Uiteindelijk heb ik m’n nieuwe baan via via gevonden (overigens ook in een branche waar ik echt nooit had verwacht in te werken haha) maar LinkedIn kan ook echt wel waardevol zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tink89 schreef:Vliendertje schreef:
Ik solliciteer inderdaad ook als personeelsplanner in de zorg, administratief (financieel) medewerker (bijv uitvaart branche) . Maar ook buiten de zorg. Ik merk wel dat affiniteit met het product waarmee je werkt handig is. Informatie betreft dieren / mensen blijft meer hangen dan vrachtwagens of technische informatie.
Werken bij een dagbestedingslocatie is voor mij geen optie.
Meer tips zijn uiteraard welkom!
En eerlijk gezegd ben ik pas 3 afwijzingen verder en lopen er nog 4 brieven.
Maar die afwijzingen maken mij meer onzeker dan de complimenten die ik heb gehad bij het eerste gesprek
Als voorbeelden schrijf ik in mijn brief de taken die ik heb gehad als taakhouder financiën. Het hele proces gecoördineerd rondom de overgang van contant geld naar pinnen. Het bijhouden van alle facturen en dat ik het aanspreekpunt ben voor mijn collega’s.
Als planner schrijf ik dat ik paarden wedstrijden organiseer en plan van begin tot eind, personeelsplanner ben van een afdeling van 25 personeelsleden.
Als m&o'er (of p&o'er of HRM'er of hoe je het ook noemen wilt) zou ik een paardenwedstrijd niet handig vinden in je brief. Als paardenmeisje snap ik hem, maar heel veel mensen hebben geen idee hoe een wedstrijd eraan toegaat en denken dan 'dus dat meisje organiseert in het weekend weleens een wedstrijdje en denkt nu dat ze daardoor deze functie aankan....'. Ik zou meer focussen op je personeelsplanningactiviteiten in je huidige werk en die paarden buiten je brief laten.
Achterom schreef:Je bent van plan een carriereswitch te maken, je schrijft dat je leergierig en enthousiast bent, maar solliciteert niet op opleidingsplekken, maar op vacatures waarin je letterlijk 0 ervaring hebt. En schrijft ook nog eens dat je vanwege slechte motivatie in het verleden niet verder bent gekomen dan niveau 3.
Heel eerlijk gezegd zou ik je brief en cv dan dus ook aan de kant leggen, want het een en ander spreekt elkaar nogal tegen.
Als je zou solliciteren op een BBL-plek bijvoorbeeld, dan is het al wat meer in lijn. Of als je zelf al zou zijn begonnen met een opleiding/training/cursus... maar nu spreekt er heel eerlijk gezegd maar weinig leergierigheid uit.
Vliendertje schreef:Ik woon in de achterhoek aan de Duitse grens. Helaas is Utrecht dus geen optie.