Waarvoor ga jij naar IKEA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:38

prompter schreef:
Ik woon er bijna naast (Delft), ....

Ik heb járen in Delft gewoond en tegen de tijd dat er éindelijk een Ikea in Delft geopend werd ging ik verhuizen naar Ede ;(
Toen kwamen er plannen dat er ook op de Veluwe een Ikea zou komen en Ede was 'in the picture'. Dus ik blij, helaas kozen ze toen voor Duiven -O-

Ik kom er dus té weinig naar mijn zin ;( en ondanks dat alles via internet kan voegt dat niet iets toe aan de beleving van het uitje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:40

Ik ga mee met de kledingrollers! :))
Een must have met 3 katten in huis.

En ik ben net verhuisd dus al mijn meubels komen er vandaan. Alles in de slaapkamer ook. En ik moet nog een ladekast en nog een andere kast. Servies komt er ook vandaan.

En over welke chips hebben we het hier???

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:44

Soft ijs en borden van 50 cent .Ideaal voor een groot feest.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 12:44

Bellatrix schreef:
En over welke chips hebben we het hier???

Chips met zure room en... bieslook? Lente-ui? Zo'n soort smaak in elk geval. Maar volgens mij is er maar 1 soort chips. Het zit in een blauwe zak, bij het winkeltje bij de uitgang. Achter de kassa's en naast de bistro.

Wat is dat met afwasborstels? Wat heb ik al die tijd aan IKEA-afwasborstels gemist? :')

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:46

KarmaChansy schreef:
Kaarsen, ze hebben hier nu heerlijk jasmijn geurende kaarsen :+: Ik kom er ook iets te vaak, probleem is dat je altijd wel met iets thuiskomt _O-

Oooh ja de vanille kaarsen!! Heerlijk <3

Morrie

Re: Waarvoor ga jij naar IKEA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:52

bijna al onze huisraad komt van IKEA, we hebben heel veel Kallaxen in huis bv. De (bureau)stoelen, de bank, bed, enz. Ik neem ook altijd koekjes mee, die met chocola, in een blauwige doos.
Ijsjes doe ik niet meer, dan moet naar 3 loketten om een ijsje te kunnen scoren, dat vind ik teveel heen en weer geloop (betalen bij zo'n zuil, hoorntje en muntje halen ergens anders en dan ijsje "tappen" weer ergens anders).

Ik kijk wel altijd eerst online en als het even kan, meteen waar het ligt in het magazijn, dan ga ik de winkel niet eens door.
Vroeger aten we er regelmatig, maar dat vinden we niks meer, ze hebben maar 1 of 2 keuzes, de rest hebben ze gewoonweg niet (staat wel op die borden) en een vegaburger kan ik ook thuis eten

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:53

Haha, ik ga ook voor de afwasborstels en ik woon niet eens heel dichtbij! Die zijn gewoon helemaal top voor bijna gratis! En voor ziplock zakjes en van die 'zak klemmen'. Hun beddengoed is inderdaad ook heel goed en laatst 2 nieuwe kussens gekocht. De douchematjes zijn ook top trouwens. En de schapenvachtjes voor in de tuinstoelen, hmm stiekem heb ik best veel van Ikea eigenlijk...

En Daim! En de balletjes zijn inderdaad ook heel erg lekker....

De kledingrollers ken ik niet, maar die moet ik dus ook eens gaan proberen als ik dat hier zo lees....

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:55

Kijken bij recycle hub en vega balletjes <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 12:56

dalena schreef:
Kijken bij recycle hub

Dat is inderdaad een hele goeie! Mijn chaise longue komt daar vandaan. En mijn zus heeft er ooit eens een mooie secretaire gevonden.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:58

Ik wil zelf de besta kasten in walnootkleur, niet meer in huidige assortiment. Maar dus vaker wel nog daar verkrijgbaar!
En verder kussentjes, kastjes, plaids, lampen. Neem altijd wel wat mee haha. En ik lever ook veel in! Krijg je een tegoedbon voor die overal in de winkel te gebruiken is! :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:00

o ja ziplock zakjes in alle formaten, zo ontzettend handig!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:02

Ja wat niet... Ik woon er 20 minuutjes met de auto vandaan dus kom er zo nu en dan.

