opvatting vanuit het thuisland. Dat een vrouw alleen niet kan en zeker niet ongesluierd.
Zijn eigen vermoedelijk uitgehuwelijkte vrouw zit weken binnen en de enkele keer dat ze over straat gaat loopt hij ervoor en zij gehuld in een grote sluier erachter. Dat lijkt zo in contrast/met fysiek met mij zo expres platdrukken opzettelijk?
Dat hij mij respectloos vind omdat ik geen sluier draag en wel alleen over straat loop???
karuna schreef:Jakkes wat een nare rot ervaring. Ik zou hierover toch de politie bellen en even uitleggen water gebeurd is en dat je je bedreigt voelt en niet veilig op je eigen trap. En dan als dat kan aangifte doen. De man heeft met zijn handen van je af te blijven. Welke leeftijd, of kleur of naam hij ook heeft
Sunnda schreef:Is er een woningbouw of een wijkagent die kan bemiddelen?
En verder gewoon rustig blijven, hoe meer jij laat merken dat je ermee zit hoe meer plezier mensen eraan hebben.
Gewoon zakelijk comminuceren en desnoods via derden (woningbouw)/melding maken.
Al zou ik als iemand bewust er een zooitje van maakte moeite moeten doen niet een keer al die schoenen lekker beneden te zetten. Allemaal op sokken de trap af.
Dit heb ik ook eerder gehoord. Zij zien vrouwen die niet gesluierd zijn ,"als onbeschofte vrouwen", en als een lichaam waar zij dan aan kunnen komen. Alleen we zijn hier wel in Nederland. In een grote stad(randstad hier). Maar kennelijk hanteert men nog de opvatting vanuit het thuisland. Dat een vrouw alleen niet kan en zeker niet ongesluierd.
Dioxide schreef:Idioten heb je overal, in elke religie en van elke afkomst. Behandel de situatie daarom ook als een die met een gewone idioot en ga geen motieven invullen vanuit jouw perspectief en opvatting over bepaalde culturen.
Kimmie235 schreef:Ja als ik in Egypte ben dan zie ik dat steeds gebeuren. Dr hoeft maar 1 toerist te zijn en ongesluierd dan rennen al die mannen er op af en betasten haar volledig. Soms zie ik wel meerdere toeristen tegelijk en dan was de straat bijna leeg, allemaal die vrouwen betasten. Ik dacht eerst wat is dat toch, steeds al die kluitjes bij elkaar. Maar het komt dus door hun opvatting dat dat mag bij ongesluierde mensen..
Desi_2409 schreef:Het is toch algemeen bekend dat dit soort mensen vanuit hun geloof geen respect hebben voor de vrouw en al helemaal niet als zij niet gesluierd is. En dit is geen vooroordeel dit is een feit. En aanpassen? gaan ze echt niet doen, het is hun geloofsovertuiging.
anjali schreef:Ik dacht dat een Islamitische man een vrouw,anders dan zijn eigen vrouw(en), niet eens een hand mag geven. Dus wat hij hier doet is zowiezo een zonde in zijn eigen geloof. Die schoenen voor de deur dat is omdat zij niet met schoenen aan in huis mogen. Dat begrijp ik nog wel maar dan moeten ze ze uiteraard niet voor de deur van iemand anders parkeren!
prompter schreef:Wat een onzin Anjali, al mijn islamitische collega's geven mij een hand. Hoeveel moslims ken je eigenlijk persoonlijk?