Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik snap wel dat het anders verwerkt wordt maar onrecht doet letterlijk pijn in je pijncentrum. Ik denk dat je het eerder zo moet zien dat die pijnprikkel anders tot uiting komt.
Of je ADD automatisch met empathie voor anderen kunt koppelen weet ik niet. Mijn broer heeft een zeer groot hart, maar omdat zijn hoofd zo vol is, heeft hij weinig oog voor emoties van anderen. Idem met mijn moeder, die mantelzorgt het halve dorp, maar echt open staan voor gevoelens van een ander is moeilijk voor haar, die signalen komen niet binnen omdat het hoofd te vol is. Idem met hints, die komen ook niet aan, je moet het echt uitspellen. Is het daarentegen glashelder dat iemand iets onterechts aangedaan wordt omdat het duidelijk zichtbaar is, dan gaat meteen de schakelaar om en sleept mensen voor de rechtbank indien nodig. Heel indrukwekkend trouwens.
Het is overigens absoluut niet mijn bedoeling om daar een discussie over te starten![]()
Uiteraard is het ook voor iedereen verschillend.
Ik probeer meer hantvatten te geven voor een gesprek met een leidinggevende.
Als je kernpunt is: ik kan slecht tegen onrecht, dan een goedbedoelende leidinggevende daar niet direct wat mee. Sterker nog, die zal zich mogenlijk persoonlijk aangevallen voelen.
Zinvoller is dan om te zeggen: als mij onrecht wordt aangedaan of ik zie dat iemand onrecht wordt aangedaan, dan reageer ik zo of zo.
Probeer op een rijtje te krijgen wat er anders zou kunnen. Dat is echter niet iets wat je morgen weet, dat optimeren duurt een leven lang ben ik bang.
Het zal je echter wel helpen om de juiste werkomgeving te vinden die bij je past.