Nieuw werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Nieuw werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 23:10

Zet LinkedIn in! Ik had daar binnen een week echt een aantal superleuke vacatures gevonden en gesprekken gehad.

Uiteindelijk heb ik m’n nieuwe baan via via gevonden (overigens ook in een branche waar ik echt nooit had verwacht in te werken haha) maar LinkedIn kan ook echt wel waardevol zijn :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 23:18

Tink89 schreef:
Vliendertje schreef:

Ik solliciteer inderdaad ook als personeelsplanner in de zorg, administratief (financieel) medewerker (bijv uitvaart branche) . Maar ook buiten de zorg. Ik merk wel dat affiniteit met het product waarmee je werkt handig is. Informatie betreft dieren / mensen blijft meer hangen dan vrachtwagens of technische informatie.

Werken bij een dagbestedingslocatie is voor mij geen optie.

Meer tips zijn uiteraard welkom!

En eerlijk gezegd ben ik pas 3 afwijzingen verder en lopen er nog 4 brieven.
Maar die afwijzingen maken mij meer onzeker dan de complimenten die ik heb gehad bij het eerste gesprek :o

Als voorbeelden schrijf ik in mijn brief de taken die ik heb gehad als taakhouder financiën. Het hele proces gecoördineerd rondom de overgang van contant geld naar pinnen. Het bijhouden van alle facturen en dat ik het aanspreekpunt ben voor mijn collega’s.
Als planner schrijf ik dat ik paarden wedstrijden organiseer en plan van begin tot eind, personeelsplanner ben van een afdeling van 25 personeelsleden.

Als m&o'er (of p&o'er of HRM'er of hoe je het ook noemen wilt) zou ik een paardenwedstrijd niet handig vinden in je brief. Als paardenmeisje snap ik hem, maar heel veel mensen hebben geen idee hoe een wedstrijd eraan toegaat en denken dan 'dus dat meisje organiseert in het weekend weleens een wedstrijdje en denkt nu dat ze daardoor deze functie aankan....'. Ik zou meer focussen op je personeelsplanningactiviteiten in je huidige werk en die paarden buiten je brief laten.

Niet helemaal mee eens, ik ben eens aangenomen op het feit dat ik eigen paarden had en de grote verantwoordelijkheid die dat meebrengt en het enthousiasme waarmee ik over mijn hobby sprak was een zeer groot pluspunt bij mijn sollicitatie. Groter dan mijn cv met relevante werkervaring.
Dus ik zou niet zomaar dingen weglaten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 23:26

Doorscholing richting mentor schap of bewind?

Ik stoei met hetzelfde. Wel HBO gedaan en zit nu in een tijdelijke rol als coördinerend tot januari. Erna ga ik in theorie terug naar dagbesteding binnen cluster gedrag als cliënt begeleider. Organisatie is anders aan het herinrichten dus de functie gaat meewerkend worden en dan zal er vermoedelijk onregelmatigheid weer verwacht worden. Eigenlijk wil ik toch iets meer passends. Heb wel mijn regelmaat nodig i.v.m. klein kind en man die ook in de zorg werkt. Vind de opties ook redelijk lastig. Werk druk is hoog en ook door de vele ZZP'ers is het moeilijk want dat gaat niet snel veranderen. Overweeg toch de psychiatrie te proberen, maar ben al redelijk 'veilig' in mijn huidige doelgroep na ruim 12.5 jaar.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 16:57

Ik woon in de achterhoek aan de Duitse grens. Helaas is Utrecht dus geen optie.

Achterom schreef:
Je bent van plan een carriereswitch te maken, je schrijft dat je leergierig en enthousiast bent, maar solliciteert niet op opleidingsplekken, maar op vacatures waarin je letterlijk 0 ervaring hebt. En schrijft ook nog eens dat je vanwege slechte motivatie in het verleden niet verder bent gekomen dan niveau 3.
Heel eerlijk gezegd zou ik je brief en cv dan dus ook aan de kant leggen, want het een en ander spreekt elkaar nogal tegen.
Als je zou solliciteren op een BBL-plek bijvoorbeeld, dan is het al wat meer in lijn. Of als je zelf al zou zijn begonnen met een opleiding/training/cursus... maar nu spreekt er heel eerlijk gezegd maar weinig leergierigheid uit.