M'n kledingkast is van Ikea, mijn bed, matras, kleding hangers, beddengoed, servetten, afwasborstels, badhanddoeken, badkamer matjes/kleedjes voor op de vloer, bestek (opscheplepels), andere keuken spullen, opruimbakken/dozen.... :+ Kan nog wel even doorgaan :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:12

Ik woon op tien minuten van een Ikea, maar ik ga er eigenlijk nooit zonder doel heen. Wel vind ik het heerlijk om door heel de winkel te struinen als ik er ben en gaat er meestal toch ook wel een hotdog of ijsje in voor we weer buiten staan.
Manlief is er wat minder happig op, dus als het aan hem ligt dan gaan we linea recta naar het juiste rek in het afhaal magazijn. Die hooguit twee keer per jaar dat we er heen gaan...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:13

Ik kom langs de IKEA als ik van werk naar huis rij. Kom er vaak voor alleen de Zweedse balletjes. Of ik eet ze daar, of ik neem een zak mee naar huis.

Soms met slecht weer loop (net als half Nederland) een rondje door de IKEA, altijd neem ik dan wel wat mee..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:23

t indoor speelgedeelte voor de kinderen en de gehaktballetjes

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:28

Nu wil ik die chips.

Ikea is echt een halfuur rijden helaas -O-

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:28

Ik haal er voornamelijk glazen of servies en afwasborstel en wc borstels :D

Ik ga niet vaak naar de Ikea. De laatste keer was in Coronatijd bedenk ik me nu :') Ik vind het vooral heerlijk om gewoon doorheen te lopen op een regenachtige dag. Net als half Nederland. :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:31

Heel erg veel!

Servies, kommetjes, glaswerk, gordijnen, kastjes.

Voorjaar een keuken waarschijnlijk...

Wij zijn er echt vaak.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:32

Zip-lock zakjes, kledingrollers zijn wel de dagelijkse dingen die ik daar altijd haal.

Verder moet je bij mij niet te hard IKEA roepen want dan stort alles in elkaar, zo'n beetje al mijn meubels zijn IKEA namelijk XD

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:33

Nu we gaan verhuizen is het ook voor inspiratie. Zo zagen we dat Besta goed te combineren is met Eket en dat willen we nu dus ook :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:35

De eerste keer om iets te kopen.
De tweede keer om iets van bovenstaande terug te brengen of te ruilen omdat het beschadigd is of er iets ontbreekt.

En daarom kom ik er bij voorkeur niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:38

Ik woon nu helaas ook verder van Ikea. Verleden week was ik er nog en heb een opstapkrukje gekocht. En als ik er dan toch ben, moet ik echt een paar verpakkingen mini-kaneelbroodjes mee :9 De chips zal ik ook eens proberen.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:44

ik woonde er ooit 10 minuten vandaan, maar nu heb ik er 2 op een half uur zitten, ik ga erheen voor van alles nog wat: raambekleding, beddengoed, kasten (groot en klein), lampen, bankjes, tafeltjes, trapjes, kledingkast en -elementen, vloerkleden, accessoires, planten, etc. Dit is door de jaren heen, sommige meubels heb ik wel weer vervangen door niet-IKEA trouwens voor meer variatie. Soms ook om inspiratie op te doen. Ik vind het er heerlijk, vaak combineer ik het met een maaltijd in het restaurant. Maar binnenkort heb ik weer een Billy nodig voor mijn schoenen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:47

Oscar schreef:
Nergens voor. Wat een ellende.

Dit.
Oké de gehaktballetjes zijn lekker.

Vroegah toen er nog geen action was wel eens borden oid gehaald.
Maar kom er nu eigenlijk nooit meer.
Best ver weg vanuit hier en kan al die andere meuk ook hier in de buurt wel bij een leenbakker of jysk kopen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 14:16

DuoPenotti schreef:
Best ver weg vanuit hier en kan al die andere meuk ook hier in de buurt wel bij een leenbakker of jysk kopen.

Maar niet álle meuk. Ik heb wel een paar IKEA-iconen in huis hoor. Zoals de rood met witte Jennylund en twee verschillende Åkerkulla vloerkleden.

Alleen zijn dat uiteraard geen recente aankopen. Het laatste wat ik geloof ik gekocht heb is een wit tafeltje voor op het balkon, voordat ik verhuisde, en toen ik nog een balkon had :')