Warme, goede outdoorlaarzen/wandelschoenen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:25

Als ik de klachten van TS zo belees, denk ik dat je moet zoeken naar laarzen met in ieder geval een bredere voorvoet.
Als zowel je grote teen als je kleine teen klem zitten, zou ik voor de grap de binnenzool er eens uithalen en daar op gaan staan met je voet en kijken naar waar je voet buiten de zool uitkomt. Daar zullen je tenen druk van de schoen/laars ervaren.

Wel of geen steunzolen is nog een ander punt.

Het grootste nadeel van goede voetbedden en steunzolen is dat ze letterlijk een bed voor je voet vormen en je voet zijn eigen spierkracht en flexibiliteit verliest.

Ik ben sinds ruim een jaar (nadat mijn kleine tenen ineens knel zaten in schoenen die jarenlang heel lekker zaten en liepen, na een zomerlang heel veel blootsvoets lopen) gaam verdiepen in voeten, voetentraining en schoenen die de vorm van de voet volgen, ipv je tenen bij elkaar te drukken in de neus van de schoen of laars.

Ik heb nu ongeveer een jaar geleden mijn eerste paar BF schoenen gekocht. Rustig opgebouwd met lopen en inmiddels, een jaar later, loop ik nagenoeg uitsluitend nog op dergelijke schoenen.
Niks geen voetbed meer, ruimte voor mijn voet en de voet zelf laten werken.
Hierdoor zijn mijn voeten ook zelden nog koud in schoenen, ook weer omdat ze zelf wat aan het doen zijn en niet lui in het voetbed liggen te niksen en de schoen het werk laat doen.

Is een heel andere kijk op lopen.

Er loopt hier op bokt ook een bij vlagen best actief topic over Barefoot bij jezelf en er is veel informatie op internet en Facebook te vinden.

Een podotherapeut is ook zeker een goed advies, als aanvulling zou ik zeggen, zoek er 1 op die niet uitsluitend naar steunzolen kijkt, maar ook naar de voet als geheel en open staat voor voetentraining.

Ik kon zelf voor mijn overstap alleen schoenen aan met een inlegzool die tegendruk gaf tegen mijn holle voeten, anders had ik pijn tijdens en na een wandeling.

Mijn voeten zijn niet minder hol, maar wel veel sterker nu en ik heb geen pijn meer na het lopen op schoenen of blote voeten zonder enige vorm van steun in de zool.
Schoenen met de zooltjes van vroeger zitten inmiddels vreselijk oncomfortabel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:18

Ik ben fan van Panama Jack voor warm en waterdicht.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:46

Limoen schreef:
Marije_jiplover schreef:
Wat noem jij moeilijke voeten?
Zijn ze breed of juist smal, hol/hoog volume of juist plat/laag volume?

Afhankelijk van je voetvorm kun je veel gerichter zoeken.

Iemand met smalle holle voeten, zal een heel ander type schoen/laars kiezen dan iemand met brede platte voeten.

Ehhh ja geen idee eigenlijk. Ik heb sowieso vaak dat mijn grote teen alsnog tegen de voorkant aankomt, maar dat het verder allemaal te groot is.
Meestal zit ik tussen 38 en 39 in en past het allemaal net niet.
Dus smalle voeten.

Maar ook heel gevoelig in m'n voeten. Bij bijna alle schoenen krijg ik last van m'n kleine teen. Bij sommige schoenen krijg ik last van m'n hakken (een beetje hielspoor achtige klachten). Ook veel last van vermoeide/pijnlijke voeten, dat de zool en de bal van je voet zeer doet zeg maar.

Kortom: eigenlijk op heel veel vlakken ellendig :') Maar niet echt iets waar je je vinger op kunt leggen.

Ik heb ook gewoon hele normale, schappelijke voeten om te zien :') Geen rare vormen of uitbarstingen. Maar toch dus heel veel last van schoenen.

In dit geval zou ik denk ik naar Schutrups gaan en daar laten adviseren. Die hebben veel wandelschoenen- en laarzen, maar ook verstand van voetjes. :D

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:52

Hier nog een paar, zgan, Panama Jack , donker bruin , half hoog, gevoerde laarzen te koop staan , maat 40.

Nagenoeg niet gedragen, vraag er 100 euro voor , exclusief verzenden.
Afbeelding

MarliesV

Re: Warme, goede outdoorlaarzen/wandelschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:23

Dames, even een waarschuwing, was er bijna ingetrapt: https://www.ariatoutdoorlaarzen.com/

Als je bij verzenden en retour kijkt, snap je waarom ik waarschuw. Kan je dit soort sites ergens melden?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:29

MarliesV schreef:
Dames, even een waarschuwing, was er bijna ingetrapt: https://www.ariatoutdoorlaarzen.com/

Als je bij verzenden en retour kijkt, snap je waarom ik waarschuw. Kan je dit soort sites ergens melden?

Ik kreeg al een error bij de halfgare Nederlandse vertaling :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:45

Barbabientje schreef:
MarliesV schreef:

Ik kreeg al een error bij de halfgare Nederlandse vertaling :+

Ik ook, maar als je direct op een laars klikt staat het in het engels, dus in 1e instantie was dat geen trigger.
https://www.ariatoutdoorlaarzen.com/ari ... -1849.html
Weet jij of je dit ergens kan melden?

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:14

Ik heb ooit eens aan Ariat gevraagd of dit een site van hun was en zij kenden het niet. Oplichterij dus.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:01

Ik heb sinds een paar weken de Trailknit Hiking schoenen van Revolution Race, waterdicht en lopen super fijn! Heb ze helemaal niet in hoeven lopen. Heb best gevoelige voeten ook wat dat betreft dus was er van tevoren een beetje bang voor, maar geen seconde spijt.

