Hoe houden jullie je drinkfles goed schoon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:40

Koper schreef:
Ja weet je wel hoe lang het duurt voordat ik in mijn eentje een vaatwasser vol heb. Tegen die tijd is er alweer een hele maaltijd op mijn vaat gegroeid _O-

Ik zeg altijd maar zo... Wie wat bewaart, die heeft wat. _O-

Marije_jiplover

Re: Hoe houden jullie je drinkfles goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:05

Ik vind plastic flessen uit de vaatwasser ook enorm stinken en vies smaken naar vaatwasmiddel.

Ik spoel mijn waterflessen van Tupperware goed uit met warm water en laat ze drogen. Rond het schroefdraad borstel ik flink met de afwasborstel, zowel aan de fles als aan de dop.
Mijn Dopper wordt gebruikt voor sporten en daar zit vaak sportdrank in (isostar), die haal ik uit elkaar en spoel ik ook met heet water en een borstel goed uit.

Sodastream flessen zit eigenlijk nooit iets anders in dan water, dus die spoel ik als ze leeg zijn uit voor ik ze weer vul met kraanwater.
Het schroefdraad van dop en fles krijgt dezelfde behandeling als de flessen van Tupperware.

Ik gebruik dus geen zeepsop of ander schoonmaakmiddel, alleen warm tot heet water en evt een afwasborstel.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:06

Ik doe er alleen water dus ik hoef alleen soms even lippenstift van de rand te halen. Als ik hem een keer wil wassen doen ik dat gewoon met water (dopper dus ik haal hem dan wel uit elkaar)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 22:32

Lalidan schreef:
Voor degenen die zeggen 'vaatwasser schoonmaken': ik vind plastic uit de vaatwasser ook naar vaatwasser stinken. Naar vaatwasmiddel, welteverstaan :+. Daar helpt schoonmaken van de vaatwasser niet tegen.

Ik was plastic spul op hand af, voor flessen gebruik ik een flessenrager ipv een afwaskwast. Werkt prima.

Ja dat bedoel ik dus. Mijn vaatwasser is brandschoon maar plastic gaat idd ruiken. :=
Maar bedankt voor de antwoorden verder. Ik ga met dreft aan de gang. :D

Tazzey

Re: Hoe houden jullie je drinkfles goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:57

Ik weet niet wat jullie doen want onze vaatwasser geeft geen vervelende geur aan plastic. Het ruikt als het er net uitkomt naar citroen en uiteindelijk naar niets. Net nog even gesnuffeld aan plastic dat uit de vaatwasser komt maar wij kunnen daar geen geur ontdekken.
Als we op vakantie zijn geweest en hij heeft even stil gestaan of ik heb een week geen kans gezien om hem te reinigen dan krijg je die geur wel maar met goed schoonhouden heb je dat dus echt niet.
Ik reinig de machine eens per week en dat werkt goed.