Stoov Big Hug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Stoov Big Hug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:16

Wat een prijzen zeg := en dan ook nog maar een klein stukje waar een verwarmingselement in zit..
Is het puur door het draadloze? Of zijn er meerdere merken die dat hebben? Ik vind een verwarmde fleecedeken wel interessant maar draadloos zou best handig zijn.

Voor in bed heb ik al een elektrische dekentje, wat een lifesaver <3

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:19

Hier ook een groot Big Hug fan! Gebruik hem op mijn bureaustoel en vooral ook in de auto, heerlijk :)) Ik heb de XL, mijn man heeft de gewone. Ik heb ook nog een Stoov-kussen, die gebruik ik ook wel eens, maar de Hug heeft mijn voorkeur.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:03

Mijn ouders hebben allebei de big hug xl en vinden ze echt heel fijn. Ik heb nu al een poosje een ploov en er komt met kerst een huge hug (de deken) Die was een paar weken geleden in de aanbieding en heb ik toen vast besteld. Even kort getest, maar heerlijk, die warmte over je heen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:39

Ik heb niet de Big Hug, maar een normale Stoov Kussen.
En die heb ik denk ik al 3-4 jaar.

Maar sinds kort een echte schapenvacht op de bank liggen, waar ik op kan zitten of liggen, en moet zeggen, voor deze koukleum en mijn rugklachten is deze ook super fijn en warm. Wil er zeker nog 1 bij voor mijn bureaustoel op mijn hobbykamer.

Maar als ik de reacties zo lees, misschien toch maar ook kijken voor een Big Hug. Maar met m'n schaap op de bank heb ik het al niet meer koud.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:40

Hier de big hug xl en ik hou ervan. Ik gebruik hem de hele winter op m’n bureaustoel en zou m niet meer kunnen missen. Dat statische wat op de eerste pagina gezegd werd herken ik wel maar ik vind het niet storend. De batterij gaat ook fijn lang mee, zelfs op de hoogste stand.

Als t voor op de bank of op bed is zou je ook eens kunnen kijken voor een infrarooddeken. Daar heb ik t meeste aan als ik lichamelijk in de kreukels lig (heerlijk bij spier en gewrichtspijn).

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:32

Sinds kort de Huge Hug (deken). Alleen het middelste stuk wordt verwarmd, dus vergelijkbaar met de Big Hug, maar dan dus ook gelijk ook een fleecedeken die je rond je heen kunt slaan. Qua warmte is het infrarood, dus niet bloedheet maar het verwarmd juist verder in de spieren. Tot nu toe heel blij mee!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:37

Ik heb wel een Stoov maar dan de kruik. En ik vond het eigenlijk niet heel handig dat je daar best zicht moet houden op het opladen. Capaciteit is redelijk maar hij gaat wel op. (Daarnaast vind ik het design van de knop vervelend voor iets wat verplaatsbaar is, omdat het redelijk makkelijk ongewenst aan gaat. Dat speelt denk ik aanzienlijk minder met de Hug.)

Ik heb op de bank gewoon een elektrische overdeken, en dat is ook erg fijn. Die was een stuk goedkoper en het is soms gedoe met het snoer, maar weer geen gedoe met opladen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:38

De Hema heeft nu ook een stoov kussen

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:15

https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 30036.html

Ik heb vorige winter deze gekocht (in de uitverkoop) van de HEMA. Overdag ligt hij op de bank, maar je kunt hem ook op je bureaustoel leggen en erop gaan zitten. Let alleen op dat hij niet dubbelvouwt want dan kan het erg heet worden. Het duurt een kleine 10 minuutjes voordat hij warm is, maar hij kost maar 4 cent per uur aan stroom, dus zonder zorgen de hele dag warm zitten. :) Ik zie dat hij ook nog eens een veel groter oppervlak verwarmt dan die dure Stoov :=

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:17

Dat is toch gewoon een electrische onderdeken? Zonder accu ed.?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:18

Oscar schreef:
Dat is toch gewoon een electrische onderdeken? Zonder accu ed.?

Ja hier zit gewoon een stekker aan inderdaad.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:19

Da's ook hartstikke fijn!
Maar heeft eigenlijk niks te maken met een een Stoov. Die is altijd draadloos en oplaadbaar.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:00

Oscar schreef:
Da's ook hartstikke fijn!
Maar heeft eigenlijk niks te maken met een een Stoov. Die is altijd draadloos en oplaadbaar.

Dit heeft niks met een Stoov te maken inderdaad. Ik wilde alleen een voorbeeld laten zien die je beter verwarmt en 5x zo goedkoop is, omdat een aantal mensen hier ook over de prijs vielen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:21

Ik heb vorig jaar de versie die op een soort schapenvelletje lijkt gekocht voor de bureaustoel voor mijn man. Waar die kleine en ik ook regelmatig in zitten. Hij is wel lekker warm hoor. Wel handig ook dat je gem zonder snoer kan gebruiken en op 3 verschillende standen kan zetten. Hij wordt wel snel lelijk vind ik, qua slijtage zeg maar.

Ik ben zelf niet zo enthousiast over die 2 kleine stukjes die hij verwarmt. Zou liever mijn hele rug verwarmd hebben en dan niet zo'n zweetkont krijgen, op die warmte zitten wordt snel oncomfortabel vind ik terwijl ik mijn rug dan eigenlijk warmer wil hebben.

Zo'n matje dat je als een soort hesje om je rug heen doet is dan eigenlijk lekkerder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:22

Ik vind onderdekens (die van mij in ieder geval) veel minder goed warmen dan de Stoov eigenlijk. De Stoov is direct warm, binnen een minuut voel je de warmte door je kleding trekken.. terwijl ik de onderdeken in bed altijd minstens 20 minuten van tevoren moest aanzetten om de kou een beetje eruit te krijgen, en dan was ie nog niet lekker warm, maar meer lauwwarm.

Qua vuil worden; ik heb bewust de bruine Stoov gekocht zodat die langer mooi blijft. Bij een witte stof zie je toch altijd vrij snel slijtage inderdaad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:27

Ik heb overigens zelf nog deze gekocht vorig jaar en dat is echt een topding :+:
https://www.essentialelements.nl/produc ... x70-cm-xl/

Die geeft echt een zalige warmte. In bed, op de bank. Altijd vechten met die kleine wie er op mag :=
Die verwarmt ook echt het hele ding. Nouja op de rand na dan. Is wel wat minder praktisch voor een stoel door het formaat. Maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. Daarvoor hebben ze een kleinere maat.

Niet draadloos. Wel dat je er lekker een timer op instelt zodat hij vanzelf uit gaat en je niet ligt weg te zweten nadat je in slaap bent gevallen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:31

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:32

Heeft er iemand ervaringen met de warmy?
Deze lijkt heel erg op de stoov maar is iets goedkoper.