Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tempura schreef:Mijn twijfel zit m echt in Zoetermeer. Ik hoor vrijwel alleen maar negatieve opmerkingen over de stad zelfIk woon nu in een grote stad maar kom echt nóóit in het centrum en ben veel thuis of aan de wandel met de honden. Misschien ben ik net zo 'saai' als Zoetermeer en bevalt het me juist heel goed
![]()
Ik ben nu wel benieuwd naar mensen 'zoals mij' (buitentype, gesteld op rust, introvert etc.) die in Zoetermeer wonen en wat ze ervan vinden? Is het echt zo grauw?
Bedankt voor alle reacties!
Annikab schreef:Oostvoorne/Rockanje al eens aan gedacht? Strand, duin, bos in overvloed, maar ook gezellige dorpen.
tempura schreef:Mijn twijfel zit m echt in Zoetermeer. Ik hoor vrijwel alleen maar negatieve opmerkingen over de stad zelfIk woon nu in een grote stad maar kom echt nóóit in het centrum en ben veel thuis of aan de wandel met de honden. Misschien ben ik net zo 'saai' als Zoetermeer en bevalt het me juist heel goed
![]()
Ik ben nu wel benieuwd naar mensen 'zoals mij' (buitentype, gesteld op rust, introvert etc.) die in Zoetermeer wonen en wat ze ervan vinden? Is het echt zo grauw?
Warboel schreef:Deze foto’s zijn bij ons in het wijkpark (Merenwijk Leiden) gemaakt. Het is wel echt heel fijn om hier dagelijks te wandelen hoor, en ‘t Joppe is om de hoek en de Kagerplassen zijn ook te bereiken maar voor een stevige langere wandeling moeten we toch wel in de auto. Je hebt wel de Vlietlanden, Klinkenbergerplas, Valkenburgermeer, Cronensteijn op korte afstand natuurlijk. En het strand![]()
[ [url=m/OqZlqL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OjE8Jq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MMlqbm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NyVaG4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9QP70N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s4u968.jpg]Afbeelding[/url] ]
BeFunny schreef:Je hebt polder en je hebt polder. Ik loop zo het recreatie gebied op. Daar laat ik ze nog aangelijnd. Anderhalve km verder mogen ze los en kan ik een wandeling maken van 12km volledig los. Op een stukje na waar we een weg oversteken en ik woon echt midden in de polder. Er zijn hier ook uitlaatstroken langs de weg nee daar laat ik ze niet los. Maar een stukje verder op richting zegerplas kan ik ook wel zo'n wandeling maken en dan de onverharde paden pakken en richting aarlanderveen. Bijna alles losloop.
Dit is een deel van mijn rondje vanuit huis. Midden in de polder. Fietsen is er verboden (op het stukje verhard na waar ook een vogel broedplaats is en ze dus even aangelijnd moeten) laat staan ander verkeer
https://youtu.be/cnpmjstOq_Y?si=ii0v7jhYCuZMiA1b
Dit is een rondje zwgersloot waarbij we ook langs de plas zelf hebben gelopen waar het wat drukker is. Maar de laatste 2 min ongeveer van het filmpje zie je dat het daar ook heel mooi is in die omgeving.
https://youtu.be/hmYDOmGwTl8?si=oKbATdA--zXvstVg
Nikass schreef:BeFunny schreef:Je hebt polder en je hebt polder. Ik loop zo het recreatie gebied op. Daar laat ik ze nog aangelijnd. Anderhalve km verder mogen ze los en kan ik een wandeling maken van 12km volledig los. Op een stukje na waar we een weg oversteken en ik woon echt midden in de polder. Er zijn hier ook uitlaatstroken langs de weg nee daar laat ik ze niet los. Maar een stukje verder op richting zegerplas kan ik ook wel zo'n wandeling maken en dan de onverharde paden pakken en richting aarlanderveen. Bijna alles losloop.
Dit is een deel van mijn rondje vanuit huis. Midden in de polder. Fietsen is er verboden (op het stukje verhard na waar ook een vogel broedplaats is en ze dus even aangelijnd moeten) laat staan ander verkeer
https://youtu.be/cnpmjstOq_Y?si=ii0v7jhYCuZMiA1b
Dit is een rondje zwgersloot waarbij we ook langs de plas zelf hebben gelopen waar het wat drukker is. Maar de laatste 2 min ongeveer van het filmpje zie je dat het daar ook heel mooi is in die omgeving.
https://youtu.be/hmYDOmGwTl8?si=oKbATdA--zXvstVg
Voor een keer zou ik het wel leuk vinden om daar te lopen, maar als ik daar dagelijks op aangewezen zou zijn, zou ik het erg saai vinden. Vooral met regen, kou, of juist hitte![]()
Nadeel vind ik ook dat als je er een hond tegenkomt die je liever ontwijkt, dat dat niet echt goed kan?
rien10 schreef:tempura schreef:Mijn twijfel zit m echt in Zoetermeer. Ik hoor vrijwel alleen maar negatieve opmerkingen over de stad zelfIk woon nu in een grote stad maar kom echt nóóit in het centrum en ben veel thuis of aan de wandel met de honden. Misschien ben ik net zo 'saai' als Zoetermeer en bevalt het me juist heel goed
![]()
Ik vind Zoetermeer echt vreselijk.
Kijk eens naar Bergschenhoek of Berkel en Rodenrijs. Je zit zo in Delft of Rotterdam als je naar een stad wilt. Je hebt het lage- en hoge bergse bos. En (kleiner en druk) het Annie M.G. Schmidt park. (Voor insiders het Annie park)