Deels ben ik het met je eens. Maar die slechte motivatie is, zoals ik schrijf, in het verleden. Ondertussen ben ik 15 jaar ouder ;)
Er zit ook een andere omstandigheid bij die niks te maken heeft met doorzettingsvermogen of slechte motivatie.
De cursussen die ik gevolgd heb binnen mijn vakgebied staan ook in mijn CV. Dat moet laten zien dat ik leergierig ben en mij blijf ontwikkelen binnen mijn vakgebied(en zelfs stiekem er buiten, als zorgmedewerker was je niet alleen konten maar heb ik mij dus ook verdiept in onder andere financiën, planning, schoonmaak enz enz ).

Dat laatste vind ik een fijne opmerking. Ik heb zojuist een afwijzing gehad van een brief. Hierin staat ook dat ze een WFT Certificaat mist. Ik heb direct actie ondernomen en ga kijken naar de mogelijkheden om die te behalen.
Ondertussen ben ik ergens anders aangenomen(in de zorg) waar ik mijn eigen tijden kan bepalen. Daardoor kan ik voor nu dus zorgen dat ik voldoende tijd heb om mij te verdiepen in de financiële wereld d.m.v. cursussen en andere ervaringen op doen voor de toekomst.

Ik had gehoopt om via training on the job ervaring op te doen. Dat zie je hier in de omgeving veel. Maar blijkbaar is dit als administratief / financieel medewerker toch iets anders.
Ik wil in ieder geval in mijzelf investeren. Als dat tijdelijk moet naast het werken in de zorg, dan is dat zo. Vandaag op het werk weer gemerkt dat ik goed ben in wat ik doe. Dat motiveert om nog even door te gaan in de zorg. Helaas is de situatie in de zorg schrijnend. (wb ZZP'ers, zoals Steenbok hier onder schrijft. )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:03

Goed bezig!

Ik woon trouwens bij je in de buurt en weet wel dat zorg meer is dan alleen konten wassen, maar zo is een kantoorbaan ook meer dan alleen plannen en huishoudboekjes bijhouden ;) Daarom goed dat je je verdiept in de mogelijkheid om dat certificaat te halen.
Training on the job.... heel eerlijk denk ik dat je de beste kans hebt om dat te doen binnen een zorginstelling. Dan moet ik denken aan een collega van me, heeft jaren gewerkt als VIG'er (dus ook niveau 3) en was altijd al actief in het meedenken over het ECD. Toen er een vacature kwam als applicatiebeheerder heeft ze gesolliciteerd en is ze aangenomen als junior applicatiebeheerder. Onze werkgever laat haar cursussen volgen en ze werkt samen met de andere applicatiebeheerders die een echte ICT-achtergrond hebben. Hierin is haar zorginhoudelijke kennis echt een meerwaarde, zij kent het perspectief van de gebruiker. Maar vanwege het gebrek aan kennis en ervaring is ze dus wel een schaal lager gezet dan de rest, maar onze werkgever geeft haar wel de kans om in deze rol te groeien en biedt dus ook de trainingen aan.
Zoiets zou wellicht voor jou in de toekomst ook interessant kunnen zijn, zorgorganisaties hebben immers ook financiele afdelingen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:14

Vliendertje schreef:
Ik woon in de achterhoek aan de Duitse grens. Helaas is Utrecht dus geen optie.

https://werkenbij.alliander.com/nieuws/ ... onder-jou/

Ik gooi 'm er maar even heel concreet in. Je woont in "ons" gebied en staat open voor ander werk.
Het maakt niet uit welke talenten je hebt, je bent nodig!
Vertel vooral wat je interesse is, een cursus of studie in die lijn is mee genomen maar het gros van de opleiding gebeurt uiteindelijk intern.

Niet alleen techneuten zijn nodig, ook de planning moet gemaakt worden, de centen beheert en de interne communicatie kan hier en daar echt beter.

Je kunt rechtstreeks solliciteren maar via een detacheerder is ook geen enkel probleem.

Vindt je dit raar? Stuur gerust een PB.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 14:48

Bedankt voor jullie berichten!!! Hier ben ik zeker mee geholpen.