Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkel schreef:Tussen die grijze bolletjes zit lucht, dan kan het vocht gewoon weg. Het boven genoemde materiaal sluit alles af.
MyWishMax schreef:nikkel schreef:Tussen die grijze bolletjes zit lucht, dan kan het vocht gewoon weg. Het boven genoemde materiaal sluit alles af.
Hier alsnog vocht bij bolletjes en als gevolg alles vochtig, schimmel in huis die telkens terug komt door vocht wat naar binnen trekt. En dus de isolatie die ook helemaal naar beneden gezakt is geloof ik.
Is wel oude isolatie dus wie weet is het nu beter, maar hier werkte de spouwmuur isolatie dus totaal niet. Die muur staat ook de hele dag de regen op, misschien maakt dat het erger. Nu is het dus regelmatig de muur impregneren zodat het niet nog natter wordt.
nikkel schreef:Bij mij aan de overkant hebben ze de spouwmuur afgelopen week, gewoon geïsoleerd. Ik heb echt niet gevraagd of ze wel alle onderzoeken hebben uitgevoerd.
UMayDream schreef:Eelmo schreef:Maar het betreffende isolatiebedrijf heeft daar hopelijk wel navraag naar gedaan, anders zijn ze kei illegaal bezig
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat een isolatiebedrijf navraag heeft gedaan. Veel zijn nog niet op de hoogte helaas, en bovenstaand artikel laat dat ook zien.
UMayDream schreef:nikkel schreef:Bij mij aan de overkant hebben ze de spouwmuur afgelopen week, gewoon geïsoleerd. Ik heb echt niet gevraagd of ze wel alle onderzoeken hebben uitgevoerd.
Dat kan kloppen, want handhaven is ontzettend moeilijk, maar feit is en blijft dat het wettelijk niet is toegestaan zonder onderzoek. Wie ernaar handelt, is een tweede.
Happinez schreef:UMayDream schreef:
Dat kan kloppen, want handhaven is ontzettend moeilijk, maar feit is en blijft dat het wettelijk niet is toegestaan zonder onderzoek. Wie ernaar handelt, is een tweede.
Ach ik denk dat veel isolatiebedrijven de afweging maken ...
Wat betaal ik aan boete en wat kost het een bedrijf als ze lange tijd geen spouwmuren kunnen doen.
Daarnaast zijn vaak de woningcorporaties e.d. al langere tijd bezig met vleermuizen kasten en onderzoek. Omdat het daar al langer verplicht was.
Zakelijk werk kan daardoor vaak wel doorgaan.