Gebruik ze voor het wandelen met de hond.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:04

Ik heb tig soorten laarzen, gehad en nu nog steeds. ANWB zitten goeie tussen maar ook missers maar....de meest fijne die ik eigenlijk heb waar ik ook echt fijn mee loop, komen notabene van de Van Haren vandaan en kosten echt bijna niks. Ze zijn nu nog in de aanbieding ook.

Toevallig liep ik er vorige week tegenaan en dacht hup meenemen maar ik heb mijn andere paar ook nog steeds en die gaan nu het derde jaar in. Voering blijft super zitten, nog steeds waterdicht en ik ben echt niet zuinig erop. Oh en ik heb dus ook vrij brede voeten.

HIer staan ze: https://www.vanharen.nl/nl-nl/p-m02246619/02246619

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:07

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:12

miereneter schreef:
Ik ben een eersteklas koukleum en ben erg tevreden over mijn Mountain Horse winter-rijschoenen. Waterdicht en gevoerd. Kan er uren op lopen en mee rijden. Wat mijn tenen ook warm hield, waren Muck Boots. Liepen heerlijk en dat neopreen werkt best goed tegen water en kou. Voor mij te stug om mee te rijden, vandaar de overstap naar Mountain Horse. Deze om precies te zijn:

https://www.mountainhorse.se/se-se/en_G ... ce-448170/

Ik heb deze ook en ben een echte koukleum, ze zitten heerlijk! Ik heb ze nu een paar keer al aangehad ,aar zijn eigenlijk nog te warm voor de temperaturen van nu.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:00

Vraagje voor de Greenwich eigenaren, wordt de bovenrand nog soepeler en zakken ze een beetje in? Ik heb ze onlangs gepast, maar het was best krap met een broek aan/dikke kuiten. Maar ik vind ze wel mooier dan bijvoorbeeld de Aspen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:07

Ruime ongevoerde schoenen/laarzen in combinatie met schone dikke wollensokken.
Voeringen zijn de eerste paar maanden top en daarna is het snel op.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:11

Panama Jacks voor werk, wandel en privégebruik.

Horka Greenwich en Highlander voor op stal. Stuk voor stuk fijne, warme en waterdichte laarzen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:20

Ik heb sinds vorig jaar deze. Heb er inmiddels al flink wat kilometers opzitten met super warme voeten. Ik vind ze heerlijk lopen en kijk de hele zomer uit tot wanneer ik ze weer aan kan :+
https://www.zalando.nl/ugg-adirondack-i ... hYQAvD_BwE

(Gevoerde) Panama jacks heb ik ook gehad, maar vind ik nog niet half zo warm als deze.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:38

_Christina schreef:
Vraagje voor de Greenwich eigenaren, wordt de bovenrand nog soepeler en zakken ze een beetje in? Ik heb ze onlangs gepast, maar het was best krap met een broek aan/dikke kuiten. Maar ik vind ze wel mooier dan bijvoorbeeld de Aspen.

Ze zakken inderdaad wat in en worden ook wat ruimer.
Ik heb even een foto gemaakt van mijn oude naast de nieuwe Greenwich:
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:44

Dat geeft wat hoop, nog maar even goed over nadenken/passen. Dankjewel!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:47

_Christina schreef:

https://www.ej.nl/outdoorlaarzen-horka- ... 62188.html

Ik heb deze, kreeg die greenwich niet goed aan. Deze zitten wel heel lekker en makkelijk aan te doen vanwege de lusjes aan de zijkant.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:55

Dat is lief, maar ik wil heel graag een zwart paar. Vandaar ook als alternatief de Aspen, maar die hadden ze niet in mijn maat staan om te passen. Voor andere opties lees ik nog mee, alles wat (al dan niet met korting) onder de 100€ kan. Daarover gesproken, bij welkoop is er volgende week weer korting op een aantal laarzen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:03

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:09

Ooh! Ik had niet verder gekeken dan jouw eerdere linkje :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 01:03

Ik heb laatst deze gekocht bij de Welkoop en ben zo tevreden! Heerlijk warm en goed waterdicht. Heb maatje groter genomen en mijn eigen hielspoor zolen erin gedaan. Nooit gedacht dat ik zo tevreden zou zijn voor €50. :D

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 14:54

Ik gooi deze nog even omhoog want ik ben zojuist naar Bowork geweest, en daar hebben ze echt VEEL. Het gaat om werkkleding en werkschoenen, geen specifieke paardenspullen, maar wel in alle budgetten, maten en vormen en soorten waterdichtheid en stevigheid, laarzen, jodphurs, hoge schoenen, lage schoenen, klompen (inclusief hout), sneakers. Allemaal met versterkte neus en fatsoenlijke zolen op z'n minst, maar de meeste (gekeurd voor S3) zijn op z'n minst waterafstotend waarmee je dus in de regen kunt werken en ook in principe door plassen kunt lopen (maar niet eindeloos, op zeker moment houdt het op.)

Meteen maar een setje fijne handschoenen meegenomen (en ook daar is het prijsverschil aanzienlijk tov paardenspul), en de kledingafdeling heb ik niet eens meer kunnen bekijken. Kijk voor betaalbaarheid en stevig spul vooral eens bij zo'n werkkledingwinkel!

(En dan ga ik nog even twijfelen of ik de Lowa Larrox GTX wil hebben.)